Potrošači i klijenti na nogometnom tržištu BiH

- Advertisement -

Stvari su se dramatično promijenile zadnjih dvadesetak godina govorimo li o klasifikaciji potrošača u BiH. Mnogo malih klubova koji u bivšoj državi nisu igrali najelitnije takmičenje danas su timovi na koje se mora računati u takmičarskom smislu.

Međutim, realno gledajući, problem sa navijačkom bazom imaju svi klubovi u Bosni i Hercegovini. Posebno što u pojedinim dijelovima BiH  timovi iz Srbije i Hrvatske imaju više navijača nego lokalni timovi.

Piše: , magistar menadžmenta u sportu i diplomirani kondicioni trener. Za sva pitanja dostupan na sd.semperparatus@gmail.com ili na telefon:+387 61 710 158

Više od istog autora na ovom linku

Međutim, jedna od marketinških strategija u sportskoj organizaciji jeste upravljanje klijentima. U jačanju sportske marke, upravljanje klijentima je veoma važna karika u ostvarivanju većih prihoda.

Vezani sadržaj: 

Marketinške tehnike u nogometu

Sama zamisao upravljanja vlastitim klijentima nova je u svijetu sporta. Marketinška kratkovidnost menadžera u smislu „ako igramo, doći će“ polagano zamjenjuje pažnjom usmjerenom prema navijačima koje do sada nije bilo.

PROČITAJTE JOŠ:  Masovna tuča u garaži SCC-a: Tri osobe na ukazivanju ljekarske pomoći, više uhapšenih

Zadržavanje postojeće baze navijača ključna je ekonomska pokretačka sila u pozadini upravljanja navijačima. U tu svrhu veoma važnu ulogu igraju mediji, a samim tim, uloga marketinškog stručnjaka u sportu postaje veoma važna u organizacijskom smislu. Navijači troše dovoljno novca na ono što ih zanima tako da upravljanje navijačima itekako ima ekonomskog smisla što se vidi u praktičnom slučaju 1.

Slučaj 1. Ovdje su navedeni tipični troškovi i prihodi po jednom navijaču.

Pretpostavimo da smo u upravi nogometnog kluba kojem je interesantna regija Sarajeva. Recimo da nam svaki navijač godišnje vrijedi 100 KM (recimo da navijač gleda u sezoni 10 utakmica po cijeni ulaznice od 10 KM).

PROČITAJTE JOŠ:  Važna vijest za vozače: Tokom noći se zatvara dionica autoputa A-1 kod Sarajeva

Marketinške aktivnosti dobijanja novih navijača odvijaju se na procjeni troška, samo za ovaj primjer i samo za ovu priliku, izmišljenim radio stanicama „Radio X“,  „Radio Y“ i novinama „Dnevne novine“ čiji se cjenovnici naslanjaju na dostupne cjenovnike relevantnih radijskih stanica i dnevnih novina u BiH.


Dakle, oglasi u štampi 57.200 KM i na radio stanicama 22.449,80 KM što ukupno iznosi 79.650 KM.

Broj novih navijača 1.000. Troškovi marketinga po svakom novom navijaču su: 79.650 KM/1.000 = 79,6 KM  Svaki novi navijač vrijedi 100 KM pa je ukupan prihod: 1.000 x 100 = 100.000 KM

Marža aktivnosti za dobijanje novih navijača: 100.000 KM – 79.650 = 21.350 KM

- Advertisement -

NAJNOVIJE

MOŽDA VAS ZANIMA

Pucnjava kod sarajevske Vijećnice

Nakon pucnjave kod sarajevske Vijećnice, oglasili su se iz...

Saobraćajni kolaps zbog nesreće na Baščaršiji

Nešto poslije 16 sati kod Careve ćuprije desila se...

Na Alipašinom Polju gorio ugostiteljski objekat

U sarajevskom naselju Alipašino Polje došlo je do požara...

Detalji tragične nesreće kod Kotor Varoša: Poginula trudnica

U saobraćajnoj nesreći kod Kotor Varoša danas je poginula...

Stravična nesreća: U sudaru poginuo maloljetnik

U mjestu Živinice kod Dervente, na magistralnom putu Doboj...