Blog

Kako ostati zdrav?

0

Razumijem šta znači biti zauzet, biti razvučen na dvadeset različitih strana odjednom, imati porodične obaveze, boriti se s finansijskim ograničenjima i razumijem na desetke različitih logičkih i ne tako logičkih razloga koje čujem svaki put kad nekoga pitam vježba li, šeta li? Evo nekoliko najboljih koje sam čuo do sada:

  • „Trčim čitav dan tamo i ovamo. Zar mi nije dosta vježbanja?“ Nije! Vaš srčani ritam mora biti podignut najmanje 30 minuta dnevno.
  • „Nemam para za teretane!“ Baci cigarete pa ćeš imati dovoljno da platiš članarinu.
  • „Razmišljam o učlanjenju u neki od klubova ali ne znam gdje početi.“ Pročitaj ovaj članak i ustani sa stolice ili kauča. Idi šetati!
  • „Imam traku za trčanje ali mi na njoj stoji garderoba.“ Čestitam, imate najskuplji ofinger na svijetu.
  • „Moram kupiti novu trenerku.“ Ko da se u staroj ne može vježbati. Ja u gym-u koristim najiznošenije stvari koje imam.

Međutim tri najčešća razloga za izbjegavanje bilo koje vrste vježbanja su „ovisnost o daljinskom“, povrede i osteoartritis.

Vezani sadržaj istog autora: 

Istezanje i rotacione vježbe

KAKO SE ODREĐUJE INTENZITET VJEŽBANJA

SHAKE – MALI OBROCI I ZDRAV ŽIVOT

CELULIT – VRSTE I UZROCI

TRANSVERSUS ABDOMINIS I BOLOVI U LEĐIMA

U SAD više od 50% stanovništva starijeg od 50 godina shvata da je vježbanje način da se nosimo sa godinama efikasno, ali samo 28% radi nešto po tom pitanju.

Dakle bez obzira na izlike koje imate kad je vježbanje u pitanju, ostaje činjenica da ukoliko sad ne iskoristite vrijeme i ne investirate ga u aktivno starenje to ćete kasnije biti prisiljeni da se borite sa bolestima.

U potpunosti razumijem kad čovjek dođe kući poslije napornog dana na poslu i izvali se na kauč u dnevnom boravku. Međutim postoji mnogo dobrih stvari koje vas mogu ubiti. Statistika tvrdi da žene koje potroše dva sata dnevno sjedeći ispred TV imaju za 23% veće šanse da postanu prekomjerno debele od onih koje to ne rade.

Tjelesna neaktivnost je ozbiljna prijetnja vašem zdravlju i vodi ka preranoj invalidnosti ili smrti. Postoji 35 raznih bolesti čiji se simptomi pogoršaju ukoliko nemate nikakvu tjelesnu aktivnost uključujući dijabetes, visok krvni pritisak, bolesti srca i moždani udar. Volio bih da postoji lakši način da vam se objasni kako promjeniti naviku gledanja TV sjedeći na omiljenom kauču satima,  jednostavno to morate uraditi.

Ovaj članak (odnosno svi dosadašnji postovi) nije posvećen vježbanju, nego je svojevrstan budilnik koji će vas podići iz udobnosti domova prije nego što bude kasno.

Ostariti ne znači „osjećati se staro, potrošeno i bolesno.“ Da, vaše se tijelo mjenja  Također, istina je ma kako da ste bili fit u dvadesetim, u četrdesetim ste potpuno „novi vi“. Jednostavno niste ista osoba koja ste bili nekad. Međutim još uvijek možete osjetiti snagu i izvesti mnogo toga što ste nekad bili u stanju, možda čak i bolje.

Na sreću stvari se mjenjaju i postajemo svjesniji. Evo ponovo statistike koja kaže da 40%  populacije SAD živi zdravije u četrdesetim nego što su živjeli u dvadesetim. 67% njih se osjeća 10 i više godina mlađe nego što zapravo jesu. 57% ispitanika tvrdi da su mnogo aktivniji u tjelesnom smislu od njihovih roditelja kad su bili istih godina. 33% kažu da su u stanju pobjediti njihovu djecu u najmanje jednom sportu. Nije ni ta Amerika ko što je nekad bila.

LIFE:  Nove cijene goriva u Sarajevu: Pojeftinilo za 15 feninga?

Postati svjestan godina i problema koji nose je ključ zdravlja. Shodno tome, promjeniti navike i pobjeći iz udobnosti doma na kratkih 30 minuta dnevno je sehara zdravlja.

Drua stvar pored vježbanja koja nas ometa u ostvarivanju funkcionalnog i zdravijeg života predstavlja prekomjerna težina i izbor dijeta.Kad govorimo o raznim dijetama koje nam se nude trebali bi uzeti u razmatranje tri ključne stvari u svemu tome.

Prva je kako skinuti kilograme? U biti većina nas nije zadovoljna svojim izgledom. Svako bi nešto promjenio na sebi.

Od istog autora:

PRESTANITE KUPOVATI LAŽNE SUPLEMENTE ČAROBNIH MOĆI  – HODAJTE!

HRANA KAO GORIVO TJELESNIH AKTIVNOSTI

I NAKON SVEGA FITNESS…

JOB DESCRIPTION I KOMPETENCIJE “LIČNOG TRENERA”

Međutim, mali broj je spreman promjeniti korjenito navike. Najveći problem, gledano sa zdravstvene strane a bogami i estetske, jest prekomjerna težina. Ima preko 200 raznih dijeta. Izaberite jednu.

Druga je kako zadržati tu težinu ostvarenu odricajući se svega i svačega na bjelosvjetskim dijetama? Koliko nas se može pohvaliti da smo nakon dijete zadržali tu ostvarenu težinu? Skinuti kilograme nije neki problem. Izbacite hljeb i izađite u šetnju. Ukoliko ne možete sami uvijek se možete obratiti nekome ko zna napraviti plan prehrane.

Ali, zadržati težinu nakon dijete, e to je problem. Ključna riječ je self – control. Ni najveći svjetski treneri i nutricionisti neće vas natjerati da zadržite težinu nakon dijete koja je trajala određeni period ukoliko niste motivirani i disciplinovani. Zadržati težinu znači biti jači od samog sebe i svojih loših navika.

Treća ključna stvar je i najvažnija. Kako ostati zdrav? Odabir dijete je veoma bitan. Birajte pametno. Izaberite onu tokom koje se nećete odreći ama baš ničega i nećete ostati željni čak ni omiljenog slatkiša. Stvar je samo u količini.

Drastične dijete u kojima gubite više od kilograma sedmično ne donose ravnotežu. Ne govorim o krajnostima i ljudima koji su zbog vlastitog zdravlja bili prisiljeni da se podvrgnu ovakvoj vrsti gubitka težine.

U tom slučaju – opravdano je. Rješenje je dijeta dr. Kuliera u kojoj je količina kalorija limitirana na 1.250 kcal dnevno i kod koje faktički imate na meniju i pitu od jabuka. Dr. Kulier ne zanosi se drastičnim metodama, egzotičnim i pomodarskim jelovnicima, dijetama bez ugljenih hidrata, masti i slično nego se okreće količini kalorija na dnevnoj osnovi.

Dok pišem ovaj članak, sjetih se izjave Dr. Oza koja kaže da se salo u trbuhu podmuklo slaže i da se strašno teško topi.

Alternative na žalost nemamo i sve što nam ostaje jeste trošenje kalorija sistemom korak po korak. Pomoglo bi i vježbanje. E onda, pristaje li tu dijeta dr. Kuliera? Pita od jabuka, a na dijeti? A palačinci sa džemom? Može, naravno! Pa gdje to ima? Kod dr. Kuliera samo. Naša misija je vaš zdrav život, zato dođite po plan ishrane i  treninga. Dođite, vježbaćemo zajedno. Za sve informacije o dijeti i vježbanju na:

Telefon: 387 61 710 158; e-mail: sd.semperparatus@gmail.com ili www.su-semperparatus.com

Piše: Samir Zečević, magistar menadžmenta u sportu i diplomirani kondicioni trener


You may also like

Comments

Leave a reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.