Studija slučaja: Analiza uspjeha poslovnog modela Bayern Munich i Borussia Dortmund

- Advertisement -

Bayern je po broju osvojenih trofeja najuspješniji njemački klub. Takođe, najveća baza navijača pripada takođe Bayernu. Međutim, u isto vrijeme Bayern je i najomraženiji njemački klub.

Poslovni model FC Bayern Munich bazira se na ključnim partnerima, ključnim aktivnostima, prijedlog vrijednosti, odnosi sa kupcima, segment klijenta/kupca, ključni resursi, kanali, struktura troškova i izvori prihoda. Poredeći ga sa poslovnim modelom Borussia-e, po gore navedenim elementima nalazimo da su identični po strukturi ali po duhu generiranja prihoda sasvim različiti.

Piše: , magistar menadžmenta u sportu i diplomirani kondicioni trener. Za sva pitanja dostupan na sd.semperparatus@gmail.com ili na telefon:+387 61 710 158

Više od istog autora na ovom linku

U prijedlogu vrijednosti koje Bayern obećava svojim navijačima/klijentima jesu najmanje dvije titule po sezoni pod motom „Mir san mir“ ili „mi smo najbolji“. Međutim, izgleda neozbiljno kad ne uspiju ostvariti obećano i stvara loše raspoloženje jer, realno,  nije uvijek izvodivo. Naravno, postaje i skupo pošto, ukoliko se ne ostvari zadani cilj, dolazi do smjene trenera i kupovine novih igrača.

S druge strane u prijedlogu vrijednosti Borussie nalazi se moto „Mi smo nogomet“. Ništa pretenciozno a ukazuje na opredjeljenje managementa na pravac u kojem ide klub. U ponudi takođe stoji da „mi (Borussia) nudimo atraktivan, napadački nogomet i vidjećemo šta se može postići“. Dakle, menadžment kluba ne obećava ništa osim dopadljive igre.

U segmentu klijenta/kupca nalaze se navijači na prvom mjestu, zatim prijatelji nogometa, mnoštvo navijača i sponzori.  Borusija nema tako veliku bazu navijača ali po Deloitte ima najodanije navijače i uvijek pun stadion. Od stadiona Borussia u odnosu na ostale Njemačke timove ima najveću zaradu i posjetu na dan utakmice. Također, u segmentu klijenta kao i svaki klub koji je tržišno orijetisan ima i sponzore.

Kanali distribucije su ista kod oba njemačka velikana a to je stadion i televizija. Takođe, izvori prihoda su isti a to su prijem i tv prava, sponzorstva i prodaja robe .

PROČITAJTE JOŠ:  Direktor Doma zdravlja KS Abel Baltić podnio ostavku

Bayernovi klijenti su veoma odani i zavidni na uspjehu drugih njemačkih klubova, dok su Borusijini širokogrudni i  priznaju boljeg.

Fudbaleri Bayern Minhena

Ključne aktivnosti Bayernovog menadžmenta jeste kupovina najboljih igrača iz drugih klubova što stvara mržnju kod navijača drugih timova. Pristup Borusije je posve različit jer pronalazi talente i razvija ih.

Ključni resursi Bajerna su njegove nogometne zvijezde, učitelj – zapovjednik i gospodar-trener, kako se smatra u Bajernu  i stadion. Za razliku od Bajerna, Borusija ima oduševljene talente i trenera koji je stvarni ekspert i motivator. Stadion kao ključni reurs zajednički je za oba kluba.

U Bajernu za ključne partnere se uzimaju agenti nogometaša, DFL i mediji dok je jedina razlika po ovom elementu između ova dva kluba ta da se u Borusiji scouting-u talenata pristupa veoma ozbiljno i pametno jer za razliku od Bajerna u Borusiji niti žele niti imaju novca za kupovinu skupih igrača koji često ne pruže ono za šta su plaćeni.

U strukturu troškova ulaze visoke naknade transfera, veoma skup tim i upravljanje stadionom. Struktura troškova Borusije u potpunosti se razlikuje pa u nju ulaze scouting, plate mladom timu i upravljanje stadionom.

Za Bajernov poslovni model niko se neće usuditi reći da nije veliki i uspješan, jer on u biti to i jeste, ali u čemu je problem i zašto je poslovni model Borusije koja ima upola manje troškove uspješniji u periodu 2010 – 2014. godine.

Ukoliko se vratimo ponovo na analizu po elementima naći ćemo da u ključnim aktivnostima kupovina najboljih igrača iz drugih klubova ne samo da ne stvara prijatelje Bayernu nego dugoročno gledano postaje veoma skupo. Ključni partneri Bayerna su agenti nogometaša koji rade samo za svoju vlastitu beneficiju i na njih se Bajern ne može osloniti.

DORTMUND, GERMANY – MARCH 8: Pierre-Emerick Aubameyang of Borussia Dortmund celebrates after scoring a goal during the UEFA Champions League round of 16 soccer match between Borussia Dortmund and Benfica at the Signal Iduna Park in Dortmund, Germany on March 8, 2017. ( Ina Fassbender – Anadolu Agency )

Za razliku od Bayerna, Borussia ima pametan scouting talenata koji uz pravilan razvoj i pružanje prilike postaju zavidan izvor prihoda na tržištu transfera. Bajern ima naveću bazu navijača međutim posjeta na stadionu ide u korist Borusije. Također, atmosferu koju prave navijači Borussie je svakako poželjnija za nogometno okruženje. Superzvijezde kao ključni resurs mogu biti veoma hirovite i lako predvidive od strane protivnika. U Borusiji se oslanjaju na mladiće željne dokazivanje i veoma talentovane a i ne koštaju puno. Trener Borusije je istinski ekspert i motivator. Struktura troškova s obzirom na visoke naknade transfera i preskup prvi tim je kapitalno intenzivna. S obzirom na visinu troškova tim je osuđen na beskrajne pobjede. Za razliku od Bajerna u Borusiji se oslanjaju na scouting koji uz ekspertno vođenje s klupe stvara izuzetne rezultate.

PROČITAJTE JOŠ:  Jak zemljotres uznemirio Sarajlije: Dobro se zatreslo

Po izvještaju Deloitte Football Money League za sezonu 2011/12 Bajern se nalazi na četvrtom mjestu po prihodima koji iznose 368.4 miliona eura dok su prihodi Borusije iznosili 189.1  milion eura i nalazi se na  jedanaestom mjestu. Atraktivan nogomet koji zagovaraju menadžeri u Borusiji te dvije uzastopne titule i kup Njemačke dovelo je Borusiju na ovu poziciju što je za pet mjesta bolja nego prošle sezone.

Analiza strukture prihoda ova dva kluba po Deloitte Football Money League za sezonu 2011/12:

Po zadnjem izdanju DFML Bayern zauzima visoko četvrto mjesto na listi finansijski najuspješnijih kluba kad se posmatra iz ugla prihoda koji imaju zajedničku strukturu za sve timove. Analiza se pravi po prihodima iz „dana sa utakmicom“, „TV prava“ i „komercijalnim prihodima“. Tabelarno struktura prihoda izražena u milionima eura za oba kluba respektivno izgleda ovako:

Iz tabela je vidljivo da veće prihode generiše Bayern međutim, ukoliko uporedite prihode Bayerna iz 2008 (295 miliona eura) i prihode iz 2012 (368 miliona eura) vidljiv je porast od 24,7%. Za isti taj period prihodi Borussie porasli su za 75% (2008.godini bilo je 108 miliona eura a u 2012.godini 189 miliona eura).

- Advertisement -

NAJNOVIJE

MOŽDA VAS ZANIMA

Užas u Brčkom: Pronađeno tijelo žene u stanu, otrovala se alkoholom

Tijelo žene Е.F. (45) iz Brčkog pronađeno je u...

Odbjegli voz vozio bez mašinovođe skoro sat i po, zaustavljali ga i kamenjem

Odbjegli teretni voz u sjevernoj Indiji prešao je oko...

Tužna vijest iz Zenice: Preminuo Rade Radulović, fudbaler koji je pogađao i protiv Chelseaja

Rade Radulović, jedna od istinskih legendi zeničkog Čelika, preminuo...

Vozači oprez: Oštećen most na dionici puta Ustiprača – Rogatica

Putovanje od Goražda do Sarajeva može biti otežano zbog...