Kompanije iz Hrvatske, Slovenije i Srbije u traženju profita okreću se Jugosferi

0
Kompanije iz Hrvatske, Slovenije i Srbije u traženju profita okreću se Jugosferi, Life.ba

Kompanije iz Hrvatske, Slovenije i Srbije u traženju profita okreću se Jugosferi, Life.baFranjo Bobinac, izvršni direktor slovenskog Gorenja, odlučio je probiti barijere nastale na području bivše Jugoslavije nakon rata, s ciljem povećanja profita svoje kompanije.

Kako piše Bloomberg, Bobinac je samo jedan od direktora koji će se sastati u slovenskom gradu Bledu u sklopu Southeast Management Foruma gdje će se razgovarat i o trgovinskim odnosima između šest bivših jugoslavenskih republika.

“Kompanije poput Gorenja, Atlantic Grupe i Naftne industrije Srbije poručile su da oživljavaju stare veze te obnavljaju tzv. Jugosferu”, piše Bloomberg te dodaje da su Srbija, Hrvatska i Slovenija u pregovorima o spajanju svojih nacionalnih avioprijevoznika, berzi i željeznica pomoću čega će oživiti svoja gospodarstva. Novinska agencija također ističe da zajednički BDP svih šest bivših jugoslavenskih republika iznosi 192 milijarde dolara, što je otprilike na razini Češke i Portugala. Analitičari koje je kontaktirao Bloomberg uglavnom se slažu da je obnavljanje regionalne saradnje korak u pravom smjeru.

PROČITAJTE JOŠ:  Jeziva ispovijest oca iz Srbije: Silovali mu sina pet puta u školskom toaletu, nastavnici mu zabranili da išta kaže

“Srbija, Hrvatska i Slovenija jedni drugima su prirodni partneri”, kazao je Timothy Ash, analitičar britanske banke RBS. Tim Judah, novinar Economista ističe da mnogi građani tih zemalja neće biti spremni za novu Jugosferu, no morat će živjeti s tim.

“Ujutro će se u toj regiji piti mlijeko proizvedeno u Hrvatskoj, zatim će se gledati program bosanske televizije, jesti jelo proizvedeno od strane neke kompanije iz Srbije koja je u slovenskom vlasništvu, a koju namjerava kupiti jedna hrvatska firma“, slikovito je svoje viđenje Jugosfere prikazao Judah.

Bloomberg podsjeća kako su Slovenija i Hrvatska odlučile riješiti nesporazume vezano za Novu Ljubljansku banku, a ističe i kako je Atlantic kupio slovensku Drogu Kolinsku kako bi prisvojio Cocktu, konkurenta Coca-Coli i najbolje prodavano piće u komunističkim vremenima. Isto tako ističe se preuzimanje hrvatskog Butana od strane slovenskog Petrola, a Mercator je sklopio partnerstvo sa srbijanskom tvrtkom Čoka.

PROČITAJTE JOŠ:  Vučić čestitao Hrvatskoj prolaz u četvrtfinale, ali priznao da je ipak navijao za Japan

Analitičari uključujući Timothy Asha smatraju da je Sloveniji ulazak u Evropsku uniju dao vodeću ulogu u regiji, te slovensko kompanije poput Krke i Mercatora izgrađuju panbalkansku mrežu. Izvršni direktor Krke Jože Colarič tako je izjavio da ako su politički odnosi dobri poboljšavaju se i trgovački. Čelnik hrvatskog Atlantica Emil Tedeschi je poručio kaže kako su vlade u regiji pronašle zajednički jezik i sada rade na daljnjem razvoju odnosa, što lidere kompanija čini sretnima.

(Fena)


You may also like

Comments

Leave a reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)