Prema istraživanjima koje je na globalnom nivou u 2019. godini sproveo Euromonitor International, internacionalna kompanija za istraživanje tržišta kao i predviđanjima za 2020., izdvajamo nekoliko ključnih činjenica kada je u pitanju zagađenje zraka te kako će ono uticati na ekonomiju, odnosno na ponašanje kompanija, brendova i kupaca.
Porast emisije CO2 i štetnih čestica u zraku je eskalirajući problem koji raste s razvojem urbanizacije. Procjenjuje se da današnji gradovi koriste 75% energije i generiraju 70% emisije CO2 na planeti, dok je razina štetnih čestica u zraku brojnih gradova u svijetu, uključujući i Sarajevo, vrlo često iznad dozvoljene granice koju preporučije WHO (World Health Organization/Svjetska zdravstvena organizacija).
A trend urbanizacije se nastavlja i do 2030. godine 60% svjetske populacije živjet će u gradovima, što će još više utjecati na zagađenje zraka, postavljajući ovo pitanje kao gorući problem na planeti.
Posljedice zagađenja zraka utiču na zdravlje ljudi – od respiratornih smetnji do preuranjene smrti, ali i na biznise i ekonomski razvoj. Naime, do 2060., prema istraživanju OECD-a (Organisation for Economic Cooperation and Development), godišnje broj izgubljenih radnih dana zbog zagađenja zraka iznost će 3,7 milijardi, dok danas iznosi 1,2 milijarde.
Klimatski aktivizam raste, a biznisi se suočavaju sa pritiscima da osmisle i na tržištu ponude za okolinu i čovjeka sigurnija rješenja!
Stoga različite industrije, kompanije i brendovi rade na tome da ponude rješenja koja će utjecati na smanjenje zagađenja zraka. Procjenjuje se da gotovo polovina svih kompanija u svijetu, koje dolaze iz različitih industrija (njih 42%), planira uložiti u razvoj tehnologija koje će se boriti protiv aero zagađenja.
Osim zagađenja plastičnim otpadom, jedna od top ekoloških tema jeste zagađenje zraka i pojava trenda We want clean air everywhere. No, sve eko teme zabrinjavaju potrošače i utječu na navike kupovine zbog čega se kod mnogih javlja osjećaj eko-anksioznosti prilikom kupovine.
Kompanije koje ponude okolišno prihvatljive proizvode; eko, organske i bio razgradive, te tako kod potrošača kreiraju „iskustvo kupovine oslobođeno grižnje savjesti“ su one koje će u narednom periodu profitirati! „Vegansko, fer trgovina i prirodno“ postaju must-have odlike brendova!
Klimatski aktivsti će biti opinion makeri, njihova uloga će jačati, a ovaj trend će iznjedriti nove igrače na tržištu – brendove koji će se za market share boriti na osnovu ugleda u javnosti kojeg će steći na osnovu procjene koliko truda su uložili kako bi pomogli zaštitu okoline i dobrobit ljudi.