Euro-Asfalt – Tunel Hranjen je najkompleksniji od svih tunela koje smo radili

- Advertisement -

Kompanija Euro-asfalt oglasila se danas povodom, kako navode, brojnih medijskih objava u vezi s trenutnim stanjem projekta „Probijanje glavne i servisne cijevi i izrada primarne podgrade cestovnog tunela Hranjen”.

– Prije svega, važno je istaći da je ugovoreni iznos radova na pomenutom projektu oko 70 miliona KM, a u njega su uračunati svi troškovi instalacije gradilišta (koje je daleko od urbanih zona), zatim troškovi izgradnje infrastrukture do portala tunela (pristupni putevi, instalacije itd.), pripremni i istražni radovi, portalni radovi, studije i projektovanje i drugi radovi neophodni za početak realizacije projekta. Tačno je da je iskopano 2.065 m tunela, što predstavlja oko 37 posto ukupne dužine, ali je isto tako urađeno blizu 100 posto ostalih radova koji ne spadaju u tunelski iskop – navode iz Euro-Asfalta.

Tunel Hranjen je, kako dodaju, najkompleksniji od svih tunela koje je ova kompanija dosad radila, a Euro-Asfalt je u toj oblasti najreferentnija i daleko najsposobnija kompanija u regiji.

Euro-Asfalt, kako se dodaje u saopćenju, posjeduje veće kapacitete u tunelogradnji nego sve druge regionalne kompanije zajedno, a u posljednjih nekoliko godina realizovao je većinu kompleksnih projektata u regionu. Također, činjenica je da geološka kompleksnost tunela Hranjen nije bila inicijalno predviđena i da nije bila uračunata u inicijalnoj ponudi.

PROČITAJTE JOŠ:  Ubistvo Dženana Memića: Alisa Ramić osuđena na dvije i po godine zatvora, Hasan Dupovac oslobođen

– Tunel je većim dijelom bio na granici izvodivosti standardnom novom austrijskom tunelskom metodom i morali smo uključiti najveće stručnjake, najuigranije i najkompetentnije tunelske timove i novu opremu da bismo se izborili s podzemnim pritiscima. Pored enormnih podzemnih pritisaka i povećanih dotoka podzemne vode, zabilježili smo i nepredviđeni događaj podzemne poplave, prešli preko podzemnih jezera, u više navrata angažovali speleologe i prošli nekoliko podzemnih galerija. Nakon poplavnog događaja, značajan dio tunela je bio teško oštećen i takve posljedice još uvijek saniramo. Radovi su još uvijek u toku i neće biti obustavljeni dok ne završimo sve ugovorom predviđene pozicije – dodaju iz Euro-Asfalta.

Napominju da je ugovor po kojem Euro-asfalt radi zaključen prema standardnom međunarodnom modelu za projektovanje i građenje tzv. FIDIC po kojem su zaključeni i brojni drugi ugovori u BiH. Prema većini FIDIC ugovora, naručitelj plaća ugrađene količine građevinskih materijala i ostale troškove rada koji pripadaju naručitelju.

Primjera radi, kako dodaju iz Euro-Asfalta, ako je za postizanje statičke stabilnosti neophodno umjesto jedne ugraditi dvije jedinice betona, naručitelj plaća obje stvarno ugrađene jedinice betona. Slična situacija je i za dinamiku napredovanja. Jedan ciklus iskopa i podgradnje traje oko 12 sati što znači da se dnevno mogu napraviti maksimalno dva ciklusa. Međutim, u određenim geološkim sredinama je ciklus 0,8 – 1 m, dok je u drugim 2,8 – 3 m. Evidentno, ako se radi u sredini gdje je napredovanje jedan m da će učinak biti tri puta manji u odnosu na sredinu gdje je napredovanje tri m, i to za istu količinu rada što se linearno odražava na rok i budžet.

PROČITAJTE JOŠ:  Poskupljuje gorivo, cijene veće za pet feninga po litri

Zbog svega gore navedenog, dinamika trošenja ugovornog novca je išla brže od inicijalno predviđene, ali su sve ugrađene količine vrlo lako provjerljive na terenu a podzemni pritisci vrlo lako mjerljivi.

– Stoga smatramo da su zlonamjerne sve medijske objave koje paušalno impliciraju nekakvo nerazumno trošenje novca na ovom projektu prije analiza činjeničnog stanja. Projekat je izuzetno izazovan i mi iz Euro-Asfalta smo učinili sve da budemo na visini zadatka. Ako naručitelj odluči da obustavi radove, mi ćemo nakon završetka preostalih radova izvršiti demobilizaciju gradilišta i  predati ga naručitelju na dalje upravljanje – saopćeno je iz Euro-Asfalta.

- Advertisement -

NAJNOVIJE

MOŽDA VAS ZANIMA

VSTV BiH imenovao nosioce pravosudnih funkcija

Visoko sudsko i tužilačko vijeće Bosne i Hercegovine (VSTV...

Lijepa vijest: Za samo 19 sati prikupljena sredstva za liječenje djevojčice Amine iz Bugojna

Zbog bolesti, 19-godišnja Amina Zjakić iz Bugojna potpuno je...

Podignuta optužnica protiv advokatice Vasvije Vidović

Tužiteljica iz Odsjeka za korupciju Tužiteljstva BiH, podigla je...

U Gornjim Živinicama pronađeno tijelo 50-godišnjeg muškarca

Policijskoj stanici Živinice, prijavljeno je da je u mjestu...

Otišao je veliki čovjek i humanista: Zbogom legendo

Sarajevo je izgubilo velikog humanistu. Svi oni koji nisu...