SBF 2018: Turizam zaslužuje da bude pokretačka snaga ekonomskog razvoja regiona

- Advertisement -

Turizam zaslužuje da bude pokretačka snaga ekonomskog razvoja regiona, poručeno je sa današnje panel diskusije o temi “Turizam kao vodeća razvojna šansa regiona Jugoistočne Evrope” u okviru drugog dana 9. Sarajevo Business Foruma.

Sarajevo Business Forum (SBF), vodeća poslovno-investicijska konferencija Jugoistočne Evrope, kreirana kao platforma za poslovno umrežavanje sa jedinstvenim ciljem ekonomskog razvoja regije, ove godine poseban akcenat stavila je na promociju turizma i iskorištavanja novih potencijala u ovoj privrednoj oblasti koja posljednjih decenija bilježi sve značajniji rast.

Učesnicima je predstavljeno više od 60 projekata iz oblasti turizma. Prijavljeni projekti dolaze iz cijele Bosne i Hercegovine, ali i regije i većina ih se odnosi na izgradnju infrastrukturnih sadržaja za potrebe turističke industrije. U projektima su, među ostalim, predstavljene ideje za izgradnju etno sela, luksuznih hotela visoke kategorije, SPA centara, bungalova, seoskog turizma, skijališta, šetališta, kupališta na Vlašiću, Bjelašnici, Sutjesci, Jahorini, Bratuncu, Kupresu, Sarajevu, Drvaru, Višegradu, Bihaću, Čapljini, Bužimu, Kostajnici, Tešnju, Neumu…

Uz prezentaciju projekata danas je organizovana i panel diskusija u turizmu na kojoj se, osim promocije regiona kao atraktivne turističke destinacije, govorilo i o značaju zajedničkog nastupa u kreiranju turističkih projekata i ponuda kao i njihove međusobne saradnje.

Jawad Yousuf Alhawaj, predsjednik bosanskohercegovačko-bahreinskog društva iz Kraljevine Bahrein, koji je i prošle godine gostovao na SBF-u, izjavio je da su sa njim u BiH, koju je nazvao zemljom zelenila, vode i ljepote, došli ugledni poslovni ljudi koji su već osnovali svoje kompanije u BiH.

PROČITAJTE JOŠ:  U teškoj saobraćajnoj nesreći u Bihaću poginuo navijač NK Jedinstvo

“Ovdje smo iz raznih razloga i različitih ciljeva. Vidimo potencijal u oblasti turizma. Kao poslovni ljudi, dosta putujemo po cijelom svijetu. Vidjeli smo i Evropu i SAD i nakon svega, došli smo ovdje i osjećamo da je ovo jedno od najljepših mjesta na svijetu. Vidim, ovo je pravi trenutak da se dođe radi ulaganja i turizma”, rekao je Alhawaj, javlja Anadolu Agency (AA).

Takahiko Makina, savjetnik za regionalni turizam u Japanskoj agenciji za međunarodnu saradnju (JICA), istakao je da region Jugoistočne Evrope ima potencijal za rast i razvoj u oblasti turizma i da se nalazi u trenutku kada treba učiniti dosta koraka kako bi išao naprijed.

“Turizam zaslužuje da bude pokretačka snaga ekonomskog razvoja ovog regiona. Ohrabruje nas to što se turizam u regionu razvija”, poručio je Makina. 

Dodao je da zemlje u ovom regionu moraju da se nadmeću kada programiraju svoje resurse za tržište Zapadne Evrope, ali da je kada se radi o dalekim tržištima kao što je japansko, mnogo je djelotvornije i efikasnije međusobno sarađivati.

Snježana Derviškadić, voditeljica Projekta za turizam pri Vijeću za regionalnu saradnju (RCC), ohrabrila je investitore da se turizam vraća u region.

“Turizam je grana industrije gdje se ljudi ne mogu zamijeniti mašinama i ona je zato posebno snažna grana. Zemlje su prepoznale ove faze i sretni smo što ćemo aktivno raditi na nastavku ovog cilja”, kazala je Derviškadić.

PROČITAJTE JOŠ:  Masovna tuča u garaži SCC-a: Tri osobe na ukazivanju ljekarske pomoći, više uhapšenih

Vedrana Likan, partnerica i izvršne direktorice Colliers Internationala za Hrvatsku, Sloveniju i Bosnu i Hercegovinu, govoreći o izazovima za razvoj turističke infrastrukture i mogućnostima za investicije, istakla je da se slika u turističkim apetitima i dolascima dramatično promijenila u proteklom periodu.

“Digitalna era, društveni mediji, raspoloživost informacija su promijenili i uticali dosta na ponašanje turista i njihove profile. Sarajevo, kao i druge prijestolnice u regionu, postaje vrlo važna turistička destinacijs. Dubrovnik je promijenio profil destinacije i on je postao ne samo turistička ljetna destinacija nego jednostavno destinacija kao grad. Kada razgovaramo s investitorima mi im savjetujemo da se dobro informišu kako bi se odlučili o investicijama u regionu. Dajemo im izvještaje, radimo pregled tržišta za sve zemlje i prognoze za investicije. Gradovima savjetujemo koju vrstu investitora i turista žele privući”, rekla je Likan. 

Dodala je da danas turisti postepeno postaju investitori te je naglasila da su Sarajevo, BiH i Crna Gora u tom pogledu mnogo više napredovali u odnosu na ostale zemlje i gradove u regionu.

Turizam u Bosni i Hercegovini je jedan od najbrže rastućih sektora koji čini važan dio u bh. ekonomiji. Prema procjenama Svjetske turističke organizacije, BiH se nalazi u vrhu ljestvice po porastu broja turista. Godišnja stopa rasta broja turista u posljednjih nekoliko godina je 20 posto.

- Advertisement -

NAJNOVIJE

MOŽDA VAS ZANIMA

Ovo su najbogatiji ljudi u BiH

Portal BiznisInfo.ba je sačinio je listu najuspješnijih preduzetnika pa...

Nastavlja se blagi pad cijena goriva u BiH: Benzin od 3,22 KM, dizel od 3,41 KM po litru

Nastavlja se bilježiti blagi pad cijena goriva na benzinskim...

U Neumu zadovoljni predsezonom, ali nedostaje radne snage

U jedinom bh. gradu na moru su zadovoljni predsezonom...

30 milijuna eura potpore Zapadnom Balkanu za sedam godina

SARAJEVO - Povjerenik EU-a za proširenje Olivér Várhelyi poručio...

Struktura nezaposlenih osoba u FBiH nije povoljna

SARAJEVO - U Federaciji BiH struktura nezaposlenih osoba nije...