TV prava, sponzorstvo i socijalne mreže kao alati u rukama nogometnih menadžera

- Advertisement -

U današnjem svijetu gdje ljudi imaju velik izbor načina da potroše svoje slobodno vrijeme, menadžeri u nogometnim klubovima ne mogu uzimati navijače kao grupu koja će sa stopostotnom sigurnošću svoj novac i svoje slobodno vrijeme potrošiti na klub za koji navija. Koncetracija navijača oko voljenog kluba pruža  priliku za većim prihodima.

Sve jača i jača konkurencija prisiljava nogometne klubove na provođenje strategija koje idu „niz dlaku“ klijentu – navijaču. Svijet profesionalnog sporta se drastično promjenio unazad dvadesetak godina. U Engleskoj kao potencijalnu opasnost nogometni menadžeri vide i u sveopćoj rastućoj popularnosti ekstremnih sportova.

Piše: , magistar menadžmenta u sportu i diplomirani kondicioni trener. Za sva pitanja dostupan na sd.semperparatus@gmail.com ili na telefon:+387 61 710 158

Više od istog autora na ovom linku

U zadnjih dvadesetak godina sportski auditorij je narastao na 1 mlrd ljudi. Kako je moguće da je sportsko tržište postalo tako veliko i brojno? Pa prije  svega televizija i TV prava odigrali su ključnu ulogu. Dakle, s obzirom na česte promjene, kako u pristupu poslovanja tako i u razvoju tehnologije nogometni menadžeri moraju biti spremni.

Na sportskom tržištu se pojavljuje veliki broj sponzora koji nemilice  troše novac i investiraju u nogometne klubove iako su svjesni da im niko ne može garantovati povrat uloženog. Klubovi koji su harali sportskim nebom 90-tih godina u takmičarskom smislu danas ne predstavljaju referentnu veličinu. Uzmimo samo Milan i njegove rezultate u posljednje vrijeme.

Klubovi koji nisu predstavljali značajnog takmaca čak ni u državnom prvenstvu prije desetak godina danas predstavljaju silu koja se mora uzeti u obzir u svakom pogledu a jedan od takvih primjera je Manchester City. U Engleskoj klubovi su prešli  dalek put od udruženja građana do dioničarskih društava vrijednih i nekoliko milijardi eura. Arsenal kao preduzeće u svom sastavu ima osam holdinga od kojih je jedan Arsenal FC kao brand.

Svih sedam ostalih holdinga su sestrinske firme koje podupiru Arsenal FC. Zato i pored manjka sportskih rezultata Arsenal FC i dalje se nalazi među 10 svjetskih klubova po prihodima. Dakle, Arsenalovi menadžeri su spremno dočekali nadolazeće promjene i imali riješenje za to.

PROČITAJTE JOŠ:  Isak reagovao na Nešićeve prozivke zbog Kontakt tačke: Provalili smo vas, vi imate ulogu sekretarice

U tabeli se vidi primjer planiranih i nadolazećih promjena

Arsenalovi menadžeri su u business planu koji su prezentovali u North of England u cilju dobivanja kredita za izgradnju novog stadiona spomenuli sponzorstvo, odnosno prodaju imena stadiona na određen broj godina tada avio kompaniji u usponu „Emirates“.

Nacionalna banka Engleske odobrila im je kredit bez velikog razmišljanja. Može se  reći da je Emirates pomogao Arsenalu, međutim tada Emirates nije bio najveći svjetski avioprevoznik kao u današnje vrijeme. Rekli bi smo win – win situacija.  Vezivanje vlastitog branda sa velikim klubovima koji imaju navijačku bazu širom svijeta putem sponzorstva uvijek je dobro došlo, i u tim situacijama sponzori ne mogu izgubiti.

Šta sponzori dobijaju za tako velike novce koje investiraju u nogometne klubove koji su „rupe bez dna“, posebno ako  nemaju vlastitu infrastrukturu. Dobivaju reklamu, skupo plaćenu ali prestižnu, u marketinškom smislu najprestižniju.

Vlasnik Chelseaja  Abramovič je bio jedan od mnogih ruskih magnata malo poznatih široj svjetskoj populaciji. Danas sve znamo o gospodinu Abramoviču. Za novac uložen u Chelsea dobio je  enormnu svjetsku pažnju pa sad znamo i koliko metara je duga njegova jahta.

Novi način poslovanja

Može se  reći da je Abramovič napravio posve novi način poslovanja i da je bio uz Berluskonija i jedan od pionira ovakve vrste sponzoriranja.

Dakle, rekli smo da su danas TV prava i televizija kao medij najzaslužniji za vrtoglavi razvoj sportskog tržišta. Međutim, nova prilika za unapređenje prihoda nogometnim menadžerima se ukazala u obliku prisustva / marketinga putem društvenih mreža. Nogometni klubovi širom svijeta shvaćaju da je korištenje društvenih mreža budućnost u smislu poboljšanja i širenja poslovanja. Putem  društvenih mreža menadžeri mogu direktno komunicirati sa vlastitim navijačima.

Većina evropskih klubova su prisutni na društvenim mrežama sa više  ili manje uspjeha odnosno postoje samo razlike koliko efikasno ih koriste. Međutim, i pored svjesnosti o mogućnosti, u marketinškom smislu, društvenih mreža pojedini veliki klubovi ih ne koriste efikasno i u punom potencijalu, za razliku od nekih malih klubova koji su  prisutni na društvenim mrežama koristeći ih znalački kako bi povećali vlastitu navijačku bazu. Danas putem Facebooka dovoljno je da unesete ime kluba ili sportaša i dobijete tačan broj likeova, tweetova.

PROČITAJTE JOŠ:  U Sarajevu se pretresaju objekti u vlasništvu Elmedina Karišika, Seida Hadžibajrića i Lejle Begović

Bez velikog vlastitog istraživanja dostupno vam je sve. Velike marketinške agencije plaćaju za istraživanje basnoslovne honorare. U slučaju društvenih mreža dovoljno je samo posjetiti željenu stranicu i naći ćete željene podatke. Društvene mreže  omogućavaju neograničenu komunikaciju sa navijačkom bazom širom svijeta.

Dakle, korišćenje društvenih mreža omogućava nogometnim klubovima dvosmjernu komunikaciju sa bazom. Putem siteova klubovi mogu nagrađivati svoje lojalne članove, mogu  obavještavati članstvo o budućim aktivnostima kluba svakodnevno ili po potrebi i što je najvažnije mogu razvijati sponzorstva u cilju povećanja prihoda.

Mediji su jedan od najvećih izvora prihoda u sportu, posebno u nogometu. Primjer je Univerzalov NBC koji je za tri godine TV prava uplatio na račun Barclay’s Premier League 250 miliona dolara.

Televizija je još uvijek medij broj jedan za sport. Međutim, istraživanja pokazuju da prosječan navijač dnevno potroši od 1 do 3  sata na društvenim mrežama prateći omiljeni sport ili klub. Što znači da klubovi moraju implementirati u svoje strategije marketinške kampanje putem društvenih mreža u cilju interakcije sa vlastitim navijačima.

Društvene mreže rapidno postaju alternativa printanim medijima i televiziji. Facebook prednjači kao opcija sa preko 1,5 mlrd korisnika. Putem Facebook imate opcije kao što su „Chat“, „tagging“, „creating event“ i dodavanje prijatelja.

Dakle, Facebook nije samo opcija i razonoda korisnicima nego može biti moćan alat klubovima da poboljšaju komunikaciju. Što više likeova predstavlja mogućnost povećanja prihoda i jače polazne osnove za brandiranje.

Sa svim varijacijama Facebook predstavlja idealan metod komunikacije sa korisnicima i predstavlja idealan alat posebno za nogometne klubove da podrže vlastiti brand. Također, putem Facebooka svaki nogometni klub može u svakom trenutku znati koliko lajkova ima njihova stranica, koliko ljudi  učestvuje u komunikaciji s njima i među sobom unutar navijačke baze, koliko često objavljuju postove i u kojim gradovima su najpopularniji.

 

- Advertisement -

NAJNOVIJE

MOŽDA VAS ZANIMA

Požar u sarajevskom naselju: Na terenu dva vatrogasna vozila

U večernjim satima došlo je do požara u sarajevskom...

Slučaj nestale djevojčice Danke Ilić: Ko su uhapšeni u akciji FUP-a u Hadžićima?

Od izvora bliskih istrazi saznali smo imena uhapšenih u...

U Beogradu preminuo učenik nakon incidenta u školi

U Srednjoj zanatskoj školi u Beogradu je 18. marta...

Dijaspora je u BiH prošle godine poslala 3,79 milijardi KM

Iz Centralne banke Bosne i Hercegovine su objavili podatke...