Kompanije iz Hrvatske, Slovenije i Srbije u traženju profita okreću se Jugosferi

- Advertisement -

Franjo Bobinac, izvršni direktor slovenskog Gorenja, odlučio je probiti barijere nastale na području bivše Jugoslavije nakon rata, s ciljem povećanja profita svoje kompanije.

Kako piše Bloomberg, Bobinac je samo jedan od direktora koji će se sastati u slovenskom gradu Bledu u sklopu Southeast Management Foruma gdje će se razgovarat i o trgovinskim odnosima između šest bivših jugoslavenskih republika.

“Kompanije poput Gorenja, Atlantic Grupe i Naftne industrije Srbije poručile su da oživljavaju stare veze te obnavljaju tzv. Jugosferu”, piše Bloomberg te dodaje da su Srbija, Hrvatska i Slovenija u pregovorima o spajanju svojih nacionalnih avioprijevoznika, berzi i željeznica pomoću čega će oživiti svoja gospodarstva. Novinska agencija također ističe da zajednički BDP svih šest bivših jugoslavenskih republika iznosi 192 milijarde dolara, što je otprilike na razini Češke i Portugala. Analitičari koje je kontaktirao Bloomberg uglavnom se slažu da je obnavljanje regionalne saradnje korak u pravom smjeru.

PROČITAJTE JOŠ:  Na parkingu u Hrvatskoj snimio kukca jezivog izgleda: Zna li neko koja je ovo životinja?

“Srbija, Hrvatska i Slovenija jedni drugima su prirodni partneri”, kazao je Timothy Ash, analitičar britanske banke RBS. Tim Judah, novinar Economista ističe da mnogi građani tih zemalja neće biti spremni za novu Jugosferu, no morat će živjeti s tim.

“Ujutro će se u toj regiji piti mlijeko proizvedeno u Hrvatskoj, zatim će se gledati program bosanske televizije, jesti jelo proizvedeno od strane neke kompanije iz Srbije koja je u slovenskom vlasništvu, a koju namjerava kupiti jedna hrvatska firma“, slikovito je svoje viđenje Jugosfere prikazao Judah.

Bloomberg podsjeća kako su Slovenija i Hrvatska odlučile riješiti nesporazume vezano za Novu Ljubljansku banku, a ističe i kako je Atlantic kupio slovensku Drogu Kolinsku kako bi prisvojio Cocktu, konkurenta Coca-Coli i najbolje prodavano piće u komunističkim vremenima. Isto tako ističe se preuzimanje hrvatskog Butana od strane slovenskog Petrola, a Mercator je sklopio partnerstvo sa srbijanskom tvrtkom Čoka.

PROČITAJTE JOŠ:  Vozači, oprez: Privremeno zatvoren granični prelaz između BiH i Hrvatske

Analitičari uključujući Timothy Asha smatraju da je Sloveniji ulazak u Evropsku uniju dao vodeću ulogu u regiji, te slovensko kompanije poput Krke i Mercatora izgrađuju panbalkansku mrežu. Izvršni direktor Krke Jože Colarič tako je izjavio da ako su politički odnosi dobri poboljšavaju se i trgovački. Čelnik hrvatskog Atlantica Emil Tedeschi je poručio kaže kako su vlade u regiji pronašle zajednički jezik i sada rade na daljnjem razvoju odnosa, što lidere kompanija čini sretnima.

(Fena)

- Advertisement -

NAJNOVIJE

MOŽDA VAS ZANIMA

Ovo su najbogatiji ljudi u BiH

Portal BiznisInfo.ba je sačinio je listu najuspješnijih preduzetnika pa...

Nastavlja se blagi pad cijena goriva u BiH: Benzin od 3,22 KM, dizel od 3,41 KM po litru

Nastavlja se bilježiti blagi pad cijena goriva na benzinskim...

U Neumu zadovoljni predsezonom, ali nedostaje radne snage

U jedinom bh. gradu na moru su zadovoljni predsezonom...

30 milijuna eura potpore Zapadnom Balkanu za sedam godina

SARAJEVO - Povjerenik EU-a za proširenje Olivér Várhelyi poručio...

Struktura nezaposlenih osoba u FBiH nije povoljna

SARAJEVO - U Federaciji BiH struktura nezaposlenih osoba nije...