Vefik Hadžismajlović, kritički osvrt doajena umjetničke kritike

Nacionalno blago
Nacionalno blago

Kao rezultat nekog sretnog susreta dviju institucija – Bošnjačkog instituta i Fabrike duhana Sarajevo – danas se po prvi put našoj široj javnosti predstavlja zbirka umjetničkih slika Fabrike duhana Sarajevo.

Vezani sadržaj: Otvorena izložba „Nacionalno blago“ koja je nastajala 50 godina

Već na prvi pogled iznenađuje nas visoki stepen podudarnosti u djelatnostima ovih institucija u oblasti likovnih umjetnosti. Bošnjački institut je, rekli bismo, poprimio značajke hrama, muzeja ili galerije izuzetnog broja likovnih realizacija istaknutih stvaralaca bosanskohercegovačkog likovnog kruga, od Mersada Berbera, Ismeta Mujezinovića, Ismeta Rizvića, Safeta Zeca, Bekira Misirlića, Omera Mujadžića do brojnih drugih likovnih stvaralaca sa prostora Bosne i Hercegovine i drugih dijelova nekadašnje jugoslovenske zajednice.

Šta je onda prirodnije nego da prvo svoje predstavljanje široj likovnoj publici Fabrika duhana Sarajevo učini sa svojom zbirkom u samom Bošnjačkom institutu, stvarajući na taj način, sa zatečenim djelima Bošnjačkog instituta, impozantnu i impresivnu cjelinu – naravno određenog trajanja – savremene bosanskohercegovačke likovne umjetnosti sa naglaskom na djelima visokog kvaliteta i reprezentativnosti.

U ovoj cjelini dio zbirke umjetničkih djela u vlasništvu Fabrike duhana Sarajevo izaziva našu posebnu pažnju i respekt, jer rijetki su primjeri da privredne organizacije, što je slučaj sa Fabrikom duhana Sarajevo, stvaraju svoje zbirke umjetničkih djela, doprinoseći na taj način razvoju umjetničkog stvaralaštva, materijalnoj stimulaciji autora umjetnika i opštom razvoju duhovnih vrijednosti u našoj zajednici.

Ovakvom otkupnom politikom, pri čemu se posebna pažnja posvećuje samom kvalitetu djela kojima se obogaćuje postojeća zbirka likovnih radova, Fabrika duhana Sarajevo, koristeći stručne ljude i njihova značajna iskustva u procjeni likovnih vrijednosti otkupljenih djela, formirala je zbirku likovnih djela koja zaslužuju naš puni respekt i pozitivno vrednovanje.

Zaključujemo da ovakvim materijalnim investiranjem u otkup duhovnih(likovnih)vrijednosti kolektiv Fabrike duhana Sarajevo prevazilazi niski tržišni nivo privređivanja, razvijajući se u činjenicu našeg svestranog društvenog napretka i razvoja.

Uz kolekciju umjetničkih djela koju danas predstavljamo našoj likovnoj publici i široj javnosti izuzetno nam je zadovoljstvo navesti i jednu od vrlo značajnih i izuzetno ambicioznih aktivnosti Fabrike duhana Sarajevo na planu zaštite vrijednosti našeg kulturnog i građevinskog naslijeđa. Fabrika duhana Sarajevo, naime, investira značajna sredstva u pripreme za rekonstrukciju i revitalizaciju jednog od zanimljivih starih građevinskih objekata iz turskog perioda na Baščaršiji (Firuz-begov hamam), čime će, ako bude sve išlo onako kako se želi i planira, biti izgrađeni i galerijski prostori za trajni smještaj ove zbirke umjetničkih slika čijem otvaranju danas ovdje prisustvujemo.

Nismo daleko od uvjerenja da ovakve događaje shvatamo, uz sve ostalo, i kao poziv svima onima koji uz svoje redovne aktivnosti žele otkupom i drugim investicijama doprinijeti uspješnijem razvoju duhovnih vrijednosti naše društvene zajednice. Jedan od blistavih primjera u ovom smislu je ono što čini za naš opšti društveni razvoj kolektiv visoko razvijene privredne aktivnosti – Fabrika duhana Sarajevo.

Vefik Hadžismajlović

NAJNOVIJE

MOŽDA VAS ZANIMA