Novi BMW i3 i novi BMW i3s

- Advertisement -

BMW i3 pokazuje put naprijed u novu eru mobilnosti. U svijetu je prepoznat kao simbol zadovoljstva u vožnji, održivosti i inteligentne povezanosti u okruženju urbanog prometa, zbog čega je postao najprodavaniji električni automobil u premium segmentu. Recept uspjeha BMW-a i3 sada je unaprijeđen, zahvaljujući ne samo osvježavajućim stilskim detaljima, najsuvremenijim značajkama opreme i novim digitalnim uslugama, već i novim varijantama modela. BMW i3s ima svoj debi uz novo izdanje prvog premium automobila koji je začetak od početka električne mobilnosti. S većom maksimalno snagom, tehnologijom šasije specifičnom za model, značajno dinamičnijim voznim svojstvima i vlastitim svojstvima dizajna, generira posebno intenzivnu mješavinu neusporedivog sportskog zadovoljstva u vožnji povezanog s električnim automobilima iz BMW grupe. Ponudom vrhunskog, potpuno električnog iskustva vožnje, što znači nula lokalnih emisija, zajedno s novom razinom tehnologije povezivanja, oba modela predstavljaju budućnost urbane mobilnosti.

BMW i3 je vladao kao najprodavaniji premium električni automobil u svojoj klasi od 2014. godine, ne samo u Europi već i u svijetu. A u Njemačkoj, on je zapravo nadmašio statistike registracije novih vozila za segment električnih automobila u cjelini, također od 2014. BMW i nije popularan samo zbog vizionarnih električnih vozila i inspirativnog dizajna, već i inovativna rješenja mobilnosti i revolucionarni novi oblik vrhunskog karaktera, uz održivost kao ključni element definiranja. Ponudom takvih proizvoda, a istodobno usvajanjem sveobuhvatnog pristupa koji uzima u obzir cjelokupni životni ciklus – od proizvodnje sirovina, proizvodnje i upravljanja vozilom do njihove kasnije reciklaže – marka BMW i je postala pionir za napredno razmišljanje.

BMW eDrive električni motor u dvije razine maksimalne snage, visokonaponska baterija s velikim kapacitetom od 94 Ah/33 kWh, opcionalno produženje dosega motora.

Iskustvo vožnje u BMW i modelima je imalo veliki udio u rastućoj privlačnosti i popularnosti električne mobilnosti. Slijedom sustavnog poboljšanja, BMW eDrive tehnologija na novom BMW-u i3 i novom BMW-u i3s omogućuje vozačima uživanje u mobilnosti bez lokalne emisije uz predivnu trenutnu isporuku snage, učinkovitu potrošnju energije i optimiziran raspon za razinu svakodnevne praktičnosti koja se čak proteže dalje od zahtjeva čisto urbanog putovanja. Oba modela crpe energiju iz litij-ionske visokonaponske baterije koju je razvila BMW grupa s kapacitetom od 94 ampera sata (Ah) ili 33 kilovat sata (kWh). Opcionalno produženje dosega motora može se naručiti kao opcija za novi BMW i3 i novi BMW i3.

Novi BMW i3 i novi BMW i3s obilježit će svjetske premijere na Međunarodnom sajmu automobila (IAA) u Frankfurtu/Maini u rujnu 2017. godine. Lansiranje na svjetsko tržište započet će u studenom 2017. godine.

Dizajn: sportski izgled.

Novi BMW i3 i novi BMW i3s imaju iznimno dinamičan karakter za standarde premium kompaktnih električnih automobila, a brojna dizajnerskapodešavanja uključena su kako bi to izrazili na osobito upečatljiv način u njihovom vizualnom izgledu. Nepogrešivi, avangardni dizajn vanjštine već je dobio iF zlatnu nagradu za dizajn proizvoda i nagradu World Car Design of the Year zajedno s ostalim priznanjima, a sada je poboljšana brojnim pametnim dizajnerskim detaljima koji jasno prenose sportsko i uzbudljivo iskustvo vožnje.

Zaštitni znak BMW i Black Belt koji ide od poklopca motora preko krova do stražnjeg kraja automobila sada je nadopunjen A-stupovima i krovnim linijama koje također imaju crnu završnu obradu. Raspon završnih boja za preostale dijelove karoserije proširen je i uključuje Melbourne Red metalik i Imperial Blue metalik boje. Pored ovih dvaju novih dodataka, kupci mogu birati i od ne metalik nijanse Capparis White i Fluid Black, kao i Protonic Blue metalik i Mineral Gray metalik boje.

Redizajn prednje i stražnje maske stavlja naglasak na širinu automobila, što ima za posljedicu signaliziranje koliko su oba modela sportski za vožnju i koliko je sigurno njihovo rukovanje. Ukrasna letvica s kromiranom dizajnom koja se proteže po cijeloj širini stražnjeg kraja i pozicioniranje modela i eDrive oznake na vanjskim rubovima poklopca prtljažnika služe za učvršćivanje tog dojma.

Standardnu opremu novog BMW-a i3 i novog BMW-a i3s čine potpuna LED svjetla, koja koriste jedinice s LED žaruljama za kratko svjetlo i dugo svjetlo kao i dnevna svjetla za vožnju. Novi pokazivači smjera također sadrže LED tehnologiju i ugrađuju se u prednju masku u obliku vodoravnih traka. To znači da se LED rasvijeta sada koristi za sve funkcije osvjetljenja na prednjem kraju vozila, kao što je to već bio slučaj kod sklopova stražnjih svjetala prekrivenih staklom.

Novi BMW i3: novi stilski detalji za osjećaj sportske elegancije.

Misaoni razvoj dizajna vanjštine ne samo da pomaže približavanju sportskih vjerodajnica novog BMW-a i3, već i naglašava sofisticiranu eleganciju. Prednji branik je potpuno obojan u boju karoserije i ima crnu oblogu u obliku slova U koji ojačava prisutnost automobila kada se gleda s prednje strane. Pomicanjem preko bočnih strana prema stražnjem kraju, snažno oblikovane konture i kontrast boja između crnog okvira i obloge obojene u karoseriji opet stvaraju energetski i izražajan izgled.

Nova srebrna obojena krovna linija za novi BMW i3 dodaje još jedan dodir elegancije i dinamike. Širi se prema stražnjem kraju, naglašavajući time strujanje protoka, kao i poznat osobit obris bočnih prozora.

Novi BMW i3s: temeljito dinamičan izvođač.

Novi BMW i3s uključuje niz dizajnerskih elemenata koji posebno naglašavaju njegov osobito dinamičan karakter. Obje prednje i stražnje maske su značajne za njihove snažno oblikovane konture specifične za modele. Na prednjoj strani, obloge branika kao i obloga u obliku slova U imaju crnu završnu obradu. Bočni dijelovi prednje maske omeđeni su na donjem rubu detaljima u BMW i Blue ili Frozen Grey boji koji dodatno naglašavaju širinu automobila. Detalj u zatvorenoj maski BMW-a također je oslikan crnom bojom visokog sjaja na BMW-u i3s kako bi maska dobila veći i upečatljiviji izgled. Stražnja maska novog BMW-a i3s također je sastavljena od individualno oblikovanih kontura, dok crni okviri okružuju izuzetno široku oblogu u boji karoserije. Na novom BMW-u i3s, naglasak na krovnoj liniji također ima isti crnu završnu obradu visokog sjaja kao i A-stupovi.

Novi BMW i3s standardno je opremljen sportskim ovjesom koji je 10 mm niži ovjes od klasičnog i3. Crna kućišta kotača daju još veći utjecaj na dodatnih 40 milimetara širine osovine. Novi BMW i3s dostupan je s ekskluzivnim 20-inčnim lakometalnim kotačima u double-spoke dizajnu koji su 20 milimetara širi od prethodno dostupnih verzija. Mogu se naručiti u varijanti boja Bicolour i Jet Black.

Interijer: veliki osjećaj prostranosti, održivi materijali.

Poput dizajna vanjštine, dizajn unutrašnjosti novog BMW-a i3 i novog BMW-a i3s ukorijenjen je u novoj arhitekturi vozila LifeDrive. Putnička ćelija ojačana ugljičnim vlaknima (CFRP) pruža raskošan osjećaj prostranosti i upućuje na pero-laku izradu. Princip dizajna dvaju četverosjednih modela znači da nema potrebe za fiksnim B-stupovima ili transmisijskim tunelom. Vrata koja se otvaraju u suprotnim smjerovima omogućuju putnicima da se lakoćom ulaze i izlaze.

Linije opreme Loft, Lodge i Suite dostupne su za novi BMW i3 i novi BMW i3s kao alternative standardnoj verziji opreme Atelier. Opcija uređenja unutrašnjosti Lodge uključuje novi pokrov za površine sjedala u Solaric Brown boji koji kombinira prirodnu preplanulu kožu koristeći ekstrakt maslinovih listova s tekstilnim materijalom baziranim na vuni. Činjenica da BMW i3 i BMW i3s također sadrže održivost kao jednu od svojih vrhunskih karakteristika očituje se u ostatku materijala odabranih za njih, uključujući recikliranu plastiku, obnovljive sirovine, prirodna vlakna i nebijeljeno drvo eukaliptusa otvorenih pora. Više od 80 posto površina vidljivih putnicima izrađeno je od recikliranih materijala ili obnovljivih izvora. Nova plava opcija sigurnosnog pojasa pruža unutrašnjost boje u tipičnom stilu marke. BMW i3s sve to dopunjuje i sa standardnim slovima na prednjim podnim prostirkama kao standardom.

Zabava za upravljačem bez emisija: intenzivniji doživljaj nego ikad, sada s dvije mogućnosti napajanja.

Sinkroni električni motor s novim BMW-om i3 generira maksimalnu snagu od 125 kW/170 KS. Njegov vršni okretni moment iznosi 250 Nm, a sve je dostupno i prilikom stajanja, kao što je uobičajeno kod električnih motora. To znači da se pritiskom na papučicu gasa odmah oslobađa uzbudljiv nalet brzine. Motor glatko pruža vrhunsku izvedbu koju vozači očekuju od BMW-a preko jedno-brzinskog automatskog prijenosa, s kontinuiranom isporukom snage koja pojačava tempo automobila na karakteristično dinamičan način. Novi BMW i3 postiže 0-100 km/h (62 mph) u 7,3 sekundi. Najveća brzina ograničena je na 150 km/h (93 mph).

Smještena nisko na podu vozila, litij-ionska visokonaponska baterija pruža doseg od 290 do 300 kilometara (180-186 milja)* na osnovi NEDC ciklusa, 235 do 255 kilometara (146 do 158 milja)** po WLTP i do 200 kilometara (124 milje)*** u svakodnevnoj uporabi. Kombinirana potrošnja električne energije novog BMW-a i3 na NEDC ciklusu varira između 13,6 i 13,1 kWh svakih 100 kilometara*.

Dovođenje izvanredne vozne dinamike u segment električnog vozila, uz trenutni okretni moment, izvrsnu vučnu snagu i precizno upravljiva kontrolirana proklizavanja.

Okretna karakteristika upravljanja BMW-a i3 poboljšana je i optimiziranim sustavom dinamičke stabilnosti (DSC). Ovaj sveobuhvatni revidirani, brži sustav za kontrolu vučne snage jamči sigurnu vožnju u svim uvjetima vožnje. BMW i3 sada posjeduje globalno jedinstveni oblik ograničenja brzine kotača koji osigurava povećanu stabilnost smjera, i pod dinamičkim ubrzanjem i nadvožnjom s jakim regenerativnim kočenjem. Također se znatno poboljšalo prianjanje tijekom vuče na snijegu i mokrim cestama. Režim rada dinamičkog nadzora prianjanja (DTC – Dynamic Traction Control) sada povećava okretnost kod većih brzina i tijekom sportskog zakretanja, čak i ako dopušta blage i sigurno upravljiva kontrolirana proklizavanja prilikom smanjenja razine prianjanja.

Novi BMW i3s pruža sportski duhtihoj mobilnosti bez emisije štetnih plinova i opremljen je visokoučinkovitim elektromotorom od 135 kW/184 KS koji generira najveći okretni moment od 270 Nm (199 lb-ft). Njegov ažurirani pogonski sustav uključuje modificiranu kontrolu motora i novo-razvijene specifične ležajeve, koji su korišteni za daljnje optimiziranje isporuke snage i krivulju performansi pri većim brojevima okretaja. U ograničenjima raspona brzine motora, snaga i okretni moment dodatno razvijenog pogonskog sustava predstavljaju poboljšanje do 40% za BMW i3.

Štoviše, novi BMW i3s ima sportski ovjes s posebno razvijenim oprugama, amortizerima i stabilizatorima. Vozači također mogu odabrati SPORT režim rada pomoću tipke za promjenu postavki u vožnji. To inicira izravniju reakciju ubrzanja i strože karakteristike upravljanja kako bi se dodatno naglasila sportska priroda automobila.

Samo 6,9 sekundi dovoljno je da novi BMW i3s poleti iznad 100 km/h na putu do najveće brzine od 160 km/h (99 mph). Vraća kombiniranu potrošnju električne energije od 14,3 kWh na 100 kilometara* na NEDC ciklusu. Njegov električni raspon kreće se na 280 kilometara na temelju ciklusa NEDC, 235 do 245 kilometara** po WLTP-u i do 200 kilometara*** u svakodnevnoj uporabi.

Benzinski motor s dvije cilindarske produžetka dosega od 28 kW/38 KS dostupan je kao opcija i za novi BMW i3 i novi BMW i3s. Motor pokreće generator koji stvara snagu prema potrebi tijekom vožnje radi održavanja konstantne razine napunjenosti u visokonaponskoj bateriji. To proširuje ukupni raspon automobila u svakodnevnoj uporabi za 150 kilometara, povećavajući je od oko 180 kilometara (112 milja) do najviše 330 kilometara (***). Sve električni raspon novog BMW-a i3 s produžetkom dosega iznosi 225 do 235 km* po NEDC-u i 190 do 200 km** po WLTP-u. Odgovarajuće brojke za novi BMW i3s s produžetkom dosega dolaze na 220 kilometara na NEDC-u i 185 do 195 kilometara na WLTP ciklusu.

U NEDC ciklusu, novi BMW i3 s agregatom za produženje dosega postiže potrošnju od 100 kilometara od 11,9 do 11,5 kWh električne energije i 0,6 litara goriva (potrošnja goriva od 470,8 mpg, emisija CO2: 14 -13 g/km)*. U istom kombiniranom NEDC ciklusu, novi BMW i3s s agregatom za produženje dosega potroši 12,5 kWh električne energije na 100 kilometara i 0,7 litara goriva (potrošnja goriva od 403,5 mpg, emisija CO2 14 g/km)*.

Opsežan raspon sustava pomoći vozaču: Asistent za parkiranje i Asistent za prometne gužve preuzimaju kontrolu nad upravljanjem.

Sustavi pomoći za vozača dostupni za nove BMW i3 i BMW i3s olakšavaju radno opterećenje vozača i pružaju podršku u raznim prometnim situacijama, kao i pomažući s uzdužnim i lateralnim upravljanjem vozila. Opcijski paket pomoći za parkiranje uključuje Park Distance Control, stražnju kameru i Asistenta za parkiranje (Parking Assistant). Nakon odabira odgovarajućeg parkirnog mjesta paralelno s cestom, Asistent za parkiranje preuzima kontrolu nad ubrzanjem, kočenjem, odabirom stupnja prijenosa i upravljanjem.

Asistent za vožnju Plus (Driving Assistant Plus), također dostupan kao opcija, uključuje Upozorenje na sudar i pješake s funkcijom gradskog kočenja Collision and Pedestrian Warning with City Braking function), Info o ograničenju brzine (Speed Limit Info), Proaktivni asistent za vožnju (Proactive Driving Assistant), sustav Active Cruise Control s funkcijom Stop & Go i Asistent za prometne gužve (Traffic Jam assistant)koji ne samo da održava sigurnu udaljenost u odnosu na automobil ispred vas u stop-start prometu do 60 km/h (37 mph), već također drži automobil u traci. Sustav se orijentira pomoću oznaka trake, širine ceste i vozila koja putuju ispred vas.

Dodatno razvijen iDrive sustav, BMW i ConnectedDrive s navigacijskim značajkama i informacijama o parkiranju na ulici posebno razvijeni za električnu mobilnost.

Novi BMW i3 i novi BMW i3s dolaze s ažuriranom verzijom iDrive operativnog sustava, koji pruža intuitivno sučelje za upravljanje brojnim vozilima, infotainment, komunikacijske i navigacijske funkcije. U vozilima opremljenim Professional navigacijskim sustavom upravljački zaslon ima dijagonalu 10,25 inča i povećanu razlučivost od 1,440 × 540 piksela. Glavni izbornik je također predstavljen u obliku vodoravno raspoređenih pločica sprikazom pokrenutih aplikacija. Sustav prepoznavanja glasa također je dodatno optimiziran. Pomoću poznavanja prirodnog jezika, izgovorene upute sada se mogu izvršiti brže i preciznije, npr. kada pretražujete glazbu i telefonske brojeve ili diktirate elektroničku poštu i SMS poruke. Novo na popisu opcija je priprema za Apple CarPlay. To omogućuje dodavanje dodatnih aplikacija za pametne telefone bez problema s operativnim sustavom vozila.

Dodatno proširena ponuda BMW i ConnectedDrive sustava – bez ikakvog premca – osigurava inteligentnu povezanost putem usluga posebno prilagođenih električnoj mobilnosti. Digitalna usluga za traženje informacija o parkiranju na cesti, koja je sada dostupna po prvi put u BMW-u i3, također se može koristiti uz sustav prometnih informacija u stvarnom vremenu (Real Time Traffic Information – RTTI), ako je naveden navigacijski sustav Professional. Javne stanice za punjenje i informacije o njihovoj dostupnosti također se mogu prikazati na karti navigacijskog sustava. Kada je usmjeravanje rute aktivirano, podaci o ruti također se koriste za izračunavanje što je točnije moguće dosega prikazanog u zaslonu s instrumentima. Raspon karata daje vizualni prikaz trenutačnog dosega. Također je moguće prikazati različite raspone ostvarive u svakom od režima rada za nadzor iskustva vožnje. BMW i-specifične navigacijske značajke također uključuju intermodalno usmjeravanje. To pomaže korisnicima da brzo i učinkovito dođu do svojeg odredišta faktoriziranjem lokalnih voznih redova i vezama javnog prijevoza. Redovita i automatska ažuriranja navigacijskih podataka sada su također dostupna “preko zraka” u BMW-u i3, koristeći mobilnu mrežnu vezu.

Paket novih usluga uveden je u srpnju 2017. godine pod BMW Connected + oznakom koja omogućuju vrlo personalizirani i jednostavniji prikaz informacija unutar automobila. Sve digitalne usluge vezane uz BMW Connected i BMW Connected + bit će dostupne u BMW-u i3 i BMW i3s. Pod tu oznaku spadaju inteligentno planiranje ruta, uključujući zaustavljanja na stanicama za punjenje ili benzinskim crpkama (Send my Routes to Car), dijeljenje trenutne lokacije automobila putem SMS-a i veze uživo (Share Live Trip Status), personalizirani prikaz relevantnih informacija o vozilu (BMW Onboard), olakšani prijenos uputa za rutu na pametni telefon ili pametni sat korisnika kada parkirate automobil (Navigate Door-to-Door) i izravna sinkronizaciju kontakata i adresa s navigacijskim sustavom (My Destinations).

BMW Digital Charging Service omogućuje inteligentno punjenje.

BMW Digital Charging Service donosi korisnicima budućnost punjenja, danas. BMW ConnectedDrive i BMW ConnectedDrive Portal pretvaraju punjenje u digitalno iskustvo. Kao rezultat toga, BMW i3 i BMW i3s savršeno su integrirani u pametni ekosustav korisnika. To korisnicima BMW-a omogućuje optimizaciju troškova naplate, najbolje iskorištavanje vlastite solarne energije za punjenje, pa čak i zaradu putem integracije u pametnu mrežu. Jednostavnost korištenja usluge – s pametnog telefona putem BMW Connected ili s računala i tableta putem BMW ConnectedDrive Portala – također olakšava potpuno transparentno, održivo korištenje obnovljivih izvora energije. Uvođenjem jedinstvene BMW-ove uslugeDigital Charging Service, BMW postaje prvi svjetski proizvođač automobila koji integrira električnu mobilnost s digitalnim svjetovima klijenata.

360° ELECTRIC: novi kabel za punjenje, BMW i Wallbox Connect.

360° ELECTRIC je niz proizvoda i usluga koji pomažu da električna mobilnost bude praktično, svakodnevno iskustvo. Funkcija standardnog kabela za punjenje isporučena s novim BMW i3s je optimizirana i uključuje senzor temperature. Punjenje kod kuće je izuzetno orijentirano prema korisniku zahvaljujući opciji BMW i Wallbox koji u svojoj najnovijoj inkarnaciji može pružati 11 kW energije radi napajanja visokonaponske baterije. To omogućuje dovoljno energije za električni doseg od oko 180 kilometara (112 milja) koji će se prenijeti za manje od tri sata – pet puta brže nego kod standardnog kabela za punjenje. Novi BMW i Wallbox Connect također proširuje funkcionalnost globalno jedinstvene usluge Digital Charging Service kako bi osiguralo inteligentno punjenje za optimalnu troškovnu učinkovitost i omogućava korisnicima da najbolje iskoriste samostalno generiranu solarnu energiju. Osim toga, također je moguće kontrolirati postupak punjenja pomoću aplikacije pametnog telefona i upravljati korištenjem pomoću pristupne kartice. Vozači s registriranom ChargeNow karticom imaju neograničeni pristup najvećoj svjetskoj mreži javnih stanica za punjenje.

BMW i predvode električno zadovoljstvo u vožnji s integriranim konceptom održivosti i vrhunskom eDrive tehnologijom.

BMW i stvara novi put kada je u pitanju oblikovanje budućnosti održive osobne mobilnosti. Njegov integrirani koncept usredotočen je na odgovorno korištenje resursa i uključuje odabir materijala i inovativnih usluga mobilnosti uz vožnju bez lokalne emisije. BMW i3 je jednako ozbiljan o zabavi u  vožnji, pretvarajući čak i izlet oko grada u izuzetno iskustvo. Inspiracijski dizajn BMW-a i3 izražava novi stil, a trenutna snaga pogonskog sustava pruža nadahnjujući izlog za zoru nove ere mobilnosti.

Arhitektura ovog automobila dizajnirana je od samog početka s električnom pokretljivošću na umu. I njegova BMW eDrive tehnologija ima isporuku snage i učinkovitost bez ikakvog premca. Sve to čini BMW i3 prijedlogom razmišljanja o budućnosti uz njegovu atraktivnost. Kombinacijom najnovijih tehnoloških inovacija s evolucijskim razvojem dizajna automobila i širenjem raspona modela, pružio je dodatan poticaj BMW-ovom sada poznatom viđenju električne mobilnosti premium klase. Karakterni profili novih BMW-a i3 i BMW-a i3s više su usredotočeni na zadovoljstvo u vožnji, što im daje sve sastojke koji su potrebni za jačanje njihove vodeće pozicije i pisanje sljedećeg poglavlja u priči o uspjehu BMW-a i.

Autor: Proizvođač

* Podaci o potrošnji i emisiji, kao i rasponi prema NEDC testnom ciklusu, mogu varirati ovisno o formatu guma.

** Doseg prema WLTP testnom ciklusu, može varirati ovisno o formatu guma i razini opreme.

*** Podaci prema BMW mjerenjima dosega u svakodnevnom korištenju u urbanim sredinama, vanjska temperatura: 20°C, grijanje/klima uređaj, preduvjeti, COMFORT režim rada. Doseg ovisi o različitim čimbenicima. Osobito: osobni stil vožnje, karakteristike rute, vanjska temperatura, preduvjeti.

Svi podaci koje se odnose na performanse, potrošnju, emisije i doseg su privremeni.

- Advertisement -

NAJNOVIJE

MOŽDA VAS ZANIMA

(VIDEO) U stravičnoj nesreći troje mladih izgubilo živote

U stravičnoj saobraćajnoj nesreći koja se dogodila u četvrtak,...

(VIDEO) Polomio felge na putu, policija lopatom “zakrpila” rupe

U Jajcu je jedan muškarac doživio nesreću, kada je...

Tragedija sa Marijin dvora nije dovoljna opomena: Policija isključila 20 vozača tokom prethodne večeri

Policija Kantona Sarajevo isključila je proteklog dana iz saobraćaja...