Tržište sportskih proizvoda i usluga u nogometu

- Advertisement -

Pod tržištem danas se smatra ekonomski prostor na kojemu se sučeljavaju najrazličitija ponuda i potražnja svih mogućih roba, usluga i ideja. Zbog širine samog pojma sporta, to i djelatnost sporta zadire u vrlo široki ekonomski prostor na kojemu se sučeljavaju ponuda i potražnja mnogobrojnih sportskih proizvoda i usluga. Upravo taj prostor moguće je definisati kao sportsko tržište. Područje nogometa svakako je jedno od najvećih segmenata sportskog tržišta.

Piše: , magistar menadžmenta u sportu i diplomirani kondicioni trener. Za sva pitanja dostupan na sd.semperparatus@gmail.com ili na telefon:+387 61 710 158

Više od istog autora na ovom linku

Većina poslovnih koncepata pretpostavlja da firma razvija, proizvodi i prodaje proizvod kupcu ili potrošaču utemeljeno na obostrano prihvaćenoj cijeni.

Također, u ekonomiji i pored prihvaćene cijene zahtijeva se set i drugih usluga u želji da se bude uspješan. U skladu s tim, ponuda mora biti takva da se utisak stečen korištenjem ovog proizvoda ili usluge dugo pamti.

Nogomet je više nego usluga, iskustvo i zabava. Čak i nogometni menadžeri imaju teškoća jasno identifikovati njihov proizvod. Ovaj problem je djelomično rezultat subjektivnog utiska i očekivanja od igre.

Mogu se uslovno razmotriti sljedeće ponude:

  • Takmičarski nogomet je čisti sportski proizvod. Nogometna igra je transformisana u medijski događaj za milione gledalaca. Evropski timovi igraju oko 80 utakmica godišnje. Stvaranjem medijskog događaja od nogometne igre utiče se na postizanje moći da se transformišu obična mjesta na stadionu u mjesta vrhunskog doživljaja. Stvaranjem sportskog događaja vrhunskim medijskim događajem ne transformišu se samo mjesta na stadionu, nego se kompletan stadion pretvara u mašinu za generiranje profita. Upravama nogometnih klubova pruža se mogućnost da na sportskom tržištu prodaju ulaznice, TV prava, reklamni prostor na stadionima, kladionice, cjelokupni asortiman u maloprodaji u zvaničnim fan shopovima, usluge cateringa, itd. U slučaju vrhunskog nogometa kroz medije i šira javnost postaje tržište a ne samo gledaoci na stadionu te na taj način utakmica pogoduje i za promociju različitih proizvoda i usluga koje se ne vezuju samo za utakmicu.
  • Roba se može posmatrati na dva načina. Prvi je način da se roba posmatra kao sportsko industrijski proizvod na primjer zastave, šalovi i kape, obuća, dresovi, lopte itd. Drugi način je mnogo kompleksniji i roba se posmatra kao sredstvo, ali ne proizvedeno od strane nogometnog kluba, nego se ovdje misli na igrače. U ovu svrhu razmatraćemo transfer Davida Beckhama. Osim koristi od njegove nogometne vještine, ovaj transfer dao je Real Madridu priliku da profitira prodajući proizvode vlastitog brenda posebno na dalekom istoku gdje je Beckham enormno popularan. Do transfera u Real Madrid, Manchester United je imao lavovski udio u interesu na Dalekom Istoku. Dakle, promocija Real Madrida kao brenda bila je potpomognuta brendom Davida Beckhema kroz ekonomsku propagandu i prodaju robe robne marke Reala kroz Beckhema kao kanala promocije, kroz Davidov lični publicitet i odnose s javnošću. Dakle Beckhem nije trgovac sam po sebi, nego pomaže potrošačima pravilno izabrati i kupiti proizvode ili usluge koje nudi Real Madrid.
  • Igrači i njihov razvoj su prva briga menadžera. Nogometni klubovi šalju skaute da pronađu mlade talente. Naprimjer, David Beckham je prvi ugovor potpisao sa Mancherster Unitedom 1991. godine i imao debi u Engleskoj ligi 1995. godine u 19-oj godini. U 2003. godini potpisao je četverogodišnji ugovor sa Real Madridom potencijalno vrijedan 35 miliona eura. Isprepletenost svih generičkih strategija je ovdje vidljivija nego igdje zbog same činjenice da je razvoj mladog nogometaša odgovornost struke odnosno sportske funkcije a stvaranje brenda od nogometaša stvar marketinških stručnjaka. Florentino Perez kaže da Real ne kupuje igrače da prodaju dresove, nego sve što struka treba da uradi kad kupi vrhunsku nogometnu zvijezdu jeste da je preda u ruke odjeljenju marketinga. Dakle, ovdje je vidljiva sprega između sportskog talenta i karizme buduće nogometne zvijezde. Na nogometnom nebu je mali broj karizmatičnih igrača koji su sami po sebi brendovi i koji pored sportskog rezultata donose i zavidne novce u smislu promocije kluba – brenda za koji igraju.
  • Nogomet je timski sport. Jedanaest dobrih nogometaša ne čine pobjednički tim. Kada se na terenu susretnu dva tima sa jednakim sposobnostima, timski duh postaje ključna stvar koja razdvaja pobjednika od gubitnika.
  • Nogomet igraju klubovi, profesionalni fudbaleri su samo mali dio kada se govori o članstvu. Uzmimo za primjer Bayern koji je ustanovljen 27. februara 1900. godine i ima više od 97 800 članova, 33 profesionalna igrača i 6 odjeljenja pored nogometa.
- Advertisement -

NAJNOVIJE

MOŽDA VAS ZANIMA

Dječak iz BiH pao pod traktor, helikopterom prebačen u bolnicu

Teška nesreća desila se danas u mjestu Puking, u...

Radnik iz BiH teško povrijeđen nakon što je drvo palo na njega

Radnik iz Bosne i Hercegovine (33) teško je povrijeđen...

Prije dvije godine napustio nas je legendarni Ivica Osim

Prvog maja prije dvije godine bosanskohercegovački fudbal, ali i...

Saobraćajna nesreća kod Bijeljine: Teško povrijeđen državljanin Srbije

Vozač motocikla, državljanin Srbije, teško je povrijeđen u udesu...

Human gest sarajevskih vatrogasaca: Spasili mačku s drveta koja je satima bila zaglavljena

Sarajevski vatrogasci danas su spasili mačku koja je satima...