Novi Nissan Juke – crossover koji ostavlja dubok trag

- Advertisement -

Nakon odličnog prijema na većini evropskih tržišta i sve većeg broja narudžbi, Nissanov neobični gradski crossover model Juke, stigao je i na bosanskohercegovačko tržište i spreman je ostaviti dubok trag u automobilskoj industriji i izmijeniti klasično poimanje automobila jer objedinjuje stav, prkos, moderan stil i energiju sa nestašnom zabavom. To je nešto sasvim novo na svjetskim, ali i našim cestama.

Juke na tržište automobila donosi osjećaj za avanturu. Lagan je, okretan, urban i brzih reakcija: to su kvalitete koje privlače mlađe kupce. U odnosu na uobičajena vozila segmenta B, nudi nešto sasvim novo i učvršćuje Nissanov položaj proizvođača automobila koji je spreman učiniti nešto drukčije.” – kaže Pierre Loing, potpredsjednik planiranja proizvoda Nissana Europe

Pregled

Gradska okolina uskoro će se promijeniti, opet zahvaljujući Nissanu. Stigao je Juke, novi član Nissanove porodice crossovera, spreman poslati samodopadnost stare garde u zaborav.

Predugo su tržište malih hatchbackova obilježavali dobri, ali dosadni automobili. Dolaskom Jukea, to se mijenja. Juke je prvi mali crossover na svijetu i slijedi stope Murana, prvog crossovera na svijetu – te iznimno uspješnih Qashqaija i Qashqaija+2. Ta četvorka učvršćuje Nissanov položaj kralja crossovera.

Poput svoje starije braće, Juke nudi osebujan spoj snage SUV-a i sportskog stila. Osmišljen da tržište malih automobila obogati s ponešto muževnosti i dinamičnosti, Juke objedinjuje brojne suprotnosti unutar svojih vrlo individualnih linija.

Spaja najbolja obilježja SUV-a i sportskog automobila,” rekao je Vincent Wijnen potpredsjednik marketinga za Nissan Europu. ”Prostran je ali kompaktan, robustan a dinamičan, te praktičan i zaigran. Ta su obilježja naizgled proturječna, ali u Jukeu se sjedinjuju i stvaraju nešto istinski jedinstveno. Stapanjem elemenata dizajna iz dvaju segmenata nastao je malen, ali smion crossover koji zrači istinskom pouzdanošću i stilom. Iste osobine očekujemo i kod Jukeovih kupaca”, rekao je Vincent Wijnen.

S dizajnerskog gledišta, donji dio Jukea čisti je SUV. Veliki točkovi, široke gume, raskošan razmak od tla i robusan stav stapaju se s gornjim dijelom, koji pak kao da pripada istinskom sportašu – visoke bočne crte, uski bočni prozori koji podsjećaju na vizir i padajuće krovne crte kakve viđamo na kupeima. Dojam kupea još pojačavaju stražnja vrata čije su kvake skrivene u njihovim okvirima.

Sportski se izgled nastavlja i u unutrašnjosti. Kabinom dominira centralna konzola nadahnuta rezervoarom za gorivo s motocikla. U neuobičajenoj boji visoka sjaja – metalik crvenoj ili sivoj – automobilu daje zabavan duh. Stražnja vrata i prilagodljiv prtljažni prostor sa skrivenim pretincima garancija su praktičnosti.

Juke se temelji na prilagodljivoj platformi B Alijanse Renault-Nissan, poznatoj po dinamičkim karakteristikama , ali unaprijeđenoj za kompaktan crossover koji je zabavno voziti. Na modelima s prednjim pogonom prednji je ovjes izveden MacPhersonovim opružnim nogama, a stražnji torzijskom osovinom; dok modeli s pogonom na sve točkove straga imaju multi-link konstruisan prema sistemu koji se ugrađuje u Qashqai.

Sistem All mode 4×4-i obnovljena je izvedba cijenjenog Nissanovog elektronskog sistema pogona na sve točkove. Odsad je opremljen tehnologijom aktivne raspodjele obrtnog momenta koja povećava okretnost i smanjuje podupravljanje pri vožnji kroz zavoje pa je upravljanje direktno i zabavno.

Na početku prodaje, bit će dostupna tri motora: dizelski i dva 1,6-litarska benzinska, svi usklađeni s normom Euro 5. Vrh ponude čini novi benzinski motor (MR16DDT) s direktnim ubrizgavanjem (DIG-T) i turbopunjačem. Riječ je o jednom od najsnažnijih motora u klasi – razvija 140kW (190 KS) i 240 Nm uz nisku potrošnju goriva. Kombinacija direktnog ubrizgavanja i turbopunjača omogućava snagu i odzive kakvi se očekuju od 2,5-litarskog motora uz potrošnju svojstvenu slabijem motoru.

Drugi je benzinski motor novorazvijena jedinica iz Nissanove pouzdane motorne porodice HR. Nazvana HR16DE, lagana, 16-ventilska jedinica niskog trenja ima jedinstven sistem dvostrukog ubrizgavanja koji omogućava tačnije doziranje goriva radi boljeg izgaranja i razvija 86 (kW) 117 KS. 1,5-litarski K9K dCi dizelski motor snage 81kW (110 KS) s common rail tehnologijom nudi odlična vozna svojstva zahvaljujući uzbudljivom obrtnom momentu od 240 Nm.

Benzinski 1,6-litarski motor s pogonom na dva točka dostupan je sa 6-stepenim ručnim mjenjačem, dok će Nissanov mjenjač Xtronic CVT, sa 6-stepenim ručnim načinom rada, biti dostupan na vrhunskoj izvedbi s pogonom na sve točkove. Atmosferski 1,6-litarski benzinac moći će se kupiti s 5-stepenim ručnim mjenjačem ili unaprijeđenim Xtronicom CVT, a 1,5-litarski dizelaš sa 6-stepenim ručnim mjenjačem.

Motor               Snaga                 Gorivo          Pogon               Mjenjač

1,5 dCi              81kW                dizel             prednji        6-stepeni ručni

1,6i                   86kW               benzin           prednji        5-stepeni ručni

1.6i                  86kW              benzin           prednji       novi XTRONIC CVT

1.6i DIG-T        140kW              benzin           prednji        6- stepeni ručni

1.6i DIG-T        140kW              benzin             4×4          XTRONIC CVT M6

Opcije uređenja i opreme pratit će već poznate pakete Visia, Acenta i Tekna, a za vlasnike automobila koji žele još više personalizirati svoj Juke razvijena je bogata ponuda dodatne opreme. Standardna oprema na svim razinama obuhvata šest zračnih jastuka, ESP, klima uređaj i CD radio uređaj sa priključkom za MP3 player. (Paketi i razine opreme, kao i dodatna oprema mogu se razlikovati ovisno o zemlji.) Viši paketi opreme mogu sadržavati automatski klima uređaj, kameru za parkiranje unazad, sistem Nissan Connect koji objedinjuje satelitsku navigaciju i audio sistem, te novitet: Nissanov dinamički nadzorni sistem koji vozaču nudi mogućnost optimizacije dinamičkih funkcija automobila prema svojim željama. Uz doplatu su dostupni 17” aluminijski naplatci i kožne presvlake.

Vanjski dizajn

Juke je stvoren u Nissanovom evropskom centru za dizajn (NDE) u Londonu, a dorađen u Nissanovom centru za dizajn (NDC) u Japanu. Njegov upadljiv oblik prvi je put viđen na izložbenoj Qazani na Ženevskom sajmu automobila 2009., i, zaista, njegove vrlo osebujne linije s Qazane su prenesene gotovo netaknute. Smjelost dizajna odražava važnost segmenta B na evropskom tržištu: najveći prodajni udjel očekuje se u Evropi.

Dizajnerski tim iz centra NDE nadahnuće je nalazio na brojnim neobičnim mjestima. Vratili su se u istoriju, vozilima koja se poistovjećuju s aktivnim sportskim životom, a taj popis uključuje reli automobile i motocikle.

Rezultat objedinjuje različite teme, ali Nissanov je pečat uvijek prisutan. Ima čvrstu, robusnu karoseriju koja crossoveru daje obilježja SUV-a, a ipak je privlačan automobil sa zaobljenim linijama i profilom kupea koji naglašavaju uski bočni prozori i skrivene kvake na vratima zbog kojih se čini da ima samo dvoja vrata, a ne četiri.

No, u dizajnu se prepoznaju i čisti Nissanovi geni – npr. stražnja svjetla u obliku bumeranga potječu sa 370Z, ali ne radi se o pukoj kopiji, jer iako ima Nissanove gene, Juke se ističe jedinstvenim, nezavisnim dizajnom.

Zbog velikog razmaka od tla, velikih točkova i guma, te široke linije ramena donji dio automobila čini se kao čisti SUV. Dojam pojačavaju tipična obilježja SUV-a poput kontrastnog crnog praga i završetaka blatobrana. Sprijeda, štitnik prednjeg dijela dio je sklopa usisa zraka, ali umjesto kao običnu mrežastu rešetku, dizajneri su ga oblikovali s kružnim elementima.

Iznad bočne crte, Juke pokazuje svoje gene sportskog automobila. Vrlo zakošeno vjetrobransko staklo u paru s linijom koja se uspinje do stražnjeg bočnog prozora i svojstvena je svim Nissanovim crossoverima, te nagibna linija krova čine profil koji podsjeća na poklopac pilotske kabine.

U stražnji dio krova ugrađen je spojler koji smanjuje aerodinamički uzgon, te poboljšava stabilnost pri velikim brzinama. Pomno izrađena brazda u obliku pačjeg repa usavršena je komputacijskom dinamikom fluida (CFD) i testiranjima u zračnom tunelu.

Svjetla također odražavaju sportsku okretnost automobila. Sprijeda su razdvojena u dva elementa. Gornji dio poklopca motora uokviruju tanki umetci s dnevnim svjetlima i pokazivačima smjera, dok su kratka i duga svjetla, nadahnuta pomoćnim svjetlima s reli automobila iz 1960-ih i 1970-ih, postavljena niže na prednjem dijelu automobila. Stražnja su svjetla prilagođena izvedba svjetala u obliku bumeranga kakva inače krase 370Z.

PROČITAJTE JOŠ:  Poskupljuje gorivo, cijene veće za pet feninga po litri

Linija poklopca motora produžena je prema vjetrobranskom staklu tako da skriva brisače pa oni nisu vidljivi kad nisu u upotrebi. Međutim, poseban elektronski program omogućava da ih se zaustavi u okomitom položaju kad je motor ugašen, pa se mogu ukloniti sa stakla radi čišćenja ili zamjene metlica.

Dostupna je paleta od 9 vanjskih boja, uključujući dvije bijele, običnu i s efektom, i tri boje isključivo za Juke – Force Red, Haptic Blue i Machine Brown.

Unutrašnji dizajn

Jukeovu aktivnu, sportsku vanjštinu prati i izgled unutrašnjosti gdje glavno mjesto zauzima centralna konzola koja sliči rezervoaru za gorivo na motociklu i zrači zabavnim duhom, dok su obloge vrata u boji visokog sjaja.

U unutrašnjosti se također odražava spoj obilježja SUV-a i sportskog automobila koji krasi vanjski izgled: vozačev je položaj visok, što je tipično za SUV-ove, no sa svim obilježjima koja se očekuju u sportskom automobilu. Mjenjač je blizu upravljača, na vrhu konzole, kako bi promjene stepena prenosa bile brze i glatke, a sama konzola nije samo stilski element nego i oslonac za vozačevo koljeno tokom brzih prolaska kroz zavoje.

Instrumenti se nalaze ispod ”plivajuće” instrumentne ploče, koja također podsjeća na one s motocikala. Na modelima opremljenim benzinskim motorima s turbopunjačem, pritiskom na tipku stop/start za paljenje motora pale se svi instrumenti i kazaljke “obiđu” instrumente, što je provjera sistema kao na motociklima visokih performansi, te na Nissanu 370Z.

Srednji dio instrument ploče s novim unaprijeđenim informativnim sistemom, ergonomski je osmišljen kako bi vozaču omogućio trenutan pristup informacijama i komandama načina vožnje.

Posvuda je vidljiva posvećenost detaljima. U unutrašnjosti se nalaze kromirani završeci i visokokvalitetni materijali, dok su za centralnu konzolu dostupne dvije boje – crvena ili siva, ovisno o presvlakama. Čak i nasloni za ruke na vratima u obliku ronilačkih peraja odražavaju aktivan način života.

Sjedišta su oblikovana tako da nude udobnost ali i potporu te su presvučena visokokvalitenim materijalima, što odražava istančan ukus Jukeovih kupaca. Dostupne su dvije vrste presvlaka. Traženije presvlake od tkanine dostupne su sa sivim ili crvenim opšivima, dok kožne presvlake imaju crvene opšive – potvrđujući sportski stav automobila.

Uprkos kompaktnim ukupnim dimenzijama, prostrana unutrašnjosti nudi konkurentan prostor za pet putnika: prostor za glavu sprijeda i prostor za koljena straga zadovoljit će sve putnike.

Praktični prostor za prtljagu također uključuje prostor za odlaganje ispod podnice (osim na izvedbama 4×4) čija raspoloživa zapremina može iznositi do 251 l (VDA). Stražnja klupa djeljiva je u omjeru 60:40 i usto se sklapa jednim jednostavnim pokretom kako bi oslobodio potpuno ravan tovarni prostor čija zapremina do krova iznosi 830 l (VDA).

Kako biste sakrili prtljagu od znatiželjnih pogleda, prtljažnik ima ugrađeni pokrov koji se razlikuje od ostalih zato što je pričvršćen na stražnja vrata pa se pri otvaranju podiže zajedno s njima.

Šasija

Juke je postavljen na platformu B Alijanse Renault-Nissan unaprijeđenu upravo za njega, i ima međuosovinski razmak od 2530 mm, dug je 4135 mm, širok 1765 mm i visok 1570 mm. Iako modeli s početka palete standardno imaju 16” točkove, Jukeov trag točkova sprijeda i straga iznosi 1525 mm, te je najširi na Alijansinoj platformi B, radi mogućnosti postavljanja 17” točkova i guma 215/55 R17.

Iako je osnovni sistem ovjesa isti kao i na drugim automobilima segmenta B, što znači MacPhersonove opružne noge sprijeda i torzijsku osovinu straga, novi prednji podokvir s postoljem povećava bočnu krutost cijelog sklopa. Uz prerađenu geometriju prednjeg ovjesa, to doprinosi boljem upravljanju i udobnijoj i uglađenijoj vožnji.

U gradskoj vožnji, kombinacija većeg razmaka od tla i širih guma znači da loše ceste neće izazvati neudobnosti kao kod uobičajenih sportskih hatchbackova. Usprkos stavu poput SUV-a i prilično visokim bočnim linijama, Jukeovi oslonci karoserije i gravitacijski centar su što niži kako bi se smanjilo naginjanje u zavojima.

Okretnom upravljanju doprinose električni servoupravljač osjetljiv na brzinu, dio standardne opreme na svim modelima, te povećana krutost i čvrstoća gornjeg dijela karoserije. Juke ima novorazvijenu prstenastu strukturu koja povezuje gornji dio karoserije sa stražnjim ovjesom i tako povećava torzijsku krutost.

Juke ima mogućnost ugradnje sistema All Mode 4×4-i s pogonom na sve kotače, što je neuobičajeno za njegovu klasu. Pogon All Mode 4×4-i izvedba je koja koristi novi stražnji multi-link ovjes koji uvijek dolazi u paru sa sistemom aktivne raspodjele obrtnog momenta (Torque Vector System) – prvi put u segmentu kompaktnih automobila. Ta je inovacija obično prisutna u automobilima najviše klase te na sportskim automobilima. Razmak stražnjih točkova na izvedbi opremljenoj pogonom All Mode nešto je uži i iznosi 1505 mm zbog multi-linka.

Sistem aktivne raspodjele obrtnog momenta osmišljen je kako bi pružio okretno i zabavno upravljanje unatoč Jukeovom velikom razmaku od tla. Upravljanje s dobrim odzivima često se postiže krutim ovjesima te nauštrb udobnosti, no to nije slučaj s Jukeom.

Dok sistem AWD može raspodijeliti obrtni moment između prednjih i stražnjih točkova do najviše 50:50, dodatna tehnologija TVS može preneseni obrtni moment raspodijeliti po točkovima stražnje osovine do omjera 0:100.

Sistem aktivne raspodjele obrtnog momenta djeluje na novoj stražnjoj osovini zahvaljujući ugradnji električnih spona na svakom kraju, te novom diferencijalu. Novorazvijeni sistem pogona na sve točkove, primjetno je lakši i kompaktniji od sličnih sistema drugih proizvođača. Krajnji je rezultat Jukeova okretnost, vožnja kroz zavoje pri velikim brzinama bez podupravljanja, dok su za brze ali stabilne promjene smjera dovoljni manji pokreti upravljača .

Benzinski motori

Na vrhu ponude nalazi se novorazvijeni 1,6-litreni benzinski motor s turbopunjačem i direktnim ubrizgavanjem (DIG-T) koji razvija 140 kW (190 KS) i 240 Nm.

Kod benzinskih motora direktno ubrizgavanje ima brojne prednosti pred klasičnim ubrizgavanjem. S povećanjem brzine, vrijeme otvaranja i zatvaranja ventila kod standardnih motora postaje sve kraće, što znači da se smanjuje vrijeme raspoloživo za ubrizgavanje goriva.

Za motor DIG-T to nije teškoća jer se brizgaljka pod visokim pritiskom sa sedam otvora nalazi unutar komore za izgaranje: primjenom takvog načina rada dobiva se veća kontrola nad procesom izgaranja. To zauzvrat povećava efikasnost iskorištavanja goriva, te pridonosi povećanju snage i obrtnog momenta, dok se emisije također mogu bolje nadzirati. Nissanov novi motor DIG-T potpuno je usklađen s normom Euro 5.

Lagani, 16-ventilski motor niskog trenja zapremine 1618 cm3 ima turbopunjač s jednim ulazom (single scroll) i međuhladnjak za veću snagu, dok sistem upravljanja trajanjem usisnih i ispušnih ciklusa (dvostruki VTC) poboljšava odziv motora pri niskim brzinama. Određeno preklapanje omogućuje recirkulaciju ispušnih plinova (EGR).

Rezultat je jedan od najsnažnijih motora u svojoj klasi s performansama koje se obično očekuju od atmosferskog 2,5-litarskog motora ali s ekonomičnošću 1,8-litarskog motora i veličinom i masom 1,6-litarske jedinice. Nissanovi inžinjeri procijenili su kako motor DIG-T razvija oko 20% veći obrtni moment od standardnog motora s turbopunjačem i ubrizgavanjem u više tačaka.

Na izvedbama Jukea s pogonom na dva točka motor DIG-T dolazi u paru s šeststepenim ručnim mjenjačem, dok će na 4×4 izvedbama, Juke biti opremljen Nissanovim Xtronic CVT mjenjačem sa šeststepenim ručnim načinom rada.

Performanse uključuju najveću brzinu od 215 km/h (4×4: 200 km/h) dok potrošnja goriva u mješovitoj vožnji iznosi 6,9 l/100 km (4×4: 7,6 l/km). Emisije CO2 iznose 159 g/km za izvedbu s pogonom na dva točka, te 175 g/km za model 4×4. Ubrzanje od 0-100 km/h postiže se u 8 sekundi (4×4: 8,4 sekundi).

PROČITAJTE JOŠ:  Poskupljuje gorivo, cijene veće za pet feninga po litri

Drugi 1,6-litarski benzinski motor s četiri ventila po cilindru član je porodice HR koji je doživio velike promjene. Nosi oznaku HR16DE, a važne promjene odnose se na veću ispušnu cijev, novu usisnu cijev, dvostruki VTC, poboljšani vrtložni usisni protok i novi katalizator s ćelijama postavljenim u šestougao. No najvažnija je promjena razvoj sistema dvostrukog ubrizgavanja, prvog na svijetu koji ima dvije brizgaljke za svaki cilindar, svaku s manjim mlaznicama radi finijeg i tačnijeg raspršivanja goriva u cilindre što znači efikasnije usitnjavanje i potpunije izgaranje.

Te su promjene zajedno dovele do znatnog povećanja snage, obrtnog momenta i uštede goriva. Motor razvija 86 kW (117 KS), što je za 6% više od prijašnjih izvedbi motora. Obrtni moment povećan je za 3% i sad iznosi 157 Nm, dok je ušteda goriva povećana za 5,6%. Atmosferski benzinski motor pokreće samo izvedbe s pogonom na dva točka i bit će dostupan s petstepenim ručnim mjenjačem ili novim Xtronic CVT mjenjačem, drukčijim od onog u kombinaciji s motorom DIG-T.

Performanse uključuju najveću brzinu od 178 km/h (CVT: 170 km/h) dok potrošnja goriva u mješovitoj vožnji iznosi 6,4 l/100 km (CVT: 6,3 l/km). Emisije CO2 iznose 147 g/km za izvedbu s ručnim mjenjačem te 145 g/km za model s CVT mjenjačem. Ubrzanje od 0-100 km/h postiže se u 11 sekundi (CVT: 11,5 sekundi).

Dizelski motor

Posljednji motor u ponudi poznati je 1,5-litarski dCi dizelski motor K9K s turbopunjačem i common railom koji je razvijen u Alijansi. Motor zapremine 1461 cm3 s osam ventila vrlo je štedljiv, ima male emisije ispušnih plinova i male troškove korištenja, te iznimna vozna svojstva.

Snaga iznosi 81 kW (110 KS) na 4000 o/min, dok obrttni moment iznosi dojmljivih 240 Nm pri 1750 o/min. Pritisak ubrizgavanja iznosi 1600 bara. Poboljšan rad grijača ubrzava postizanje optimalnih performansi hladnog motora. Sistemi za nadzor ispuha uključuju dizelski filter čestica (DPF) s petom brizgaljkom za obnavljanje i hladnu recirkulaciju ispušnih plinova (EGR), dok je položaj turbopunjača promijenjen kako bi se udaljenost između njega i filtera što više smanjila.

Dizelski motor bit će dostupan na modelima s pogonom na dva točka i sa šeststepenim mjenjačem. Performanse uključuju najveću brzinu od 175 km/h, potrošnja goriva u mješovitoj vožnji iznosi 5,1 l/100 km, dok emisija CO2 iznosi samo 134 g/km. Ubrzanje od 0-100 km/h postiže se u 11,2 sekundi.

Oprema i paketi

Jedino tradicionalno obilježje Jukea njegova je paleta modela koja slijedi Nissanove poznate razine opreme Visiu, Acentu i Teknu. Svaki Juke opremljen je klima uređajem, električnim prozorima sprijeda i straga, stražnjom klupom djeljivom u omjeru 60:40 i CD radio uređajem sa priključkom za MP3 player. Sigurnosni sistemi uključuju šest zračnih jastuka dok je elektronski program stabilnosti (ESP) dio standardne opreme.

Pomak s početne Visie na Acentu obogaćuje Juke mnoštvom važne standardne opreme. Tu su 17-inčni alu naplatci, telefoniranje putem Bluetootha, povezivanje audiouređaja USB-om, upravljač presvučen kožom, retrovizori u boji karoserije, te najvažnije, Nissanov dinamički nadzorni sistem (NDCS). NDSC je Jukeov napredni centralni sistem komandi i informacija za vozača koji mu omogućuje da mijenja dinamičke postavke automobila, te ostale funkcije poput klima uređaja.

Centralno postavljen ekran mijenja način prikaza, boju i funkcije ovisno o načinu rada i programiran je za rad na osam jezika – engleskom, francuskom, njemačkom, talijanskom, portugalskom, španskom, ruskom i holandskom.

Naprimjer, u načinu rada “klima uređaj”, prikazuju se postavke temperature u unutrašnjosti dok ”tipke” prikazuju izbor načina protoka zraka, a u tzv. D-načinu, tipke se mijenjaju i omogućavaju vozaču izbor između normalnog, sportskog i ekološkog načina vožnje. Ovisno o motoru, u D-načinu mijenja se program gasa, dinamika promjene stepeni na CVT-u, otpor upravljača i čak rad klima uređaja u skladu s uslovima i željama vozača. Npr., u sportskom načinu vožnje program gasa ugođen je tako da daje više obrtaje motora i oštrije odzive, dok su u ekološkom načinu vožnje obrtaji sputaniji radi blažeg ubrzavanja. Kod izvedbe M-CVT Jukeovog motora DIG-T, sportski način rada uvodi ”ritmično” automatsko ubacivanje u veći stepen, koje oponaša ručno mijenjanje na crvenoj crti. Preko sistema se mogu namjestiti i postavke poput osjetljivosti automatskih svjetala i automatskog zaključavanja vrata. Sistem čak pokazuje veličinu g-sile. Sve u svemu, NDCS pruža osjećaj moderne i zanimljive tehnologije u unutrašnjosti.

Standardna oprema na modelima Acenta, za koje se očekuje da će činiti najveći udio u prodaji, također obuhvata tempomat, prednja svjetla za maglu, te 17-inčne alu naplatke, a klima uređaj je automatski. Novi audiosistem čini glavna jedinica s CD čitačem (2-DIN), Bluetoothom, mogućnošću reprodukcije zvuka s iPoda i MP3 čitača, te zasebni priključak za USB.

Model Tekna s vrha palete u standardnoj opremi uključuje hvaljeni sistem Nissan Connect, koji objedinjuje audiouređaj, komunikacijski i navigacijski sistem, ekran u boji veličine 12,7 cm osjetljiv na dodir i kameru za parkiranje unatrag.

Umjesto teškoga rezervnog točka u pravoj veličini ili smanjeno, Jukeovim kupcima na raspolaganju je komplet za brzi popravak gume (Instant Mobility System, IMS). Osim što je jednostavan za upotrebu, IMS je brz: popravak traje samo osam minuta u usporedbi s trideset minuta potrebnih za zamjenu točka i gume, pa ste manje izloženi opasnosti. Komplet je 20 kg lakši od standardnog rezervnog točka.

Dodatna oprema

Iako Juke ima dug popis standardne opreme, Nissan je razvio bogatu ponudu dodatne opreme koja kupcima omogućava da automobile još više prilagode sebi. U ponudi su različiti dizajni naplataka te prednje i stražnje zaštite podvozja koje naglašavaju SUV-ove elemente dizajna. Ostali vanjski dodaci obuhvataju završetke ispušne cijevi, standardne u srednjim i visokim paketima, hromirane gornje polovice kućišta retrovizora, krovni spojler, te deflektore vjetra na vratima, dok u unutrašnjosti vozila kupci mogu dodati osvijetljene pragove vrata, te svjetlosne naglaske u unutrašnjosti.

Kupac

Juke se nalazi u gornjem B segmentu tržišta. On je vrhunski proizvod koji nudi više od tradicionalnog malog hatchbacka. Radi se o rastućem segmentu, jer kupci sve više kupuju veliki broj različitih proizvoda od proizvođača koji stvaraju automobile izvan tradicionalnih ograničenja segmenta. Očekuje se da će segmenti A i B do 2011. zajedno činiti 33% udjela na evropskom tržištu, što je povećanje od 29,6% od 2007., dok će se udio segmenta C smanjiti s 27% na manje od 25%. Juke je različit od svih dosadašnjih Nissanovih automobila u segmentu, ali Qashqaijev uspjeh posebno znači da se kupcima sve više sviđa koncept malog crossovera. Ciljnog kupca Nissan naziva ”gradskim igračem”. Radi se o pouzdanom, ambicioznom, društvenom muškarcu u ranim tridesetima, koji je vjerojatno samozaposlen i u vezi, ali nema porodicu. Drugi je ciljni kupac nešto stariji porodični čovjek koji želi biti gradski igrač.

U BiH po cijeni već od 29.000 KM

Novi Nissan Juke na domaćem tržištu starta već od 29.000 KM. Za tu cijenu dobija se model pokretan 1.6 litarskim benzincem sa 117 KS i opremljen paketom opreme Visia, koji između ostalog nudi ABS, EBD, ESP, zračne jastuke za vozača i suvozača, bočne jastuke i zavjesice, ručni klima uređaj, radio CD, putni kompjuter, servo upravljač podesiv po visini, električno podizanje svih stakala, 16-inčne čelične točkove, branike u boji vozila, električno podesive vanjske retrovizore i daljinsko centralno zaključavanje.

Osnovni dizelski Juke košta 35.000 KM, dok najskuplji Juke sa turbobenzincem, pogonom na sva četiri točka i paketom opreme Tekna Exclusive košta 48.800 KM

- Advertisement -

NAJNOVIJE

MOŽDA VAS ZANIMA

(VIDEO) U stravičnoj nesreći troje mladih izgubilo živote

U stravičnoj saobraćajnoj nesreći koja se dogodila u četvrtak,...

(VIDEO) Polomio felge na putu, policija lopatom “zakrpila” rupe

U Jajcu je jedan muškarac doživio nesreću, kada je...

Tragedija sa Marijin dvora nije dovoljna opomena: Policija isključila 20 vozača tokom prethodne večeri

Policija Kantona Sarajevo isključila je proteklog dana iz saobraćaja...