Sedamdesetih godina funk i jazz postaju dominantni pravci koji su se mogli čuti na TV-u, kinima, u krimi filmovima i serijama kao što su Povratak otpisanih, Balkanski špijun, Nacionalna llasa, ali i kroz niz sjajnih autorskih izdanja.
Piše: Nenad Kovačević
Neka od tih izdanja su Gorila od Miše Blama, ploča Majko Zemljo Tihomira Pop Asanovića, Ljubomir Sedlar i New York, New York, Miki Petkovski i Buđenje, fantastični makedonski KIM Band predvođen trombonistom Kire Mitrevom, Petar Ugrin, Igor Savin i njegova Folk Sinteza, Boki Milošević i Nadmetanje, Dušan Prelević i njegovi sjajni soul uradci, ali i Josip Boček i njegova power funk rock stvar Dinamit.
Bio je tu i Darko Domijan i njegove trake Zlatokosa i Stakleno Sunce, Dado Topić i Time, a neizostavan je i legendarni Arsen Dedić, jedan od rijetkih kompozitora koji je bio uspješan u skoro svim muzičkim pravcima kojim se bavio.
Kao i u ostatku svijeta, druga polovina 70-tih je sa sobom donijela ekspanziju disco muzike pa u skladu s tim na našim prostorima su se pojavili sjajni disco izvođači i autori kao što su – Boban Petrović, Kineski Zid, Boomerang, Beti Đorđević, Boom Selekcija, te Arian Kerilu i njegov disco album Arian koji je snimao u New Yorku sa vrhunskim muzičarima.
Iz te disco ere, najveće ime je, naravno, Zdravko Čolić sa svojim hitom Pusti, Pusti Modu.
Zanimljivo je spomenuti i to da je u tom periodu Zdravko pokušao izgraditi i internacionalnu karijeru sa projektom Dravco i dva singla i pjesmama I‘m not a robot man i Light Me.
Taj projekat je bio potpuno neuspješan, a Zdravko je u međuvremenu postao jedna od najvećih zvijezda u regiji i u potpunosti se posvetio domaćoj karijeri.
Bitno je naglasiti da su pomenuti izvođači i hitovi samo djelić jedne zaista fantastične ere stvaralaštva na ovim prostoima i autora koji nisu ni malo zaostajali za kolegama sa zapada, a čiji je rad ostavio značajan trag na domaćoj muzičkoj sceni.
Vezani sadržaj: Zaboravljeni dragulji, dio drugi: Kako smo dospjeli na svjetsku muzičku mapu
Vezani sadržaj: Zaboravljeni dragulji, dio prvi