Renault 4 – još jedna priča o četvorki

- Advertisement -

Priča o Renaultu 4, »četvorki«, počela je 1956. Kao treći najprodavaniji model u automobilskoj istoriji i najveći francuski uspjeh širom svijeta sa više od osam miliona prodatih primjeraka u više od sto država, Renault 4 je postao prava automobilska legenda.

Pierre Dreyfus je 1956. godine počeo da upotrebljava pojam džins-automobil, “Blue Jeans Car”. Htio je, naime, da proizvodi automobil koji će biti svestran i jeftin poput farmerki. I to je obavio cijelom svijetu.

Nakon pet godina, na konferenciji za novinare uoči odlaska na sajam automobila u Parizu 1961., svijetu je predstavljen Renault 4, prvi sa pogonom na prednje točkove.

Projekat je imao oznaku 112, ali mu je nadimak bio “350” (u skladu s budućom cijenom od 350.000 franaka).

Automobil je u Francuskoj predstavljen u avgustu 1961. Javnosti je Četvorka prikazana u oktobru 1961. na sajmu automobila u Parizu. Model se proizvodio u 28 država, uključujući i Francusku. Prodavao se u više od stotinu država. Kraj proizvodnje bio je 3. decembra 1992. Tada je najavljen i konačni prestanak proizvodnje tog modela. Ona se, naime, u to vrijeme proizvodila se još samo u Sloveniji i Maroku.

Renault 4 je tako postao treći najprodavaniji model automobila na svijetu. Postojale su tri verzije: R3, koji je povučen poslije godine dana, R4 i R4L (L je skraćenica za “luksuz”). Oznaka R4 ubrzo se odomaćila kao ime modela, koji je zauvijek ostao u srcima francuskog naroda i javnosti. Unutrašnjost, niski troškovi i svestrana prilagodljivost odmah su postale omiljene karakteristike vozila koje su nazvali “trenutnim uspjehom”. Već šest godina poslije početka proizvodnje sa proizvodne trake je sišlo milionito vozilo. Ukupno je za 31 godinu proizvodnja dostigla izuzetan broj od 8.135.424 automobila.

PROČITAJTE JOŠ:  Godišnjica masakra u Ahmićima: Zločinci poručuju da bi sve ponovo uradili

Renault 4 je bio vrlo je uspješan i izvan Francuske. Proizvodili su ga u 27 država (i Francuskoj), među njima i Australiji, Južnoafričkoj Republici, na Filipinima, a i u Čileu su znali dobro da ga sastave.

Četvorka je mogla da se kupi u nekoliko verzija, uključujući i dostavnu, sa pogonom na sve točkove i kabriolet. Postojale su i različite verzije nazvane Rodeo i brojne druge. U Francuskoj su najpoznatije bile Parisienne (1963.), Jogging (1981.) i Sixties (1985.).

Renault 4 je bio dobro poznat i na reli trkama. Bio je najomiljenije prevozno sredstvo mladih koji su u njemu istraživali svijet. Mogao je da se vidi i na automobilskim takmičenjima, primjer na Reliju Monte Carlo i Reliju Pariz – Dakar. U tom afričkom reliju se čak popeo na pobjedničko postolje.

Posebna serija Bye-Bye napravljena je 1992. godine i proizvodila se do 1994.godine u Sloveniji i Maroku, ali u malim količinama. Posljednja Četvorka na svijet je došla u Sloveniji, u Novom Mestu.

Renault 4 Miss Sixty
Povodom 50. godišnjice četvorke, Renault je proizveo veziju Miss Sixty. Temelji se na Renaultu 4 iz 1965. godine, a dizajn mu je nadahnut modnom markom Miss Sixty. Odlikuje se posebnom bojom karoserije, posebno prilagođenim gumama, zadnjim svijetlima kao i ekskluzivnom unutrašnjošću koju krase ružičasti šavovi i izvezeni uzorci.

PROČITAJTE JOŠ:  Ubica Farisa Pendeka se smijao danas u sudu, prijatelji ga snimali za mreže

Motori koji su se upotrebljavali u Renaultu 4:

603cc, 747cc, 782cc, 845cc, 956cc i 1.108 ccm. Imena i nadimci Renaulta 4:

Italija – JP4, prodavan pod nazivom „žaba”.
Španija – „Cuatro Latas” (četiri kutije).
Bivša Jugoslavija – „Katrica” (Catherine)
Tunis – „R4 Monastir”, nazvan po rodnom mjestu predsednika Bourguiba.
Zimbabve – „Noddy Car”
Argentina – „El Correcaminos” (trkač)
Finska – „Tiparellu” (kapljica)
Coupe de France Renault Cross Elf (1974. – 1984.)

Serije i posebne verzije
1963. Sinpar four – verzija sa pogonom na četiri točka (sve do kraja proizvodnje).
1963. Parisienne.
1968. Plein Air.
1970. Rodeo, izvedena R4 koju proizvodi ACL.
1975. Safari ograničena serija.
1981. JP4, izvedena R4, proizvodnja CAR Système; Jogging, ograničena serija (5 000 vozila).
1982. ograničena serija Shopping (300 vozila proizvedenih u Belgiji).
1985. ograničena serija „Sixties” (2 200 vozila).
1988. posebna verzija za njemačko tržište Salü, kojom je obilježen kraj prodaje u Njemačkoj (500 vozila).
1991. ograničena serija Cartes Jeunes.
1992. Bye-Bye, posebna verzija za francusko tržište kojom je obilježen kraj prodaje modela (1 000 vozila).

Izvor: Renault

- Advertisement -

NAJNOVIJE

MOŽDA VAS ZANIMA

Detalji tragične nesreće kod Kotor Varoša: Poginula trudnica

U saobraćajnoj nesreći kod Kotor Varoša danas je poginula...

Stravična nesreća: U sudaru poginuo maloljetnik

U mjestu Živinice kod Dervente, na magistralnom putu Doboj...

Dječak iz BiH pao pod traktor, helikopterom prebačen u bolnicu

Teška nesreća desila se danas u mjestu Puking, u...

Radnik iz BiH teško povrijeđen nakon što je drvo palo na njega

Radnik iz Bosne i Hercegovine (33) teško je povrijeđen...

Prije dvije godine napustio nas je legendarni Ivica Osim

Prvog maja prije dvije godine bosanskohercegovački fudbal, ali i...