U BiH predstavljen novi Nissan Navara, a onda smo se igrali u blatu

- Advertisement -

Nissanove prezentacije u našoj zemlji odavno su prestale biti “crno-bijeli dokumentarac” iz davnih vremena koji se na televizijama obično objavljuje kad se želi popuniti programska šema. Tako Nissan umjesto spavanja ispred malih ekrana, uz jedinstvenu priliku za osjetiti automobil na terenu za koji je ustvari i napravljen, novinarima omogući posjete znamenitostima naše zemlje, zbog čega ih većina kasnije tako često i ponavlja – upoznajte svoju zemlju, vidjet ćete koliko je lijepa, i ukoliko iz nekog razloga ranije niste imali priliku, na putovanjima ćete mnogo toga naučiti.

I prije nego vam ispričamo priču u Navari, pick-up vozilu s kojim smo se po BiH jednako zabavljali na odličnom, solidnom, lošem i katastrofalnom asfaltu, kao i na makadamu, ispričat ćemo vam nekoliko važnih detalja o ovom prelijepom kutku naše zemlje, a za ostatak svakako predlažemo da se zaputite prema Vjetrenici i vidite našu najveću i najpoznatiju pećinu i upoznate divne ljude tog dijela svoje domovine.

Magične ljepote Vjetrenice: Prirodno stanište čovječije ribice
Magične ljepote Vjetrenice: Prirodno stanište čovječije ribice

Vjetrenica je zaštićeni spomenik prirode i turističko odredište u jugoistočnom dijelu Hercegovine. Smještena je 300 metara istočno od Zavale, na zapadnom rubu Popova polja, u općini Ravno, te je 12 kilometara udaljena od mjesta Slano na obali Jadranskog mora (Republika Hrvatska), odnosno 80 kilometara od Mostara.

U njoj živi više od 200 životinjskih vrsta. Najzanimljivija i najveća među njima je predator – čovječija ribica. Ona živi u krškim podzemnim vodama, a jedno od tih staništa je i Vjetrenica, odnosno cijelo Popovo polje koje obiluje sa jako velikim brojem podzemnih voda. Kroz njega protiče i najveća rijeka ponornica na svijetu Trebišnjica.

Speleološke posebnosti ove jedinstvene pećine su magična ljepota, prostrani hodnici i dvorane, brojne nakupine siga, te bogat hidrografski svijet sa brojnim jezerima, nekoliko vodopada, više stalnih potoka i na desetke manjih periodičnih tokova koji teku raznim smjerovima, a ne treba zaboraviti ni pojavu snažnog vjetra na ulazu kao i osjetno strujanje zraka na nekoliko mjesta u unutrašnjosti.

Vjetrenica je podjednako zanimljiva u ekološkom, geomorfološkom i ekonomskom smislu, a istovremeno ona je i jedan od najsnažnijih izvora identiteta šireg područja Bosne i Hercegovine. Zaštićeni je spomenik prirode od 1952. godine. Vjetrenica je 1965. godine svrstana u kategoriju specijalnih geoloških rezervata, a 2004. kandidirana za preliminarnu listu svjetske baštine UNESO-a na kojoj se nalazi već godinama.

Ukupna dužina kanala u Vjetrenici iznosi 7.013,90 metara. Uređena je i elektrificirana 1964. godine u dužini 1.050 metara sa stazom uređenom 1.300 metara. Više fotografija ovdje

Gdje smo stali? Da, Navara. Ovako, znate kako izgleda kad roditelji razmaze djecu pa im dozvole da rade gotovo sve. E, tako. Vozili smo je 206 kilometara u jednom pravcu i isto toliko u drugom. Ovaj dio o asfaltu smo već opisali pa je neozbiljno da se ne ponavljamo, a u pređene kilometre nećemo računati ni “umjetničko klizanje” . Pa poklonu se u zube ne gleda! Zelenilo i prirodu smo čuvali, čisto da se zna.

13063368_941519015965104_4069952095126806535_o (1)

Dobra strana ovih automobila je što mogu mnogo toga. Mogu biti zabavni, udobni, korisni, vrlo korisni i praktični. I radni svakako. Imamo jednu zamjerku, za vas većih gabarita, kupujte model bez šibera jer bi vam se, ukoliko ga koristite, gel sa kose lako mogao preseliti na platneni oblog krova. Neki ga zovu nebo. Imate i drugu mogućnost, sjednite sprijeda. Tada se radno putovanje pretvara u prilično luksuzni užitak, a pivski stomak bez problema klizi niz butine. U takvoj poziciji, modernom i ugodnom ambijentu može se i zaspati. Naravno da ovo za vozače ne važi. Početna cijena ovog automobila iznosi oko 63.000 KM, ako baš pitate… A onda smo se igrali u blatu…

[xyz-ihs snippet=”nissannavara”]

PROČITAJTE JOŠ:  Još jedan zemljotres: Tlo se zatreslo u Karlovcu

Šta kaže Nissan?

Potpuno nova Nissan NP300 Navara novo je mjerilo u klasi pick-up vozila nosivosti jedne tone i donosi najbolje od Nissanovog iskustva kao vodećeg proizvođača crossovera i osamdesetgodišnjeg iskustva u razvoju i proizvodnji robusnih i pametno konstruiranih pick-upova.

U razvoju nove generacije modela, inženjeri su se ponajprije usredotočili na poboljšanje udobnosti i uglađenosti uz zadržavanje Navarinih terenskih sposobnosti, izdržljivosti i nosivosti. Novi je model potpuno obnovljena verzija prethodne generacije, s robusnom i izdržljivom šasijom koja se odlikuje brojnim tehnološkim rješenjima osmišljenim za još bolje vozne osobine i veću praktičnost. Zahvaljujući DNK najboljih crossovera u svojim klasama, Qashqaija, X-Traila i Jukea, nova NP300 Navara u segment pick-upova donosi novu razinu uglađenosti, vrhunski dizajn, udobnost, kvalitetu te tehnologije dosad neviđene u tom segmentu.

Uvođenje garancije proizvođača u trajanju od pet godina / 160.000 km, dosad nepoznatog u segmentu pick-upova, svjedoči odlikama vozila i vozačima garantuje bezbrižnost.

Vozne karakteristike i upravljanje

Povećanje uglađenosti i pružanje vozačkog iskustva poput onog u crossoverima je bio jedan od najvažnijih zadataka inženjera koji su radili na razvoju NP300 Navare. Kako bi se to postiglo bez ugrožavanja hvaljenih terenskih sposobnosti vozila, Nissan je za izvedbu sa dvostrukom kabinom razvio potpuno novi sistem zadnjeg ovjesa sa pet prihvatnih tačaka, što je znatno poboljšalo udobnost u vožnji i vozne sposobnosti, a i 20 kg je lakši od ovjesa sa lisnatim oprugama, korištenog na prethodnoj generaciji.

Verzija s jednostrukom kabinom upotrebljava znatno poboljšanu verziju ovjesa sa lisnatim oprugama u odnosu na onu korištenu na prethodnoj generaciji. Nove, s gornje strane ovješene lisnate opruge ne samo da su 7 kg lakše od onih pričvršćenih odozdo, nego i izvedbi s jednostrukom kabinom omogućavaju 3,1 posto veći prilazni ugao zadnjih točkova te smanjuju vanjsku buku.

Tehnologija

U skladu sa Nissanovom težnjom inovacijama, nova NP300 Navara je opremljena širokom paletom novih tehnologija. U klasi koja je oduvijek sporo pratila napredak u pogledu udobnosti i sigurnosti, NP300 Navara postaje novo mjerilo ponude vrhunske tehnologije po povoljnim cijenama. Panoramski Around View Monitor i sistem za kočenje u nuždi (Forward Emergency Braking – FEB) – nagrađivani sigurnosni sistemi Nissanovih crossovera – jedinstvena su ponuda u segmentu pick-upova, a vozačima nude najviši nivo tehnologije viđen u toj klasi. Oprema za sigurnost i udobnost uključuje i regulator brzine, sistem za nadzor brzine na nizbrdici (Hill Descent Control – HDC) i sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici (Hill Start Assist – HSA), posebno razvijene kako bi ispunili zahtjeve kupaca NP300 Navare, te ulazak i pokretanje vozila bez ključa, kameru za vožnju unazad i parkirne senzore.

Unutrašnjost

Potpuno obnovljena unutrašnjost garantuje prvorazrednu udobnost te je svaki element unutrašnjosti dorađen kako bi vozaču i putnicima ponudio najveći mogući nivo kvalitete, udobnosti, prostranosti i praktičnosti.

Armaturna tabla je temeljito izmijenjena te je posebno oblikovana kako bi se oslobodio dodatni prostor i ostavio dojam prostranosti. Prednja sjedala sa posebnom potporom za kičmu, nadahnuta NASA-inom tehnologijom donose poboljšanu ergonomiju, čime se smanjuje umor i povećava budnost vozača.

PROČITAJTE JOŠ:  Vještačenje završeno: Na autu osumnjičenih za ubistvo nije nađen DNK malene Danke Ilić

Od ostale opreme tu su još i dvozonska automatska klima u obje karoserijske verzije te nova konstrukcija sistema za prozračivanje i sjedala straga, kako bi putnici straga više uživali u putovanju.

Vanjski dizajn

Osmišljena i konstruirana u skladu s posebnim željama i zahtjevima europskog tržišta te proizvedena u Europi, nova NP300 Navara se u obje karoserijske verzije odlikuje robusnim, a istovremeno sportskim dizajnom, zahvaljujući skladno kombinovanim konkavnim i konveksnim površinama koje joj donose odvažan i dinamičan izgled. Nissanova prednja maska V-motion i LED dnevna svjetla u obliku bumeranga prepoznatljivi su Nissanovi dizajnerski elementi.

Motori i pogoni

Novi 2,3-litreni dizelski dCi motor modela NP300 Navara je 24 posto efikasniji od prethodnika te je najčišći i najštedljiviji motor u klasi. Dostupan je u dva nivoa snage, 118 kW ili 140 kW, a snažnija verzija u tu klasu uvodi tehnologiju dvostrukog turbopunjača i garantuje izuzetno niske troškove održavanja sa znatno manjim emisijama CO2.

Odlični motori zahtijevaju odlične prijenosne sisteme, a NP300 Navara se ističe i u tom pogledu. Najnoviji model od samog početka prodaje na izbor nudi pogon na prednje ili na sva četiri točka te šesterobrzinski ručni ili sedmerobrzinski automatski mjenjač.

U skladu sa očekivanjima kupaca, nova NP300 Navara je jednako sposobna i na cesti i na terenu. Sistem pogona na četiri točka je razvijen na temelju pogona prethodne generacije i garant je sigurne vuče i na najzahtjevnijim terenima.

Nosivost i vučne sposobnosti

Pick-upovi moraju biti praktični, stoga su nosivost i vučne sposobnosti povećane. Zahvaljujući nosivosti većoj od jedne tone u svim izvedbama i dojmljivoj vučnoj sposobnosti od 3500 kg, nova NP300 Navara je spremna za najteže i najzahtjevnije poslove ili aktivnosti.

Nissanove inovacije put su pronašle i do sanduka, koji se odlikuje Nissanovim hvaljenim sistemom za osiguranje tereta C-kanalima. Robusni kanali na zadnjoj pregradi kabine i bočnim stranicama vlasnicima omogućavaju potpuno prilagodljivo učvršćivanje osjetljivog tereta. Budući da se kopče mogu pomicati uzduž kanala u obliku slova C, čak se i najneobičnije oblikovan teret može jednostavno privezati.

Kako bi vlasnici mogli utovariti još više tereta, sanduk nove verzije sa dvostrukom kabinom je 67 mm duži nego kod prethodne generacije, a ukupna utovarna dužina od 1.578 mm je najveća u klasi. Dužina sanduka izvedbe sa jednostrukom kabinom je duga 1.788 mm.

Ponz Pandikuthira, predsjednik odjela za laka privredna vozila Nissana Europa je izjavio: „Od predstavljanja našeg prvog pick-up vozila davne 1935.godine, više od 14 miliona kupaca u 180 zemalja širom svijeta je Nissanovim Pick-upovima povjerilo zadaću prevoza porodice, saradnika i tereta, katkad i u najtežim uslovima. Nissanovi pick-upovi često su bili nezamjenjiv dio svojih zajednica i pouzdan partner preduzećima i obrtnicima. U razvoju 12. generacije Nissan NP300 Navare, koja postaje novo mjerilo klase u pogledu performansi, uglađenosti, praktičnosti i troškova održavanja, iskoristili smo sve stečeno iskustvo i povratne informacije naših kupaca.”

Nova NP300 Navara svojim je dojmljivim performansama, nivoom sigurnosti i udobnosti, ugrađenom tehnologijom i praktičnom opremom te malim troškovima održavanja idealan partner za posao i slobodne aktivnosti.

Potpuno nova NP300 Navara je evropsku premijeru imala na prošlogodišnjem Frankfurtskom salonu automobila.

- Advertisement -

NAJNOVIJE

MOŽDA VAS ZANIMA

(VIDEO) U stravičnoj nesreći troje mladih izgubilo živote

U stravičnoj saobraćajnoj nesreći koja se dogodila u četvrtak,...

(VIDEO) Polomio felge na putu, policija lopatom “zakrpila” rupe

U Jajcu je jedan muškarac doživio nesreću, kada je...

Tragedija sa Marijin dvora nije dovoljna opomena: Policija isključila 20 vozača tokom prethodne večeri

Policija Kantona Sarajevo isključila je proteklog dana iz saobraćaja...