Facebook uveo opciju prijave lažnih vijesti

- Advertisement -

facebook-dislike

Facebook je uveo novu opciju koja korisnicima omogućava da prijave lažne vijesti, te tako upozore ostale korisnike da je vijest netačna, ili se radi o prevari. Spameri često koriste različite tehnike kako bi vas primamili da kliknete na vijest u News Feedu, i jedini način do sada da se borite protiv toga bio je da blokirate sve vijesti koje objavljuje ta stranica ili taj korisnik Facebooka.

Pošast sa naslovima “Nećete vjerovati šta se desilo”, “Ono što se zatim desilo”, ” A onda se dogodilo nevjerovatno” i slični naslovi uglavnom nemaju nikakvog smisla sem vas privući da kliknete. Vrijednost takvih vijesti po pravilu je potpuno nebitna, i u 99% slučajeva radi se o lažnim vijestima, ili prevarama poput najčešće korištene u kojem neka stranica objavi sliku iPhone i objavi nagradnu igru a sve što vi trebate jeste da “lajkate” sliku, ili nekada učestalije slike neuhranjenog djeteta iz Afrike sa porukom da će za svaki “share” ili “like”, Facebook donirati dolar.

Naravno, to su lažne vijesti i hoaxi. Facebook nikada na taj način ne donira novac, niti će to ikad tako raditi. A nagradne igre sa iPhone obično imaju za cilj skupljanje broja fanova na Facebook stranici koja će onda biti nekome prodana.

facebook-report-false-news

Facebook je 20.1.2015. objavio da sada postepeno dopušta svim korisnicima mogućnost da prijave takve statuse, međutim, Facebook neće uklanjati statuse bez obzira na broj prijava koje korisnici upute, nego će samo označiti takve statuse sa porukom da je veći broj korisnika Facebooka prijavio taj status kao “hoax” odnosno kao lažnu vijest.

Facebook je objavio i da je vršio analize u prethodnom periodu, i da su ustanovili da satirični sajtovi koji jasno naglase da se radi o satiri u svojim tekstovima, neće osjetiti promjenu, jer se tokom testiranja pokazalo da korisnici takve vijesti ne prijavljuju kao “hoaxe”. U saopštenju su naglasili da će najveći pad prometa osjetiti korisnici koji više puta dijele i objavljuju netačne informacije, jer iako Facebook neće uklanjati takve statuse, oni će imati malu šansu da se uopšte prikažu u News Feed-u nakon što veći broj korisnika prijavi takve statuse.

facebook-primjer-hoaxa

Šta je hoax?

Hoaxi su vrsta spama, najčešće u obliku statusa sa netačnim ali senzacionalnim naslovima, poput “Podijelite ovu fotografiju i osvojite novi iPhone”, ili se radi o nekoj spektakularnom naslovu poput “Pronašli misteriozno stvorenje, kada su bolje pogledali, nećete vjerovati šta se desilo”. Dosta korisnika “nasjedne” na ovakve priče, pa često i dijele dalje takve statuse. To generira dodatne komentare njihovih prijatelja koji upozoravaju u komentarima da se radi o hoaxu ili prevari. Facebook tvrdi da 50% osoba koje nesvjesno objave takve statuse, izbrišu ih kada ih prijatelji upozore da se radi o hoaxu.

- Advertisement -

NAJNOVIJE

MOŽDA VAS ZANIMA

Gmail uveo novu funkciju – personalizovani prijedlozi i podudaranje svrhe adrese i imena

Google uvodi poboljšanja u sistem pretrage svog imejl klijenta....

Zuckerberg priprema veliki redizajn

Facebook kakav danas koristi skoro 3 milijarde ljudi uskoro...

Amazonovi dronovi uskoro bi trebali početi s dostavama

Prošlo je skoro desetljeće od kada je Jeff Bezos...

Da li bojler potroši čak 60% struje u domaćinstvu?

Bojleri je najveći potrošač struje u iznenađujuće velikom broju...

[video] Pogledajte ove pokrete ruke i tijela: Kupi smeće, sređuje vam sobu, otvara vrata…

On pronalazi i preuzima predmete (smeće), sređuje dnevnu sobu,...