Cijena od 750.000 eura nije prepreka, Mate Rimac kreirao i rasprodao električni super automobil

- Advertisement -

Mladi inovator i poduzetnik Mate Rimac u svom pogonu u Svetoj Nedelji pokraj Zagreba već dvije godine pozitivno posluje radeći na proizvodnji vlastitog električnog automobila i bicikla te razvijajući tehnologije za druge, svjetski ugledne tvrtke. Super-sportski električni automobil Concept One rasprodan je unaprijed dvije godine iako košta 750.000 eura.

Rimac je porijeklom iz Livna, njegovi kupci iz dalekog su svijeta, a jedan od glavnih ciljeva mu je, kako je rekao u razgovoru sa novinarom Anadolu Agency (AA), zadržati proizvodnju u Hrvatskoj.

Rimac je kreator električnog bicikla nazvanog Greyp, čiji model  G-12 košta 6.500 eura. Radi na skupljim i jeftinijim modelima bicikla i dogodine će izaći model upola jeftiniji od G-12, ali će biti nižih performansi.

Električni automobil Concept One razvija brzinu do 305 km/h, ima 1.088 konjskih snaga, a ubrzava do 100 km/h za svega 2,8 sekundi. Ovaj auto, koji je potpuno Rimčev dizajn, od karoserije do motora, košta 750.000 eura i rasprodan je. Lista čekanja za Concept One je dvije godine, a tvrtka planira uskoro izbaciti nove modele, skuplje i jeftinije.

U sjedištu Rimčeve tvrtke u Svetoj Nedelji pokraj Zagreba proizvode se svi dijelovi za njegov bicikl i automobil, sve osim dijelova kao što su gume i slični dijelovi koje bi bilo neisplativo i nepotrebno proizvoditi u vlastitoj radinosti. Svijetao i prozračan prostor u kojemu stvaraju i rade mladi, kreativni, ali i ljudi s potrebnim iskustvom, okružen je prirodnim zelenilom i izgleda kao prava tvrtka budućnosti u kojoj na posao glasnogovornica, novinarka Monika, dovodi i svog malog psa koji rado pozira pred kamerama i fotoaparatima uvijek zainteresiranih medija. Rimac je već bio gost ponajvećih svjetskih medijskih kuća. Krenuo je kao „vunderkind“ koji je patentirao rukavicu za računalno upravljanje, potom je u svog starog BMW-a ubacio električni motor, a Concept One i Greyp plod su tog višegodišnjeg rada i ulaganja.

–   Cilj zadržati proizvodnju u Hrvatskoj

Rimac kaže kako zasad ne planira proizvoditi automobile za široku masu, za ono što bi se nazvalo „hrvatski džep“. Kaže da je to, nažalost, nemoguće, jer da bi se pokrenula serijska proizvodnja auta s prihvatljivim cijenama potrebne su milijarde investicija, od tri do pet milijardi dolara.

PROČITAJTE JOŠ:  Muškarac koji je u Zagrebu ubio suprugu izvršio samoubistvo: Popio otrov

Trenutno je u tvrtki Rimac zaposleno 26-ero većinom mladih ljudi. Mladi poduzetnik je uvjeren do će do kraja godine imati duplo više zaposlenih.

Rimac želi biti najbolji na svijetu u tome što radi i smatra da se nalazi u samom vrhu. Cilj mu je stvoriti kvalitetna radna mjesta i mladim ljudima pokazati da je i u Hrvatskoj moguće ostvariti nešto na svjetskom nivou i kad se krene s nule. Tvrtka se sama financira i u posljednje dvije godine pozitivno posluje od prodaje znanja drugim tvrtkama i, naravno, prodaje svojih modela.

Rimac u Mostaru?

„Mi sebe ne gledamo u hrvatskim okvirima ili okvirima regije, ne mjerimo se s nekim prosjekom. Smatramo da smo najbolji na svijetu u tom što radimo i ne mjerimo se u svom selu, nego na globalnoj razini. Bilo je pokušaja od bh. dužnosnika da nas privuku da otvorimo pogon u Mostaru, čak smo razmišljali o tome jedno vrijeme, ali dovoljno je teško iz Hrvatske to napraviti“, kaže Rimac i dodaje da stranci koji skoro svakodnevno dolaze u njegovu tvrtku “ne vjeruju da je ovakvo nešto moguće napraviti u Hrvatskoj”.

Mladi poduzetnik kaže kako bi u BiH razviti ovakav biznis bilo još teže, ali ostavlja mogućnost da bi jednog dana, kada se tvrtka poveća i kada bude moguće imati dislocirane pogone i serijsku proizvodnju, otvorio pogon ili dijelove proizvodnje u svom Livnu ili negdje u BiH. Trenutno je za Rimčevu tvrtku važno da su svi zaposlenici zajedno jer stalno mijenjaju i dorađuju stvari, istu stvar nikada ne rade triput.

Rimca se može nazvati pokretačem hrvatske električne autoindustrije. Ovo što on radi su počeci i tzv. butikna proizvodnja, dakle visokoplasirani automobil u klasi Bugattija, Ferrarija i McLarena.

„Netko mora početi proizvodnju. Da se Enzo Ferrari nije rodio u Modeni, Modena ne bi imala industriju super-sportskih automobila. Volio bih da mi proizvodnja ostane u Hrvatskoj, unatoč upitima i pregovorima s brojnim državama. Cilj mi nije zarada, nego podići tehnologiju na višu razinu, razviti je do najbolje u svijetu“, kaže Rimac koji je sa svojim zaposlenicima sretan što radi u Hrvatskoj.

PROČITAJTE JOŠ:  Kod Mostara se prevrnuo automobil, povrijeđene dvije osobe

–   Naftni lobiji i električni automobil 

Rimac nije pobornik teorija zavjere koje tvrde da naftni lobiji koče razvoj i prodaju električnih automobila. Njegovo je mišljenje da je tek sad došlo vrijeme da se električni auto na tržištu ravnopravno natječe s benzinskim.

„Istina je da se ulagalo bezbroj puta više u razvoj benzinskih automobila da bi se došlo do ovog nivoa na kojem su danas. Tako je išao tijek povijesti. U ranom 20 stoljeću, u New Yorku je bilo više električnih nego benzinskih auta, ali su benzinski auti prevladali zbog nekoliko malih prednosti. I onda, kad je došao Fordov model T, električni auto je pao manje-više u zaborav jer se radilo na usavršavanju benzinskog motora kao pogona za automobil. S napretkom elektronike, baterija i aplikacija, potaknut je i razvoj industrije električnih auta. Nismo osjetili neke velike zapreke od naftnih lobija. Dapače, iz tih područja nam dolaze investitori“, kaže Rimac u razgovoru sa novinarom AA.

–   Bezbrojne prednosti električnog auta

Rimac je mišljenja da su električni automobili puno bolji od benzinskih s bilo kojeg aspekta, ne samo s ekološkog. Ljudi samo trebaju početi drugačije razmišljati i uočiti da se s električnim autom ne ide na benzinsku i čeka dok se ono puni, nego ga se svaki dan kod kuće stavi na punjenje i ujutro je „tank“ pun. Također, većina svaki dan ne vozi auto 500, nego  60 kilometrara, za što je auto sa 200 kilometara dometa, poput Rimčeva modela, više nego dovoljno za 95 posto putovanja.

„Smatram da će električni auto nadvladati benzinski i sad je pravo vrijeme za to. Kako ljudi budu shvaćali da je ovo bolji način prijevoza i života, tako će sve više kupovati električne aute, ali za to će trebati vremena. Ne govorim samo o pogonu automobila, vjerujem da će se u nekoliko slijedećih desetljeća način na koji se ljudi prevoze u potpunosti promijeniti“, kaže Rimac.

- Advertisement -

NAJNOVIJE

MOŽDA VAS ZANIMA

(VIDEO) U stravičnoj nesreći troje mladih izgubilo živote

U stravičnoj saobraćajnoj nesreći koja se dogodila u četvrtak,...

(VIDEO) Polomio felge na putu, policija lopatom “zakrpila” rupe

U Jajcu je jedan muškarac doživio nesreću, kada je...

Tragedija sa Marijin dvora nije dovoljna opomena: Policija isključila 20 vozača tokom prethodne večeri

Policija Kantona Sarajevo isključila je proteklog dana iz saobraćaja...