Javno preduzeće Autoceste FBiH je u 2014. godini ostvarilo značajne poslovne rezultate koje planira nastaviti i u 2015, a među planiram projektima je izgradnja dionice autoceste Zenica jug – Zenica sjever, kazao je direktor Autocesta FBiH Ensad Karić, piše Anadolu Agency (AA). Karić je na godišnjoj konferenciji za medije podsjetio kako je ovo preduzeće za izgradnju autocesta tokom prethodne četiri godine realizovalo ukupno 11 projekata. Trenutno je u prometu 102 kilometra autoceste na Koridoru 5c, odnosno 35 posto ovog Koridora kroz BiH.
“Ono što smo u radili u 2014. je nešto na šta smo ponosni: 567 miliona KM investicija je ostvareno prošle godine, 63 miliona KM čiste dobiti i 45 kilometara autoceste smo pustili u promet prošle godine. U toku su tenderi za igradnju novih 20 kilometara”, kazao je.
Naveo je kako je tokom 2014. godine autoceste koristilo 5,8 miliona vozila, a u jednom trenutku izgradnje dionica na terenu je bilo angažovano 5.000 radnika. Karić je kazao kako je preduzeće ostvarilo 87 miliona maraka prihoda.
“Ovo čini javno preduzeće samoodrživim i pokazuje da smo vodili računa da nam se ne desi primjer iz Hrvatske gdje su Hrvatske autoceste bile pred bankrotom. Pored toga, podatak da je Hrvatska uložila u svoje autoceste 10 milijardi eura, i kada to uporedimo sa nama, mi nismo ni na 10 posto od onoga što je Hrvatska uložila u svoje. Danas te iste autoceste duguju onoliko novca koliko je nama potrebno da završimo koridor 5c”, kazao je Karić.
Govoreći o trenutnim projektima, dodao je kako je planirana skorija izgradnje i finansiranje dionice Tarčin – Mostar u dužini od 68 kilometara.
“Kada krenemo od juga prema sjeveru zemlje, na jugu je završeno 10 kilometara autoceste uključujući Granični prijelaz Bijača. Na toj dionici nalazi se i most čiji su stubovi u središu visoki oko 90 metara i taj most posjetili su brojni studenti i stručna lica.”
U 2015. godini, prema njegovim riječima, planirana je i prva dionica Počitelj – Međugorje u dužini 11 kilometara čija je procijenjena vrijednost oko 100 miliona eura.
“Naredna dionica čija je izgradnja već počela je Zenica jug – Zenica sjever u dužini devet kilometara, a procijenjena vrijednost izgradnje iznosi 140 miliona eura. U toku je izgradnja diocnice Svilaj – Odžak koja uključuje i most na rijeci Savi te granični prijelaz. Ova dionica još nije u funkciji jer nema mosta na rijeci”, kazao je.
Najbitnija dionica i najvažniji dio koridora 5c, prema Karićevim riječima, dio je od Tarčina preko Sarajeva do Zenice.
“Tu imamo 19 kilometara tunelskih cijevi. Ukupna vrijednost radova je bila 842 miliona maraka. Većina od šest projekata na ovom dijelu urađena je u roku i u predviđenom budžetu. Na ovoj dionici je i tunel ‘Prvi mart’ gdje su se domaće kompanije izuzetno pokazale. Također, Sarajevska zaobilaznica je dio od četiri kilometra. Ukupno, sa nekih 63 miliona maraka za dvije godine završili smo ono na šta se čekalo 12 godina”, zaključio je Karić dodajući kako su u preduzeću ponosni i na otvaranje prvog Centra za kontrolu prometa.
Na tom mjestu, istakao je, upravlja se kompletnim saobraćajem na cestama od Hrvatske do Zenice. U narednom periodu planiraju se ukupno dva pomenuta centra na području Federacije BiH koji će biti opremljeni najsavremenijom opremom, a koji će doprinijeti sigurnosti u saobraćaju.