Radikalno poskupljenje smanjit će broj lokalnih skijaša
U Olimpijskom centru „Jahorina“ održan je sastanak povodom ovogodišnje odluke OC „Jahorina“ da radikalno poveća cijene sezonskih ski karata, a na njemu su prisustvovali predstavnici neformalne grupe građana „Ambasadori Jahorine“, koji se protive ovoj odluci, te direktor OC „Jahorina“, Dejan Ljevnaić i predsjednik Nadzornog odbora OC „Jahorina“ Nedjeljko Elek.
Na sastanku je postignut određen stepen saglasnosti, ali postoji niz pitanja koja su ostala otvorena.
Direktor Ljevnaić je tokom sastanka predstavio trenutno stanje OC „Jahorina“ koje jasno pokazuje da je preduzeće u velikim finansijskim gubicima, ali i da su ulaganja u uređenje ski staza i unapređenje kompletne infrastrukture ski centra neophodna. Stav menadžmenta OC „Jahorina“ je i da je povećanje sezonske ski karte bio jedini mogući potez kako bi se osigurala održivost centra.
Uvažavajući napor novog menadžmetna, „Ambasadori Jahorine“ smatraju da se nagomilani finansijski problemi ne mogu riješiti povećanjem sezonske ski karte od 125%, odnosno sa 360,00 KM, koliko je iznosila u predprodaji prošle godine, na 810,00 KM u predprodaji ove godine.
Ilustracije radi, cijena sezonske ski-karte na Bjelašnici iznosi 390,00 KM. Na evropskim skijalištima, koja nude značajno duže staze i kvalitetniju infrastrukturu cijene su niže ili u rangu sa cijenama koje su ponuđene na Jahorini (Ski centar „Cimone“: 380 €; Kitzsteinhorn: 546 €; Pohorje : 470 € ).
„Ambasadori Jahorine“, grupa ljudi koji godinama skijaju i promovišu planinu Jahorinu, smatraju da Jahorina mora postati skijaški centar svjetskog renomea, ali teret ne može nositi isključivo lokalno stanovništvo, koje je najvjerniji promotor planine i kupac sezonskih karata.
Zbog toga pokrenuli su i online peticiju kojom se traži smanjenje nove cijene sezonske ski karate na 550,00 KM i besplatno skijanje za seniore – populaciju stariju od 67 godina. U samo nekoliko dana peticiju je potpisalo više od 500 osoba.
Također, smatraju da je neophodno kreiranje kvalitetnijeg cjelokupnog imidža centra kojim bi se vratilo povjerenje i povećao broj posjetilaca, promovisale zimske sportske aktivnosti u školama i ostalim obrazovnim institucijama, omasovio zimski sport u cjelini.
Proširiti bazu skijaša
Porazna je činjenica da u olimpijskoj regiji trenutno skija tek 5% ukupne populacije. Evidentno ne postoji ekonomska računica koja će bez omasovljavanja skijanja oporaviti planinu.
Stav „Ambasadora Jahorine“ je da je nužno proširiti bazu skijaša, ali da se to može učiniti samo ako se skijanje omogući i srednjem sloju društva. Jahorina se mora posmatrati kao javno, zajedničko dobro stvarano generacijama, i mora biti pristupačna velikom broju ljudi. S druge strane, na ovom parametru se mora bazirati poslovna logika, kako centar ne bi propadao nego se razvijao.