Čak 83% od 50.000 Formula 1 fanova nezadovoljno sadašnjim pravilima u F1

- Advertisement -

Formula 1 šampionat pratim skoro cijeli život. Profesionalno to radim već 16 godina, i ne pamtim, niti sam uspio naći u istorijskim podacima period, kada je postojao toliki otpor i nezadovoljstvo Formula 1 fanatika zbog izmjene pravila. Novi motori, povratak turba, nove hibridne tehnologije uzbudljivo zvuče na papiru (a i u realnosti) za tehnološke freakove, no za Formula 1 freakove to nije dovoljno.

GP MONZA F1/2013

Formula 1 se konstantno mijenja od 1951. godine, a sve u cilju postizanja krajnjih limita, izdržljivosti i perfomansi mašine i čovjeka. Da bi se održao taj nivo eksluzivnosti i uzbuđenja samih granica tehnologije i ljudskih sposobnosti, s vremena na vrijeme su se pravila mijenjala. Da bi stvar bila uzbudljiva, jer Formula 1 timovi brzo stignu do granica i još brže ih pomjere na nove.

I svaki put bi postojao blagi otpor navijača. No, nikada nije postojao otpor i nezadovoljstvo koje je sada prisutno. Fanovi su nezadovoljni, prodaja karata pada, a kako koja trka odmiče sve je i manja gledanost TV prijenosa. Nova Formula 1 nije uzbudljiva, nova Formula 1 dosadna. Ovo nije Formula 1, nije ono što je bio sinonim za limite čovjeka i mašine već više od 60 godina, magično “F1”.

Ferrari je proveo anketu na svojim službenim stranicama. Glasalo je 50.000 ljudi i čak 83% je bilo nezadovoljno novim pravilima i novom Formulom 1. Pretpostavka je i da su to uglavnom fanovi Ferrarija, no obzirom da oni uglavnom i čine najveću bazu fanova, broj od 50.000 ispitanika je vrlo relevantan da pokaže raspoloženje konzumenata Formula 1 “cirkusa”.  Ispitanici su najviše razočarani činjenicom da vozači neće voziti cijelu trku punim gasom, jer moraju štediti gorivo. Dakle, fanovima se ne sviđa što se cijela trka ne vozi na limitima, onako kako se vozi od ’50-tih godina prošlog vijeka.  Dodatno, kao drugi razlog su naveli svoje razočarenje u zvuk novih motora, jer to jednostavno ne zvuči kao Formula 1. A kao treći razlog su naveli vrlo komplicirana nova pravila koja je teško razumjeti.

Sve manji broj navijača je na tribinama.
Sve manji broj navijača je na tribinama.

Anketa je aktivirana prije utrke u Maleziji, ali je broj onih koji su razočarani sadašnjim formatom Formule 1 drastično porastao nakon završetka trke na stazi Sepang. Najviše su nezadovoljni u Italiji, V.Britaniji. Francuskoj i Engleskoj, zemljama gdje postoji velika baza zaljubljenika u Formulu 1, ali je sličan procent zabilježen i kod ispitanika iz drugih država koji nemaju F1 tradiciju, poput SAD i Indije.

Kada kažete “F1” odmah pomislite na božansku grmljavinu motora koja vas paralizira, zapanjujuću snagu koja je moguća samo u F1 i nigdje drugo, nevjerovatne maksimalne brzine, i potrebno umijeće vožnje koje nije moguće imati ako niste vanzemaljac ili Formula 1 pilot. Sve to više nije F1…

PROČITAJTE JOŠ:  Na Ilidži svečano otvoren Evropski kup u kickboxingu, učestvuje 1.000 boraca iz 20 zemalja

Zvuk? Skoro da ne postoji, barem ne F1 zvuk. Postoje “niža” prvenstva koja imaju daleko očaravajući zvuk nego današnja Formula 1. Brzina? Danas to nije toliko impresivno, jer postoji priličan broj serijskih automobila koji ostvaruju tu brzinu. Istina, koštaju jako puno- ali postoje. Formula 1 ni u tom segmenti više nije toliki eksluzivitet. Vozačko umijeće? Danas se svelo na sposobnost kalkulacije potrošnje goriva, a i to su već počeli raditi u software.

Brzina? Danas to nije toliko impresivno, jer postoji priličan broj serijskih automobila koji ostvaruju tu brzinu. Istina, koštaju jako puno- ali postoje. Formula 1 ni u tom segmenti više nije toliki eksluzivitet. Vozačko umijeće? Danas se svelo na sposobnost kalkulacije potrošnje goriva, a i to su već počeli raditi u software.

[box]

GP MALESIA F1/2014Formula 1, zvuk bolida nekad i sad: Ko je pokvario zvučnike? #video

Formula 1, nova pravila, animacija, video, detalji…

Bernie Ecclestone: “Nova pravila su proizvela totalnu farsu”

Formula 1 bolidi u 2014., iz ugla maštovitih majstora Photoshopa

[/box]

Vozači su nekada dehidrilali na trkama u Maleziji, posebno se pripremali za takve trke. Ove godine, sistemi za piće su izbačeni iz bolida da bi se uštedilo na težini. Cijeli sistem za piće je težak pola kilograma! Ipak, nakon 300 kilometara trke, vozači su bili solidno svježi, a Alonso je kasnije otkrio da nije pretjerano naporno sa novim bolidima odvesti trku u Maleziji bez dodatne tečnosti. Istina također, dodao je da je potreban poseban režim treninga kao priprema za trku.

GP MALESIA F1/2014

No, današnji vozači nisu nikakvi novi vanzemaljci koji su odjednom u mogućnosti da voze u Maleziji bez specijalne tekućine (koju su ranije koristili) koju ljekari iz tima pripreme kako bi održali organizam vozača na maksimumu, spriječili dehidraciju i poboljšali koncetraciju. Isti vozači su prije samo par godina izlazili iz bolida potpuno iscrpljeni i vidno premoreni. Pokazatelj je to koliko je postalo lako voziti. Dakle, današnja F1 teško dostiže  i limite ljudskih sposobnosti.

479868441MT00069_F1_Grand_P

Svega toga danas nema. Nema zvuka, nema vanzemaljskih perfomansi, snaga motora više nije tako impresivna (jer na tržištu danas postoje cestovni automobili sa većom snagom), a nije niti na granicama ljudske izdržljivosti.

PROČITAJTE JOŠ:  (VIDEO) Pogledajte kako je otpjevana Grbavica pred derbi Željezničara i Sarajeva

Ovo nije F1, izgleda samo kao blijeda kopija, ili kao da gledamo neko prvenstvo niže kategorije od F1. Nije čak više niti najbrži cirkus.

Teorije zavjere

U posljednja 4 mjeseca sam pročitao na desetine analiza vrlo priznatih Formula 1 analitičara, iščitao stotine press saopštenja F1 timova. Analitičari su isto tako nezadovoljni sadašnjom F1, ali dosta njih i naglašava da je ovo početak jedne nove uzbudljive ere. Donekle bi se složio, je gledano sa aspekta tehnologije ovo jeste vrlo uzbudljivo. Međutim, F1 tehnologija je uvijek bila 10 godina ispred tehnologije koja bude dostupna u serijskim automobilima. U ovom slučaju to nije tako. Hibridni motori nisu ništa novo, regeneracija energije iz kočenja je nešto što odavno postoji u Toyoti Prius. Dođavola, Toyota Prius jako dugo postoji, CVT mjenjač i sve ostalo. Naravno, Prius je daleko od F1, ali činjenica je isto tako da je slična tehnologija odavno prisutna.  Formula 1 je trebala to imati prije, i da sada imaju daleko sofisticiranije sisteme, a ne sisteme koje u potpunosti ni sami inžinjeri F1 timova nisu savladali i nisu sigurni šta se dešava.

CREATIVE_LOW_FRONT_VETTEL_SM

Zašto je došlo do toga? Postoji nekoliko teorija zavjere, ali iako to jesu teorije zavjere ne znači da u njima nema ono “nešto”. Postoje analitičari koji smatraju da se Formula 1 posljednjih godina sistematski uništava, kako bi pala cijena dionica, i kako bi se za daleko jeftiniju cijenu kupio većinski paket.

Po toj teoriji, koja morate priznati ima logike, sve je maslo Bernie Ecclestone, koji želi vratiti većinsko vlasništvo nad Formulom 1. Međutim, iako mnogi misle da je Bernie neuništiv, godine ipak čine svoje i pitanje je zašto bi to Bernie uopšte želio.

Druga teorija je da Bernie zapravo pomaže preuzimanje za drugog kupca. Nikog drugog do vlasnika Red Bull Racing ekipe: Dietrich Mateschitz možda namjerava kupiti Formulu 1, ali naravno, po nižoj cijeni. Bilo kako bilo, ako i nastoje da smanje cijenu F1, dobro im ide.

Brojke ankete govore dovoljno. Pitanje je šta kad neko i kupi po manjoj cijeni, kako ponovno dići popularnost.

Piše: Edis Jašarević
Photo credit: FOTO STUDIO COLOMBO X FERRARI / Ferrari / Getty Images / Red Bull Racing

- Advertisement -

NAJNOVIJE

MOŽDA VAS ZANIMA

Ismail Zulfić bh. rekordom do četvrtog mjesta na EP

Ismail Zulfić, paraplivački reprezentativac Bosne i Hercegovine osvojio je...

“Leptir bez krila” osvojio zlatnu medalju: Ismail Barlov je prvak Evrope

Ismail Barlov, paraplivački reprezentativac Bosne i Hercegovine osvojio je...

Željezničar i Sarajevo podijelili bodove: Derbi obilježila čak tri crvena kartona

Fudbaleri Željezničara i Sarajeva podijelili su bodove u 152....

(VIDEO) Pogledajte kako je otpjevana Grbavica pred derbi Željezničara i Sarajeva

Pred početak utakmice između Željezničara i Sarajeva, koja se...

Šta se dešavalo u Mostaru?

Mostarski derbi imao je vatren uvod, kada je prije...