Prosvjetni radnici, okupljeni oko Sindikata srednjeg i visokog obrazovanja, odgoja i kulture BiH (SSVOONKBiH) organizovali su danas u Sarajevu protestnu šetnju na kojoj su ukazali na potrebu poboljšanja statusa učitelja i nastavnika.
U povodu 5. oktobra, Međunarodnog dana učitelja, Sindikat srednjeg i visokog obrazovanja, odgoja i kulture Bosne i Hercegovine -SSVOONKBiH, Kantonalni odbor Kantona Sarajevo, organizovao je šetnju Vilsonovim šetalištem, od Treće gimnazije do platoa kod Zemaljskog muzeja, pod sloganom – “Šetnja za bolje obrazovanje”.
Nešto ranije, iz Sindikata su naveli kako je obrazovni sistem derogiran.
U posljednjih nekoliko godina u Kantonu Sarajevo, potezima nadležnog Ministarstva odgoja i obrazovanja, desile su se brojne promjene u obrazovnom sistemu koje su u znatnoj mjeri, prema mišljenju Sindikata, derogirale obrazovni sistem.
Želimo vjerovati da je nadležno Ministarstvo imalo najbolje namjere u reformskim procesima koje je provodilo (i još uvijek provodi), ali su načini kako je to rađeno, kao i efekti u mnogim segmentima značajno ili umanjili kvalitet obrazovanja ili nisu dale očekivane rezultate.
Javnost je više puta, godinama, svjedočila pokušajima Sindikata, ali i šire društvene zajednice, da konstruktivnim prijedlozima i sugestijama te pokušajima dijaloga sa odgovornim osobama u Vladi Kantona Sarajevo i nadležnom Ministarsvu, pomogne i utiče na to da reforma(e) ide u pravom smjeru i da njeni efekti budu kvalitativno mjerljivi i bolji u odnosu na period prije primjene reforme, rekli su.
Ipak, istaknuli su kako nadležni ignorišu riječ struke.
– U ovom trenutku, i dalje svjedočimo brojnim problemima koje su novi Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnim i srednjim školama i njegovi prateći podzakonski akti i pravilnici donijeli.
Pitamo, da li je novi Zakon donio smanjenje nasilja u školama? Nije! Da li je sigurnost u školama bolja? Nije! Da li je dugo najavljivana i skoro deset godina pripremana kurikularna reforma dala efekte koji su tako pompezno najavljivani?
Nije i neće, jer je način na koji je provedena potpuno obesmislio samu suštinu ove reforme! Ovdje bi bilo zanimljivo pitati Ministarstvo koliko je to sve koštalo i ko je to platio? Čemu služi tolika birokratizacija obrazovanja?
Nije li možda svemu cilj da, u nekom užem stručnom nadzoru koje provodi Institut, u svakom trenutku nastavniku mogu reći: “Nedostaje ti jedan papir?!”
Čemu takva potreba za prenormiranjem, pritiskom i stresom koje takve
radnje proizvode u školama?, pitali su.
Na kraju, rekli su da traže da se vodi računa o najboljem interesu svakog djeteta.
– Javnost mora znati da konkursa nema zbog neorganizovanosti, da ne kažemo javašluka nadležnog ministarstva u vezi sa ovim pilotiranjem.
I o tome manje-više sve se već zna, a ovdje samo želimo napomenuti da je, zbog ovakvog postupanja, Sindikat podnio krivičnu prijavu protiv Ministrice i NN osoba zbog zloupotrebe službenog položaja.
Sve navedeno, ali i drugi brojni problemi, razlog je što ovogodišnji praznik nastavnika obilježavamo svojevrsnom protestnom šetnjom, saopćili su ranije.
