Parada najljepših

0
Parada najljepših, Life.ba

Parada najljepših, Life.ba

U splitskoj gradskoj luci održana je tradicionalna parada najljepših i najznačajnijih brodova koji su učestvovali na sajmu Croatia Boat Show. Na paradi je učestvovalo ukupno 25 brodova, a svi oni konkurirali su za tradicionalne nagrade Croatia Boat Show Trophy. Donosimo popis nagrađenih brodova po kategorijama:

Brod Sajma

San Lorenzo 100 New (San Lorenzo)

San Lorenzo je brodogradilište kojem je u roku od osam godina uspjelo velikim slovima upisati se u galaksiju italijanske nautičke brodogradnje. Jahte ove kuće odlikuju se besprijekornim smirenim dizajnom, izvanrednom brodograđevnom kvalitetom i vrhunskom udobnošću, a činjenica da se svaka gradi uvažavajući zahtjeve naručitelja, čini brodove imena san Lorenzo kategorijom za sebe, jer ne postoje dva ista.

Motor Yacht – Open 70 +
Predator 108 (Spectator Solis)

P 108 reprezentant je koncepcije koja je proslavila kuću Sunseeker, a temelji se na sintezi britanske brodograđevne tradicije, u kojoj je imperativ uvijek bio vrhunska maritimnost i sigurnost, te mediteranske estetike i komfora. To je jahta izrazito sportskih, agresivnih linija, vrlo udobna, brza i pouzdana u svim vremenskim uvjetima.

Motor Yacht – Open 50-70
Riva Vertigo (Pivatus Yachting)

Jahte kuće Riva slijede istu filozofiju koncepta koja je proslavila glisere ove kuće građene još ranih 60 – ih na jezeru Garda. Ulaskom u grupaciju Ferretti, Rivi je omogućen pristup ogromnom znanju odjela AYT o novim materijalima i kompjuterskom projektiranju, tako da velike motorne jahte pod imenom Riva predstavljaju vrhunac u svojoj kategoriji, kada su u pitanju projekt, gradnja i opremanje, te nadasve osebujna estetika brodova te kuće.

Fly Bridge >60
Prestige 38 (Euromarine)

Kada je kuća Jeanneau – koja se ranije proslavila izvrsnim jedrilicama – krenula u proizvodnju motornih brodova, iskoristila je bogat „know how“ grupacije Benneteau, tako da su jahte linije Prestige od samog izlaska na tržite stekle izvanredan ugled i klijentelu. Francuzi su se oblikujući jahte ove serije dobrim dijelom oslonili i na italijansku nautičku tradiciju. Štoviše, Prestige se sada gradi u italiji, tako da se može reći kako je ta linija sinteza brodograđevnog iskustva dvaju najjačih mediteranskih nacija u tom području.

Motor Yacht-Open 40-50
Grand Banks 45 (Nautika centar Nava)

Jahta nastala adaptacijom radnih brodova sjevernoameričkih jezera, 50 – ih godina proširila se istočnom i zapadnom obalom SAD-a, te tako postala „morski brod“. Odlikuju je dobre plovidbene sposobnosti i izuzetna udobnost. Kao kategorija za sebe, Grand Banks postao je  pojam u svijetu motorne nautike, budući da mu klijentelu čine ljudi kojima nije do brzine, već žele krstariti u punom komforu.

Jedrilica
Murtić DS 52 (AAG Nautika)

Krstaš DS 52 kompanije Murtić Yachts predstavlja ne samo vrhunac brodograđevne tehnologije u jednom relativno uskom segmentu Cruiser – Racera, nego je po primjeni karbona i besprijekornom projektiranju u vrhu svjetskog trenda u nautičkoj brodogradnji. Potpisnici osnovnog projekta Botin i  Carkeek imaju za sobom na desetke najuspješnijih regatnih brodova današnjice u raznim kategorijama, dok je Marko Murtić njihovom projektu dodao ergonomski izvrsno oblikovano potpalublje i inovativnu upotrebu karbona u oblikovanju elemenata interijera, čime je dobiven brod za oko 20 posto lakši od ostalih u toj kategoriji

Izlagač debitant

Yuka 700 Classic (Yuka Yachting)

Yuka 700 moderna je verzija tradicionalne brodice kategorije runaboat, u neku ruku luksuznog vodenog automobila, jer se dizajn tih brodica, nastalih u New Yorku 30-ih godina odlikuje automobilskom estetikom. Svevremenski elegantne, te brodice nalaze primjenu kao tenderi na velikim jahtama, ali i kao mala morska prometala za mondeni svijet u ljetovalištima poput Cannesa ili Monte Carla.

Pneumatska brodica
Pirelli 880 (Navis Marine)

U gami vrhunskih pneumatskih brodica stakloplastičnog korita koje proizvodi italijanska nautička industrija, gumenjaci kuće Pirelli odlikuju se izvanrednim dizajnom, besprijekornom maritimnošču i udobnošću na nivou nezamislivom za gumenjake prije pet ili deset godina. Ono što je nekad bila najveća mana gumenjaka – ograničena trajnost neoprenskih komora – zahvaljujući novim materijalima poput hypalona, revolucionarno je eliminirano.

Inovacija
Colnago 26 (Pakleni otoci)

Colnago 26 s razlogom je dobio nagradu za inovaciju u nautičkoj proizvodnji, budući da se radi ne samo o jednom od rijetkih plovila sa pneumatskim stabilizatorima i krutim koritom tako uspjelog dizajna, nego o jedinom u kojeg je korito umjesto od uobičajene stakloplastike izrađeno od maritimnog aluminija. Riječ je o praktino neuništivom materijalu, jer ne oksidira ni u agresivnom ambijentu kao što je morski, moguće ga je izvanredno oblikovati, a neuporedivo je sigurniji od stakloplastike. Colnago je osim toga vrlo inteligentno upotrijebio moderne propulzijske sisteme, kao što su vodene turbine, krmene stope i površinski vijci.

[nggallery id=51]


You may also like

Comments

Leave a reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)