Probijena druga cijev tunela Ivan na dionici Tarčin – Konjic

- Advertisement -

Druga cijev tunela Ivan dužine 1721 metar na dionici Tarčin – Konjic probijena je u srijedu što je za tri tjedna prije od predviđenoga roka.

Radovi na probijanju tunela kroz planinski prijelaz Ivan Sedlo započeli su u siječnju prošle godine dok je u srpnju ove godine probijena lijeva cijev dužine 1761 metara.

“Probijalo se 24 sata dnevno, u tri smjene. Prosječno dnevno napredovanje u probijanju cijevi bilo je do 3,5 metara, a iskopano je ukupno 330.000 prostornih metara materijala koji se ugrađuje u nasip trase autoceste”, navodi se u priopćenju iz JP Autoceste Federacije BiH.

Tunel Ivan je dvocijevni tunel s po dvije trake, a lijeva i desna cijev su spojene s pet poprečnih veza, kao i jednom poprečnom vezom za prolaz interventnih vozila.  Radovi su se izvodili u izazovnoj i složenoj geološkoj strukturi, litološki sastav je bio heterogen, tako da je bilo nepredviđenih okolnosti koje su prevladane.

PROČITAJTE JOŠ:  Udruženje Pomozi.ba pokrenulo apel za liječenje Fojničanke Hašeme Huzbašić koja ima tumor

U tijeku je izrada sekundarne obloge tunela Ivan, do sada je izvedena na način da je armirana čitavom dužinom u obje cijevi, te je izveden podnožni svod. Ovo govori koliko je okolno tlo bilo nestabilno i koliko je trebalo sigurnosnih mjera i podgrade izvesti da bi se osigurala stabilnost tunela, navodi se u priopćenju.

Završetak betoniranja sekundarne obloge očekuje se u ožujku 2022. godine, a instalacije i oprema počet će se ugrađivati početkom 2022. godine.

Izvođač radova na ovoj poddionici je Euro-Asfalt d.o.o. Sarajevo (BiH). Nadzor nad izgradnjom vrši IRD Engineering S.r.l. iz Italije.

Vrijednost Ugovora za izgradnju tunela Ivan je 57.628.570,37 eura bez PDV-a, a sredstva su osigurana putem Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) u visini od 50 milijuna eura i bespovratnim sredstvima Europske unije u visini od 11,4 miliona eura koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).

PROČITAJTE JOŠ:  Legendarni golman Veleža Enver Marić doživio saobraćajnu nesreću

S druge strane vrijednost ugovora za izgradnju poddionice Tarčin – ulaz u tunel Ivan je 66.584.028,92 eura bez PDV-a i financira se sredstvima osiguranima kod Europske investicijske banke (EIB)  i bespovratnim grant sredstvima odobrenim od strane WBIF (sredstva EU) u visini od 11,7 milijuna eura.

Radovi na poddionici Tarčin – Ivan ukupne dužine 6,9 kilometara teku planiranom dinamikom, a predviđeni rok puštanja u promet je ljeto 2022. godine.

Inače, probijanju tunela Ivan nazočio je v.d. izvršni direktor Sektora za projektiranje i građenje JP Autoceste FBiH Ešef Džafić, sa Šefom projekta na poddionici Tarčin – Ivan Erminom Handžarom i suradnicima.

- Advertisement -

NAJNOVIJE

MOŽDA VAS ZANIMA

Sutra izmjene gradskog prevoza zbog odavanja počasti ubijenoj djeci Sarajeva

Iz sarajevskog Grasa saopćeno je da će sutra zbog...

I dalje traje potraga za zatrpanim rudarom u Tuzli: Radi se u tri smjene, kopa se ručno

Rudarske čete za spašavanje još tragaju za rudarom kojeg...

Sjajni rezultati bh. učenika na Balkanskoj matematičkoj olimpijadi

Sarajevski učenici ostvarili su zapažen uspjeh na Balkanskoj matematičkoj...

Nepoznate osobe truju pse po Mostaru: Otrov postavljen i u centru grada

Posljednjih dana nepoznati počinitelji na više lokacija u Mostaru...