Opel Corsa, mali, ali je tehničar

- Advertisement -

Jednostavno, ne volim da se volim u maloj limenoj kutiji sa šačicom “konja” pod haubom, bez mogućnosti da ponekad ‘odvrnem’ gas uz kakvu vijugavu cestu. No na poziv Opela da isprobam novu Opel Corsu 1.0 Turbo sam se odazvao, više iz znatiželje, jer su mi rekli da se rado o verziji sa novim turbo motorom.

Piše: Edis Jašarević

Moj afinitet, ili odbojnost ka malim automobilima, male snage i shodno tim male potrošnje vjerovatno potiče od toga što živim u BiH. Imati malo snage pod haubom je veliki hendikep za živce i smirenost u saobraćaju na cestama u Bosni i Hercegovini. A novu Corsu su mi nahvalili upravo po pitanju snage, odnosno upotrebljivosti 115 KS u malom automobilu. Uz moju nostalgiju ka Opelu (moj prvi automobil), to je bio dodatni argument da se vozim nekih 7 dana po BiH.

Opel Corsa

Opel romanse

Opel Corsa je dosta popularan automobil u BiH. Stekao sam utisak da su vlasnici prilično sentimentalno vezani za ovaj model, jer kojeg god vlasnika Corse, skoro bilo koje generacije, pitaš kakav je auto, počet će priča, skoro romantična, o maloj Opel Corsi. Uistinu, takav automobil može biti dopadljiv, i praktičan po gradu, a Opel dodatno nudi i udobnost i to sam znao još i ranije, testirajući starije generacije Corse.

Šta je sa novim modelom? Da li je on anemičan? 999 ‘kubika’? Zvuči malo, čak i uz ‘turbo’ oznaku.

Opel Corsa

Koliko je nova Opel Corsa?

U Opelu kažu da je potpuno novi model. To svi proizvođači kažu, no ovaj put je to možda i tačno. Dizajn jeste očigledno mnogo ‘pokupio’ od Adam Opela i to nije lošta stvar. Nova Opel Corsa privlači poglede, linije su lijepo uklopljene, sasvim lijep gradski automobil, koji može poslužiti i za malo duža putovanja van grada.

Njemački precizan dizajn, nije previše radikalan, ali sasvim dovoljno dopadljiv da se nosi sa konkurencijom. Maska, farovi, vrata, sve je to dopadljivo i fino uklopljeno, no šta je sa unutrašnjošću?

Unutrašnjost je dosta izmijenjena, a glavni adut je veliki displej koji će onima koji su i ciljna skupina biti veliki plus. Mnogi sada ne vole trend ‘televizija’ u kabini, no činjenica je da se vremena mijenjaju i da nove generacije vole ‘čačkati’ po automobilskim ekranima, pa će se ovakav displej svidjeti mnogima.

Opel-Corsa-289639

Neočekivano puno prostora

Kada sam prvi put sjeo za volan, prva misao jeste da tu ima jako puno prostora. Bacite pogled po kabini i zaključite da izgleda gotovo nevjerovatno da ima toliko prostora u tako malom automobilu. Kao i obično, testni automobili za novinare su natrpani sa gomilom opreme, pa je tako i u ovom modelu bilo. Naravno, nivo opreme zahtijeva i veću cijenu, u ovom slučaju, testni primjerak kojeg sam vozio košta 29.697 KM , no to nije puno kada pogledamo konkurenciju koja nudi sličan nivo opreme, a zna koštati i više.

A oprema i rješenja u Corsi Turbo ne nedostaju. Od grijanog vjetrobranskog stakla, različitih opcija board kompjutera i čega sve ne što se obično očekuje u automobilima iz višeg segmenta.

Ja nekako razmišljam da je nova Opel Corsa, kao i prethodne namijenjena mlađoj populaciji, koja je više ‘tech’ ovisna, (a takav sam i sam) pa me oduševila odlična integracija Corse sa Siri i Apple Car Play.

Opel Corsa IntelliLink: BringGo Navigation App

Siri, vrlo korisna u Corsi, navigacija za par dolara

Zahvaljujući ovoj integraciji, dosadne vožnje u gradskoj gužvi možete iskoristiti sa ‘razgovor‘ sa Siri (virtuelna iPhone ‘sekretarica’), pritiskom na tipku na volanu možete se raspitati o vremenu tog dana, čuti kratki pregled vijesti, raspitati se o stanju na putevima (doduše ne u BiH), mijenjati muziku, puštati muziku sa svog iOS uređaja, ili je koristiti za telefonske pozive.

Povezivanje sa sistemom je jako jednostavno, i obavi se u par koraka, kasnije možete zaboraviti telefon, staviti ga u neki pretinac, i za sve ostalo koristiti Siri i glasovne komande.  Unutar ‘sistema za zabavu‘ u Corsi, postoje i preinstalirane aplikacije. Jedna od onih koje je pametno instalirati na telefon i povezati sa automobilom je i navigacija. Uz odličan displej, za samo par dolara, možete imati navigaciju u automobilu, koja će raditi i bez interneta, i koja čak i u BiH radi prilično dobro.

Svakako, pri kupovini obratii pažnju na sve mogućnosti ‘entertainment sistema’ i koristiti ih, jer pruža dosta mogućnosti.

Opel-Corsa-292169

Vratimo se dalje na unutrašnjost. Prostor. Dosta prostora. Više nego u nešto starijim modelima više klase. Postignuto je to zahvaljujući pametno dizajniranim sjedištima, ali i drugim elementima u unutrašnjosti. Sjedišta su tanja, i to omogućava dodatni prostor i na stražnjoj klupi.

U prtljažniku se priča sa prostranošću nastavlja. Oblik i dimenzije su više nego što će biti potrebno većini prosječnih korisnika.

Tetrapak ali tetrapak sa srcem

No, ono što bi trebalo biti i najbitnije za svakog u BiH- motor. Kao što rekoh na početku teksta, ne volim male motore, male automobile… no, tehnologija napreduje, pa kad kažete tri cilindra i 1litar zapremine, to više nije ‘imam ja usisivač kod kuće veće zapremine‘. Ovaj motor, ne odaje tako lako da se radi o tako sićušnom agregatu.

Ni po zvuku, a ni po perfomansama. Dat će vam sasvim dovoljno snage pri preticanjima, a možete se malo i uobraziti i oštrije voziti po krivinima, jer će i ovjes pratiti fino čak i oštriju vožnju. Snage ima sasvim dovoljno u svim uvjetima vožnje, pa ćete često zaboraviti da se radi o motoru kojem ‘fali barem jedan cilindar’, i koji dolazi u tetrapak pakovanju.

Opel Corsa

Naravno, ako mislite da možete glumiti Schumachera ili Loeba, a točiti na principu “3 litra ne troši više ‘oca mi“, zaboravite.

Onda taj auto nije za vas. Potrošnja naravno raste pri oštrijoj vožnji i to je sasvim normalno. Ako vozite umjereno, potrošnja će biti ekonomična i u skladu sa perfomansama.

Ako želite još manju potrošnju, kupite električni automobil, ako vam je on skup, onda razmislite o biciklu.

Sve u svemu, pozitivno sam iznenađen, prvenstveno prostranosti koju nudi nova Opel Corsa, a i nimalo bezazlenim 1.0 turbo motorom. Opel nudi dosta opreme i zanimljiv odabir, pa preporučujem da si novi kupci puste maštu na volju, jer ima dosta toga u ponudi što može učiniti vožnju zanimljivom i ugodnom.

- Advertisement -

NAJNOVIJE

MOŽDA VAS ZANIMA

(VIDEO) U stravičnoj nesreći troje mladih izgubilo živote

U stravičnoj saobraćajnoj nesreći koja se dogodila u četvrtak,...

(VIDEO) Polomio felge na putu, policija lopatom “zakrpila” rupe

U Jajcu je jedan muškarac doživio nesreću, kada je...

Tragedija sa Marijin dvora nije dovoljna opomena: Policija isključila 20 vozača tokom prethodne večeri

Policija Kantona Sarajevo isključila je proteklog dana iz saobraćaja...