Boris Miljević: Sanjao sam Formulu 1, ali kako sam iz BiH, primoran sam okrenuti se GT šampionatu

- Advertisement -
Boris Miljević bi mogao biti prvi bh. takmičar u FIA GT3 šampionatu. O tome smo već pisali nakon što smo eksluzivno dobili informaciju da je Miljević uspio postići dogovor sa dva velika sponzora iz Njemačke, koji bi bili spremni finansirati njegove nastupe u FIA GT3 šampionatu.
Borisa smo upoznali prvi put na stazi u Zalužanima, kada još nije imao niti jednu titulu, i kada je tek položio vozački ispit. Imao je ambiciju da se počne baviti autosportom, i baš te godine započeo je svoju karijeru. Od tada do danas je prošlo 10 godina, a Boris Miljević je postalo poznato ime u autosportu i višestruki šampion. Ukupno 12 titula šampiona od čega 7 u inostranstvu. Nije malo…
Dugo se nismo čuli. Prvi put kad smo se sreli, bilo je to na autodromu u Zalužanima, i kad je tvoj prvi auto Clio, bio još skoro civilni. Od tada je prošlo 10 godina. Koliko toga se promijenilo?
Boris Miljević: Mnogo toga. Te davne 2003. godne sam zapravo i počeo ozbiljno razmišljati o automobilizmu i takmičenjima i već krajem iste godine pripremio automobil za prve nastupe. Od 2004. godine i počinje moja karijera. Nastupio sam tada na reli takmičenjima u šampionatu Republike Srpske gdje sam na kraju godine osvojio i svoju prvu titulu šampiona. U narednim godinama nastupao sam u Šampionatu Evrope, FIA CEZ-u, nacionalnim takmičenjima i raznim kupovima. Nastupao sam u automobilima kao sto su Renault Clio, Alfa Romeo 156 SNP, kasnije i za volanom Formule Opel Lotus. 2010. godine nastupao sam u Svjetskom Superkupu za volanom Seat Leon-a gdje sam vozio za tim iz Velike Britanije – Advent Motorsport UK, kaže Miljević u intervjuu za Pungas.com

Danas vozim Formulu Nissan sa kojom nastupam od 2010. godine. U karijeri sam nastupio na 90 trka, 60 puta bio na podijumu, ostvario 32 pobjede uz 2 rekorda staze. Imam 12 titula šampiona od kojih je 7 međunarodnih. Posljednji nastup imao sam na trci Šampiona – IWC 2012. u zagrebačkoj Areni, gdje sam osvojio titulu i internacionalni kup šampiona, pobjedivši šampione poput Felix Pailer-a, Rafael Sulzinger-a, petostrukog prvaka Evrope u reliju Luca Rossetti-a, kao i Piero Longhi-a u finalu takmičenja. IWC 2012. je takmičenje koje me je na neki način i zvanično pozicioniralo u sam vrh Evropskog automobilizma.

Šta se dešava sa ovom sezonom? Vidjeli smo da tražiš sponzore i da imas puno poziva iz elitnih takmičenja. Koliko je novaca potrebno i kakve su ti šanse da nađes sponzore za takva takmičenja?

Boris Miljević: Još od Novembra prosle godine neprestano stižu razne ponude iz inostranstva. Do sada sam pozvan da se priključim ekipama Porsche-a, Mercedes-a, Lamborghini-a i da nastupam u FIA GT3 takmičenju, kao i drugim GT takmičenjima, pa i Endurance trkama, te isto tako i od ekipa koje se takmiče u ETCC šampionatu. Naravno za sve to je potreban ogroman novac i zato neprestano tragam za partnerima koji bi imali interes da se priključe projektu za ovu sezonu.

PROČITAJTE JOŠ:  U rijeci Neretvi u mjestu Čeljevo pronađeno tijelo 28-godišnjaka

 Što se tiče moje karijere u Formuli ona se nastavlja nezavisno od ishoda navedenih planova. Nastupiću u šampionatima za volanom Formule Nissan koju već uveliko spremamo za ovu sezonu. Podršku ću imati od dvije velike njemačke kompanije, a saradnju ćemo nadam se ozvaničiti u narednih 30-tak dana, o čemu će te biti blagovremeno obavješteni. Naravno, vi ćete za to prvi saznati.

Koji ti je trofej najvažniji u dosadašnjoj karijeri? Ili najdraži.

Boris Miljević: Svi trofeji u mojoj karijeri su mi važni, ali izdvojio bih Memorijalni trofej „Bruno Bonini“ 2006. koji je i obilježio moju prvu titulu međunarodnog šampiona na trci Cividale-Castelmonte 2006. godine. Cividale-Castelmonte 2006. je trka koja u meni uvijek probudi emocije. Tog dana prošavši kroz cilj osvojio sam prvo mjesto na trci, titulu šampiona FIA Centralno-Evropske Zone (FIA CEZ) i postao najmlađi osvajač titule šampiona u istoriji FIA CEZ takmičenja. Imao sam samo 21 godinu. Definitivno trka koja će ostati u mom srcu zauvijek.

Omiljena staza?

Boris Miljević: Od brdskih staza najomiljenija mi je staza u Italiji, Cividale-Castelmonte. To je jedna od najzahtjevnijih staza u Evropi, ali isto tako i staza na kojoj sam 2006. godine na posljednjoj trci FIA CEZ sampionata pobjedio i osvojio titulu šampiona. Ujedno to je bila i prva međunarodna titula šampiona za Bosnu i Hercegovinu. što se tice kružnih staza, najomiljenija mi je definitivno staza Autodromo do Algarve, takođe poznata i pod imenom Portimao. Jedna od najljepših i najmodernijih staza na svijetu. Uživam u svakom krugu na ovoj stazi.
Postigao si, ako se ne varamo, najviše u međunarodnom autosportu, od svih vozača  iz BiH u istoriji. Šta je potrebno da se ostvare uspjesi koje si ti ostvario do sada?

Boris Miljević: Konkretan cilj, mnogo rada i treninga, neprespavanih noći, kao i sama hrabrost da se odvažite na takav potez. Ja sam praktično krenuo iz nule. Radio sam danonoćno na pripremi projekta BIH Racing Team-a 2005. godine, da bi isti zaživio 7.  novembra kada smo Almir Vrpčić, Enis Demirović i ja zvanično promovisali projekat bosansko-hercegovačkoj javnosti u dvorani Zetra u Sarajevu.

Naišli smo na veliku podršku sponzora, bosansko-hercegovačkog auto kluba, kao i publike. To je bila prekretnica u mojoj karijeri. Od nastupa u Renault Clio-u u nacionalnom šampionatu, do prve trke prvenstva Evrope te godine u austrijskom Rechberg-u, prošlo je samo par mjeseci, tako da je to bio jedan veliki korak u samom formiranju mene kao automobiliste. Tada sam imao 21. godinu i kao jos neafirmisan vozač pojavio sam se na Evropskoj sceni i osvojio prvenstvo.

PROČITAJTE JOŠ:  U sarajevskoj džamiji Ferhadiji za vrijeme namaza muškarac ukrao cipele

Do kada  ćeš se utrkivati? Da li si postavio sebi neki cilj koji bi bio najviša tačka tvoje karijere?

Boris Miljević: Još kao mali sanjao sam da ću jednog dana nastupiti na trci Formule 1, ali evo sada, s obzirom da već imam 28 godina i potičem iz zemlje kao sto je Bosna i Hercegovina, svoju karijeru sam primoran usmjeriti u pravcu Grand Touring šampionata. Ultimativni cilj je da istrajem, da dam od sebe sve sto mogu, kao i uvijek – 100% snage, a iz toga proizilaze naravno i rezultati”. Automobilizmom ću se baviti dok god sam fizički spreman za sve izazove koje automobilizam nosi.

Ne postavljam sebi limite u životu, tako da dok god se budem osjećao spremnim i isto budem kao i do sada potvrđivao na redovnim medicinskim kontrolama, kačenje kacige o klin će da čeka.

Može li se živjeti od utrka? Makar u perspektivi?

Boris Miljević: Na ovim prostorima jako teško. Kao i u životu, da bi živjeli od nečega morate u tome biti među najboljima. Ja jesam zvanično među najboljima, ali ne mogu tek tako dati potvrdan odgovor na ovo pitanje. Postoje periodi kada je sve na svom mjestu, ali isto tako postoje periodi kada dođete u situaciju da vozite trku na gumama od prošle sezone i gledate šta i kako sutra. U pojedinim zemljama Evropske unije, neki automobilisti koji imaju i dosta slabije rezultate žive isključivo od autosporta, dok na našim prostorima to ni najboljima ne polazi za rukom.
Šta bi, hipotetički kada bi bio u prilici, promijenio u autosport takmičenjima u BiH?

Boris Miljević: Da bi takmičenje bilo ozbiljno organizovano i na profesionalnom nivou, ono za početak mora zadovoljavati sve standarde svjetske automobilističke federacije – FIA.

Sve dok nismo u mogućnosti da sa stopostotnim učinkom ispunjavamo navedene propise i standarde ne vidim perspektivu za nešto više od ovoga što imamo. Dodavanjem klasa u šampionat ili trka u kalendar ne dobija se kvalitetnije takmičenje, te isto, autosport u BiH neće učiniti boljim. Da bi autosport u BiH popeli na stepenicu više, moramo krenuti od početka i raditi stvari onako kako se rade.

 

 

 

- Advertisement -

NAJNOVIJE

MOŽDA VAS ZANIMA

Vatreni završetak školovanja: Mali maturanti zapalili krov škole u Podgorici

Mali maturanti podgoričke Osnovne škole "Vlado Milić" zapalili su...

Policija traži biciklistu koji je u Sarajevu udario muškarca (84) i pobjegao

Sarajevska policija u potrazi je za biciklistom koji je...

Ljubavni transparent privukao pažnju: Ramize, volim te, svjedoci su Miljacka, Sarajevo i Bog

Simpatični ljubavni transparent koji je postavljen na Latinskoj ćupriji...

Prije 32 godine ubijen je Želimir Vidović Keli, legenda grada i FK Sarajevo

Legenda Fudbalskog kluba Sarajevo i glavnog grada Bosne i...

Upozorenje: U nekim dijelovima BiH očekuje se nevrijeme

Meteorolozi u Bosni i Hercegovini najavili su dolazak snažnog...