[Life je bio tu] Vozili smo: Nova Opel Corsa  – Zbogom stara!

- Advertisement -

Nije ovo Corsa kakvu poznajemo, i uz malo agresivniju promociju, Opel bi ovaj, pod nekim drugim imenom, tržištu vjerovatno mogao ponuditi kao jedan potpuno novi automobil.

Ok, možda je bolje da ipak ostavimo menadžerima i stručnjacima za komunikaciju da se bave svojim poslom, a mi ćemo se umjesto toga malo pozabaviti Opelovim mališanom (Corsa zapravo više i nije mališan) koji je od rođenja 1982. godine prodan u 13.700.000 primjeraka.

Piše: Ajdin Delić

Nova Opel Corsa je uistinu potpuno nova i nema više ništa zajedničko sa starom.

Prvi je to dojam nakon dvodnevne vožnje krivudavom magistralom, proteklih dana prilično vjetrovite jadranske obale na potezu Šibenik – Split – Šibenik, gdje su novinari iz Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Slovenije imali priliku pobliže se upoznati s ovim automobilom.

Veća je i napravljena na potpuno novoj platformi koju sada dijeli sa sestrinskim PSA proizvodima (benzinske, dizelske i električne verzije Corse su sve na istoj platformi) uz, kako nam je rečeno, razliku u odnosu na sestrinske proizvode – specifično podešen ovjes (također i specifično podešeni amortizeri i upravljač) zahvaljujući kojem nova Corsa, a dalo se to i osjetiti, sada odlično drži vijugavu magistralu i pri većim brzinama.

Ideja im je, kako su nam rekli na novinarskoj promociji, bila dinamika, a pojasnili su i da novu Corsu između ostalog karakterišu i skuplji lim te veća čvrstoća.

Rezultat takvog odabira materijala je i ušteda na težini pa je ovisno o izboru motora i mjenjača, nova Corsa i do 108 kilograma lakša u odnosu na prethodnu generaciju. Najlakša verzija sada teži 980 kg. To je kumovalo i većoj agilnosti automobila te smanjenoj potrošnji goriva, ali i nižoj emisiji CO2.

https://www.instagram.com/p/B5m-GdABRNh/

I dok čekamo električnu verziju koja stiže u aprilu 2020. godine, na ovoj „jadranskoj“ mini probnoj vožnji mogli smo se malo zabaviti s dva turbo benzinca od 100 i 130 KS (1.2-litreni) te voziti sa 1.5-litrenim turbo dizelašem sa 102 KS. Dobro, treba biti realan, i dizeli su nekome zabava. Nama ipak nisu i uvijek ćemo vam rado preporučiti benzinske verzije, iz više razloga, sve dok na električnim ne poprave sve bagove, a onda…, no to je neka druga tema.

Ako poslije ovog s dizelima i dalje insistirate na mišljenju, „najzabava“ je u verziji GS Line sa 130 konjskih snaga zbog koje smo tokom vožnje više puta poželjeli i pokoju krivinu više. Dobro, bit će jednom i za to prilike.

Jeste li znali da uz novu Corsu možete birati i automatski mjenjač sa 8 stepeni prijenosa koji je dostupan na benzinskim motorima od 100 i 130 KS? Naravno da niste. Međutim, sada znate.

https://www.instagram.com/p/B5m9b6WB5b4/

Možete također birati i između tri režima vožnje – Eco, Normal i Sport, a svaki je moguće kombinovati i sa ručnim prebacivanjem stepeni prenosa putem polugica na volanu. Joj zabave!

Kožna sjedišta i masaža u njima još jedna je „zanimljivost“ iz premijum segmenta koja će vam uz panorama krov pružiti malo više ugodnosti u vožnji, naravno, ako ste među onima koji u takvim detaljima uživaju.

Kokpit nove Corse sada je potpuno digitaliziran, a od opreme iz premijum segmenta svakako još treba izdvojiti prepoznavanje saobraćajnih znakova, aktivnu pomoć za držanje vozne trake (nemojte nikome reći, ali ovo je odlična stvar ako vozite uz more i zalutate pogledom nepreglednim morskim plavetnilom), automatsko kočenje pri manjim brzinama, tempomat s automatskim limitatorom brzine…

Veća je od prethodnice pa je, jasno, i vožnja sada daleko ugodnija. Sjedite niže, težište automobila je niže, a čak će i malo „manje kompaktne osobe“, poput autora ovih redova, bez problema pronaći odgovarajući položaj za volanom.

Zapremina prtljažnog prostora nove Opel Corse

Uprkos dimenzijama, nova Corsa je ekonomičnija, pa je, kažu tako fabrički podaci, najniža i uz najniži CO2 u segmentu te se kreće od 4,1 u verziji sa 75 KS (93g/km) do 4,5 litara na 100 kilometara u verziji sa 130 KS (103 g/km), dok je u dizelskoj verziji potrošnju moguće spustiti i na 3,2 litra (85 g/km).

Vanjske dimenzije nove Opel Corse

Cijena početnog modela sa 1.2 motorom od 75 KS iznosi 23.400 KM. Jedan takav opremljen je klima uređajem, a tu su još i radio + c/b touchscreen 5 ” + Bluetooth + USB + 4 zvučnika + kontrole na upravljaču, prednja kamera s 4 funkcije (prepoznavanje znakova ograničenja brzine + upozorenje na opasnost prednjeg udara i detekcija pješaka + aktivna pomoć za držanje vozne trake + automatsko kočenje pri malim brzinama), putni računar + ekran na instrument ploči color 3,5”, tempomat s automatskim limitatorom brzine, pomoć pri pokretanju uzbrdo, centralno daljinsko zaključavanje, električni prednji prozori i grijani retrovizori.

- Advertisement -

NAJNOVIJE

MOŽDA VAS ZANIMA

(VIDEO) U stravičnoj nesreći troje mladih izgubilo živote

U stravičnoj saobraćajnoj nesreći koja se dogodila u četvrtak,...

(VIDEO) Polomio felge na putu, policija lopatom “zakrpila” rupe

U Jajcu je jedan muškarac doživio nesreću, kada je...

Tragedija sa Marijin dvora nije dovoljna opomena: Policija isključila 20 vozača tokom prethodne večeri

Policija Kantona Sarajevo isključila je proteklog dana iz saobraćaja...