Chevrolet Orlando 2.0 LTZ: I’am American in Europe (vozili smo)

- Advertisement -

Već će vam i letimičan pogled na novi Chevrolet Orlando odmah odati da se radi o višenamjenskom vozilu koje želi izići iz zadanih okvira tradicionalnog obiteljskog jednovolumena i svojim izgledom i porukom postati pretečom novog dizajna budućnosti.

Neki od općeprihvaćenih imperativa za svaki obiteljski jednovolumen dosad su bili mogućnost smještaja do sedam putnika, velik prtljažnik i podrška za različite konfiguracije sjedala, no oni su uvijek diktirali dizajn, koji je sukladno tome bio jednodimenzionalan. S Orlandom je Chevrolet naumio promijeniti ustaljena očekivanja i ponuditi tržištu nešto svježe i inovativno. U toj nakani Chevrolet je također htio učiniti svoje prvo europsko višenamjensko vozilo lako prepoznatljivim kao jedan od Chevroleta nove generacije, a da istovremeno ne moraju raditi ustupke u praktičnosti interijera i lakoći upotrebe.

Trajnost vozila

Pomno oblikovan poklopac motora sa središnjim naborom koji se spaja s prednjim blatobranima, koji su pak oblikovani agresivno, s naglašenim lukovima, odražavaju Chevroletovu dizajnersku filozofiju „tijelo unutra, kotači van“. Orlando je nešto više spušten od svojih konkurenata, a prednji otvor za zrak spušta se ispod odbojnika i na njemu se nalaze prednja svjetla za maglu. Ovo pridonosi trajnosti vozila, no također čini Orlando sličnijim terencu. Gledano u cjelini, Orlando ima snažan i robustan stav kada se promatra sprijeda i iskosa.

Bočnu stranu Orlanda karakterizira prvenstveno lagano rastuća linija ramena koja kreće od vrha luka prednjih blatobrana i proteže se cijelom dužinom vozila do dijela sa stražnjim svjetlima. Stapa se sa spuštajućom linijom krova koja se ulijeva u stražnji dio vozila i stvara prepoznatljivu Orlandovu siluetu, dajući ovom automobilu sportski štih i stav. Funkcionalne, neprekinute bočne staklene površine znače najveću moguću vidljivost za putnike bez obzira u kojem su redu sjedala smješteni.

Straga Orlando ima čitav niz elemenata koji su tipični za moderni Chevroletov dizajn, uključujući stražnja svjetla koja su evoluirala iz višefunkcijskih svjetala. Svjetlo za maglu smješteno na sredini stražnjeg odbojnika jedinstveno je za Orlando.

Kada se gleda ravno odostraga, Orlandova karoserija izgleda, prema riječima dizajnera, kao „motiv maksimalnog kvadra“. Drugim riječima, dizajneri su Orlandu podarili izgled čvrstoće i robusnosti tipične za terence.

Jedan od ciljeva završnog dotjerivanja Orlanda bio je učiniti da vozač i putnici uživaju u razini udobnosti tipičnoj za limuzinu, no u kombinaciji s crossover-stilom i svestranošću višenamjenskog vozila. U skladu s tim unutrašnjost automobila oko vozača izgleda kao u limuzini, a takva je i na dodir, preuzimajući neke dizajnerske elemente od Cruzea.

Čim uđete u kabinu, odmah je prepoznatljiv cijeli niz karakteristika, kao što je Chevroletova središnja konzola oblikovana kao vodopad te kabina s dvostrukim kokpitom što je naglašeno dvostrukim leptir-panelom koji se proteže prednjim dijelom kabine od vrata do vrata. Ovaj obgrljujući stil kod kojega ploča s instrumentima kao da se spaja s oblogom vrata sada je prepoznatljiv dio Chevroletove filozofije dizajna automobilske unutrašnjosti.

Dizelski motori

Pojedinačni instrumenti su odvojeni i nadsvođeni te izgledaju robusno i sportski, dok je integrirana ručica mjenjača usklađena s izgledom središnjeg dijela kokpita i konzole. Orlando je najnoviji Chevroletov model koji koristi motiv u obliku slova V unutar upravljača i to dolazi sa svim paketima opreme osim onog sa samog početka ponude. Na ovom se motivu nalaze i kontrole za multimedijski sustav.

Pretpostavka je da će se budući vlasnici Orlanda rado odlučivati za dizelske motore jer će njih krasiti cijeli niz tehnoloških unaprjeđenja predstavljenih s Chevroletovim novim proizvodima. Oba motora imaju istu zapreminu od 1.998 kubičnih centimetara i dijele istu tehnologiju, ali se razlikuju u snazi.

U srcu svakog od njih je 16-ventilski 4-cilindrični 2-litarski agregat s blokom od lijevanog željeza, aluminijskom glavom i DOHC konstrukcijom. Orlando dolazi s naprednim common-rail sustavom ubrizgavanja goriva – vršni tlak unutar komore za izgaranje je 180 bara, što uzrokuje manju potrošnju goriva i niže emisije štetnih plinova. Chevroletova poboljšanja usisnog sustava uključuju usisnu granu s promjenjivim vrtloženjem koja poboljšava performanse obiju verzija dizelskog motora. Kada se radi o verziji veće snage, kakvu smo i mi vozili, vršna snaga iznosi 163 KS pri 3.800 okretaja u minuti, a okretni moment 360 Nm pri 2.000 okretaja. Kod motora standardne snage, snaga i okretni moment iznose 130 KS pri 3.800 okretaja i 315 Nm pri 2.000 okretaja u minuti.

Performanse Orlanda s objema verzijama dizelskog motora, uparenim sa standardnim šesterostupanjskim ručnim prijenosom, vrlo su impresivne. Verzija sa 130 KS ima najveću brzinu 180 km/h te iz stajanja dostiže 100 km/h za 10,3 sekunde. Motor snage 163 KS može dogurati do 195 km/h te ubrzava od 0 do 100 km/h u 10 sekundi. Međustupanjska vremena za motor sa 163 KS su 12,2 sekunde za ubrzanje između 40 i 100 km/h (4. brzina) te 11 sekundi za ubrzanje između 80 i 120 km/h (5. brzina). Vremena za verziju sa 130 KS su 12,7 sekundi za međustupanjsko ubrzanje od 40 do 100 km/h (4. brzina) i 11,4 sekunde između 80 i 120 km/h (5. brzina). Potrošnja goriva i emisija štetnih plinova iste su za oba motora: 6 litara/100 km u kombiniranom krugu s emisijom 159 g/km, čime su motori sukladni standardu Euro 5.

[nggallery id=406]

Premda su postavke ovjesa kod Orlanda u principu uobičajene, ipak su uvedeni neki pametni detalji kojima su dodatno unaprijeđene vozne karakteristike i upravljanje. Sprijeda je korišten ovjes tipa McPherson s kompenzacijom bočnih opterećenja kojima se smanjuje klizno trenje. Kompenzacija bočnih opterećenja također omogućuje smještaj prednjih kotača više prema vanjskim rubovima karoserije, što poboljšava izgled i stabilnost.

Prednje opruge su jedinstveno oblikovane radi bolje apsorpcije udara uzrokovanih neravninama na cesti, dok hidraulični amortizer u prednjem kontrolnom ramenu – značajka koju inače nalazimo samo na automobilima iz više klase – donosi dodatnu udobnost i izolaciju od nepravilnosti na cesti. Sama kontrolna ramena izrađena su od laganog aluminija kako bi se dodatno smanjila masa ovjesa i dobilo brže, još agilnije upravljanje. Kada govorimo o stražnjem ovjesu, tu je napredni sustav sa složenom polukrutom (torzijskom) osovinom s dvostrukim profilom u obliku slova „u“. Ovaj sustav nudi dobar omjer kontrole ovjesa u kombinaciji sa značajnim uštedama u masi i potrebnom prostoru.

Chevrolet Orlando je iznimno prostran automobil, dobro opremljen, funkcionalan i pokretan modernim dizelskim agregatima. Mnogo mojih kolega je odmah pomislilo i da je samim tim izuzetno skup. No, kada bilo ko čuje da za isti model kakvog smo i mi vozili treba izdvojiti 38.680 KM, osmijeh im razgali lice. To je dobrano povoljnije od većine monovolumenskih konkurenata. Kada uz to uzmete u obzir i činjenicu da Chevrolet konstantno raste na europskom tržištu, onda ste sve sigurniji u dobar pazar. Iskreno, mi ga toplo preporučujemo svima kojima je ovakav automobil zbilja i potreban, no odlučiti za vas ne možemo niti želimo.

Piše: Adnan Burazerović/autoservis.ba

- Advertisement -

NAJNOVIJE

MOŽDA VAS ZANIMA

(VIDEO) U stravičnoj nesreći troje mladih izgubilo živote

U stravičnoj saobraćajnoj nesreći koja se dogodila u četvrtak,...

(VIDEO) Polomio felge na putu, policija lopatom “zakrpila” rupe

U Jajcu je jedan muškarac doživio nesreću, kada je...

Tragedija sa Marijin dvora nije dovoljna opomena: Policija isključila 20 vozača tokom prethodne večeri

Policija Kantona Sarajevo isključila je proteklog dana iz saobraćaja...