Zastava je počela s proizvodnjom ovog modela 1955. po licenci Fiat 600, i proizvodnja je trajala do 1985. godine. Prvo je proizveden 600D, s motorom od 633 ccm, kao pokusna verzija u sklopu suradnje Fiat – Zavodi Crvena Zastava u Jugoslaviji 1962. godine počinje serijska proizvodnja Zastave 750, automobila gotovo identičnog kao Fiat 600D. U tom trenutku produktivnost i tehnološki razvoj u tvornici Zastava identičan je Fiatovim pogonima. Razlike nastaju 1970. godine, kada Fiat prestaje s proizvodnjom ovog modela.
Prvi model je bila Zastava 750M, nastala direktno od verzije Fiat 600E, koji je imao ugrađen snažniji motor od 767 ccm, termostat i zatvoreni sistem za hlađenje. Prve varijacije unutar jugoslavenskih modela većinom su pratile dotjerivanje originala; a najvažnije među njima uključuju premještanje otvaranja vrata, uklanjanje kromiranih letvica sa karoserije vozila i postupno uvođenje modernijih mehaničkih sklopova sa novijih Fiatovih modela.
Vezani sadržaj: Automobili bude emocije: Fićo i stojadin kao dio ex YU nostalgije
Uvodi se i verzija “Luxe” sa sitnim promjenama izvana i luksuznijim interijerom koji uključuje mnoštvo kromiranih i plastičnih detalja, novi okvir brzinomjera i dodatnu policu. 1975. godine dolazi poboljšani osnovni model i novi, Zastava 750S. Oba modela se odlikuju promijenjenim interijerom, “Luxe” brzinomjer postaje standard, novi su Fiatovi prekidači i volan koji je preuzet iz Fiata 126.
Zastava 750 S imala je nov i jači motor od 22 kW, koji je omogućavao ovom mališanu maksimalnu brzinu od 120 km/h. Modeli se nastavljaju modernizirati do 1980. godine, a to se odnosi na sitne promjene uglavnom na interijeru. 1980. godine na beogradskom sajmu predstavljen je model Zastava 850, dotjerani i pojačani “fićo”, s većim i jačim motorom od 843ccm i 23,4 kW preuzetim iz Fiata 850, koji je imao maksimalnu brzinu od 125 km/h.
Sukladno s njim, u prodaju su pušteni dorađeni modeli sa oznakom 750; također dotjerane vanjštine, interijera i mehanike. Od tada počinje proizvodnja ovog modela paralelno sa modelima koji su i dalje nosili oznaku 750: 750 L (Luxe model ukinut), 750 LE, 750 LC, 750 SC, 750 SE. Posljednji od ovih automobila proizveden je 1985. /Izvor: Wikipedia/
Ispod saznajte šta sve nije imao:
Nije imao: “Front Assist” – upozorenje na mogućnost sudara
Nije imao: veći kompresijski omjer, optimiziranje ugla ubrizgavanja i trenutka paljenja smjese, adaptaciju teflonskog premaza kako bi se smanjilo trenje i automatsko zatezanje pomoćnog remenja
Nije imao: Sedam-stepeni S tronic mjenjač, koji snagu prenosi na quattro pogonski sklop preko hidrauličke višelamelne spojke (5. generacija)
Nije imao: Ručni mjenjač sa šest stepeni prijenosa usklađen s varijantama motora
Nije imao: ESP nove generacije
Nije imao: 4.2 TDI Quattro Triptonic
Nije imao: 19-inčne točkove kao dio serijske opreme
Nije imao: LED indikator u kućištu vanjskog retrovizora koji će se upaliti kada se u mrtvom nađe nađe drugo vozilo
Nije imao: Hill Start Assist koji automatski zadržava kočnicu pritisnutom dvije sekunde što je dovoljno vremena da vozač prebaci nogu na papučicu gasa
Nije imao: Elektronski program stabilnosti – ESP
Nije imao: Bluetooth konekciju za telefoniranje slobodnih ruku
Nije imao: Kromirane natpise na pragovima
Nije imao: Navigaciju
Nije imao: Euro 6 motore
Nije imao: Kontrolu pritiska u gumama
Nije imao: ABS
Nije imao: Servo volan
Nije imao: Senzore za parkiranje
Nije imao: Stakleni pomično-podizni krov
Nije imao: Filter čestica čađi
Nije imao: ECO Start-stop funkciju
Nije imao: Električno podesiva sjedišta
Nije imao: Xenon plus
Nije imao: Razne dizajnerske detalje koji ilustriraju specijalni status ovog dinamičkog modela iz vrha ponude.
Nije imao: Još mnogo toga…